15.2 C
Athens
Πέμπτη, 2 Φεβρουαρίου, 2023

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Άσκηση καθηκόντων διπλωματούχου μηχανικού της ΑΕΠΠ

Επιστολή προς τον πρόεδρο της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ), Φώτη Κατσιγιάννη

Πρόσφατα

Κύριε Πρόεδρε,

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Διπλωματούχων Μηχανικών του Δημοσίου (ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ), είναι δευτεροβάθμια συνδικαλιστική οργάνωση με μέλη 19 Α΄βάθμιες ΕΜΔΥΔΑΣ σε όλη τη χώρα και εκπροσωπεί πάνω από 8.000 Διπλωματούχους Μηχανικούς που εργάζονται στο σύνολο της Δημόσιας Διοίκησης (Υπουργεία, ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού, ΝΠΔΔ). Απευθυνόμαστε σε εσάς, σε συνέχεια πρόσφατης αναφοράς συναδέλφου μας σχετικά με απόφασή σας για τοποθέτηση συναδέλφου μας Διπλωματούχου Μηχανικού, μετά τον πρόσφατο διορισμό του ως βοηθού Γραμματείας αρχικά και ως Γραμματέα 1ου Κλιμακίου της ΑΕΠΠ από 29/6/2020 χωρίς αιτιολογία και για αόριστο διάστημα.

Ο συνάδελφος μας Διπλωματούχος Μηχανολόγος Μηχανικός προσελήφθει ως Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό ώστε να συνδράμει την Αρχή στην Επιστημονική Υποβοήθηση των Κλιμακίων κατά την εξέταση των προδικαστικών προσφυγών και άλλων ένδικων βοηθημάτων, στη διαχείριση και λειτουργία Βάσεων Δεδομένων και η τοποθέτηση του αυτή αποτελεί καθήκον διαφορετικό από τον κλάδο και την ειδικότητα του, συνεπώς συνιστά παράλληλο καθήκον.

Σύμφωνα με την υπ’ Αριθμ. Πρωτ.: ΔΙΔΑΔ/Φ.64/198/ 31973 28/9/2018 απάντηση του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης:

Με την παρ. 2 του άρθρου 30 του Υ.Κ. επιτρέπεται η ανάθεση καθηκόντων, εφόσον συντρέχουν σωρευτικά οι εξής προϋποθέσεις: α) η επιτακτική υπηρεσιακή ανάγκη, δηλαδή ανεπίδεκτη αναβολής λόγω του επείγοντος χαρακτήρα της και β) η αδυναμία κάλυψής της με άλλο τρόπο, δηλαδή η ανυπαρξία ή πρόσκαιρη αδυναμία αρμόδιου υπαλλήλου για να αντιμετωπιστεί η ανάγκη. Η παρ. 3 του άρθρου 30 του Υ.Κ. θέτει απαράβατα όρια διάρκειας της ανάθεσης. Η ανάθεση δεν επιτρέπεται να αποτελέσει καταστρατήγηση των διατάξεων για άλλες υπηρεσιακές μεταβολές (λχ μετάταξη). Γι’ αυτόν τον λόγο, εκτός της υποχρέωσης η απόφαση των προϊσταμένων να είναι «αιτιολογημένη», η παρ. 3 προβλέπει τη δυνατότητα στο αρμόδιο όργανο για ανάθεση «έως δύο (2) μήνες», υπό την έννοια εντός του ίδιου έτους. Η διάρκεια των δύο μηνών θα πρέπει να υπολογίζεται αθροιστικά και όχι κάθε φορά δύο μήνες. Αλλιώς, η εξαίρεση των παρ. 2-3 θα ανατρέπει τον κανόνα της παρ. 1. Πέρα από δύο μήνες και «έως έξι (6) μήνες ακόμη», απαιτείται να προηγηθεί «αιτιολογημένη» γνώμη του αρμόδιου Υπηρεσιακού Συμβουλίου. Η πρόσθετη διάρκεια των έξι μηνών θα πρέπει να υπολογίζεται όπως των δύο μηνών (Βλ. Α. Τάχος – Ι. Συμεωνίδης «Ερμηνεία Υπαλληλικού Κώδικα», Εκδόσεις Σάκκουλα Αθήνα – Θεσσαλονίκη 2007, Γ’ Έκδοση, σελ. 357).

Όπως είναι προφανές, με τις ανωτέρω διατάξεις προστατεύεται ο υπάλληλος από την κατ’ επανάληψη ανάθεση σ’ αυτόν παράλληλων καθηκόντων διαφορετικού κλάδου ή ειδικότητας. Άλλωστε η ανάθεση παράλληλων καθηκόντων αποτελεί εξαιρετικό μέτρο προσωρινής θεραπείας των υπηρεσιακών αναγκών, οι οποίες δέον όπως καλύπτονται με άλλες διοικητικές διαδικασίες».

Σας καλούμε λοιπόν, να διορθώσετε την πράξη αυτή και να αξιοποιήσετε το συνάδελφο μας σύμφωνα με τα προσόντα του και την ειδίκευση του. Είμαστε στην διάθεση σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση.

Παρόμοια Άρθρα

Παρατάξεις