13.6 C
Athens
Σάββατο, 28 Ιανουαρίου, 2023

«Live your… PLF in Greece», με 500 ευρώ πρόστιμο… καλωσορίσματος!

Δεκάδες είναι οι καταγγελίες και ενστάσεις που αφορούν τη Φόρμα Εντοπισμού Επιβατών (Passenger Locator Form), την οποία πρέπει να συμπληρώνουν όσοι ταξιδεύουν στην Ελλάδα με οποιοδήποτε μέσο μαζικής μεταφοράς. Πρόκειται για οδηγία (notam) της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) που τέθηκε σε ισχύ με Κοινή Υπουργική Απόφαση την 1η Ιουλίου με στόχο την προστασία των πολιτών και την πρόληψη εξάπλωσης του Covid-19.

Για παράδειγμα, όσοι ταξιδεύουν στην Ελλάδα, αεροπορικώς, καλούνται 24 ώρες πριν από την πτήση, να επισκεφθούν την ιστοσελίδα travel.gov.gr και να καταχωρίσουν ονοματεπώνυμο, διεύθυνση, αριθμό ταυτότητας, αριθμό πτήσης, τηλέφωνο και e-mail, αεροδρόμιο αναχώρησης, αν έχουν επισκεφθεί άλλες χώρες, διεύθυνση διαμονής, χρόνο παραμονής κ.ά.

Στη συνέχεια, λαμβάνουν από την ΥΠΑ στο mail ή στο κινητό τους έναν κωδικό (barcode) τον οποίο επιδεικνύουν κατά την άφιξή τους. Από αυτόν τον κωδικό, βάσει αλγορίθμου, προκύπτει αν ο επιβάτης θα υποβληθεί σε τεστ για τον κορονοϊό στο αεροδρόμιο άφιξης στην Ελλάδα. Σε περίπτωση που ο επιβάτης δεν διαθέτει κωδικό, του επιβάλλεται πρόστιμο 500 ευρώ και υποχρεωτικά υποβάλλεται σε τεστ.

Το Passenger Locator Form δεν απαιτείται από άλλες χώρες, όπου οι επιβάτες συμπληρώνουν μόνο την έντυπη φόρμα που τους δίνουν οι αεροπορικές εταιρείες και στην οποία καταχωρίζονται τα ίδια στοιχεία. Για τον λόγο αυτό, έχει δημιουργηθεί σύγχυση στους ταξιδιώτες, την οποία έχουν αναδείξει γερμανικά μέσα ενημέρωσης (Handelsblatt, Βerliner Zeitung, N-TV, Rheinische Post) κάνοντας λόγο για μια «πολύπλοκη διαδικασία» που προκαλεί «δυσαρέσκεια».

Σύμφωνα με τη γερμανική εφημερίδα Handelsblatt, «η διαδικασία ενδέχεται να λειτουργήσει αποτρεπτικά κυρίως για ηλικιωμένους ταξιδιώτες που δεν είναι εξοικειωμένοι με υπολογιστές και κινητά τηλέφωνα. Αποθαρρύνονται όμως και όσοι ταξιδεύουν για επαγγελματικούς λόγους, που κλείνουν συνήθως το εισιτήριο την τελευταία στιγμή».

Καταγγελίες

Η «Εφ.Συν.» δέχτηκε τις διαμαρτυρίες αρκετών πολιτών που τους επιβλήθηκε πρόστιμο 500 ευρώ επειδή είχαν συμπληρώσει μόνο την έντυπη φόρμα, όπως τους ζητήθηκε από την αεροπορική εταιρεία. Μάλιστα, έλληνας πολίτης ενημερώθηκε από συνεπιβάτη του πριν από την αναχώρηση, αλλά η αεροπορική εταιρεία τον διαβεβαίωσε ότι μπορούσε να ταξιδέψει εφόσον είχε συμπληρώσει γραπτώς τη φόρμα. Άλλωστε, το σύστημα δεν του επέτρεπε να καταχωρίσει στοιχεία μετά το check-in.

«Κάθε μέρα βγαίνει σε κάθε χώρα μια απόφαση που παίρνει ή αναιρεί μέτρα σχετικά με τον κορονοϊό. Δεν μπορούμε να τα ξέρουμε όλα και δεν είναι αποκλειστικά δική μας η ευθύνη», λένε και σχολιάζουν αρνητικά το ότι «το σύστημα έχει αποκλείσει την ελληνική γλώσσα καθώς επιτρέπει απαντήσεις μόνο σε αγγλικά, γαλλικά ή γερμανικά, απαιτεί να έχουμε εξοικείωση με υπολογιστές και δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για εκ των υστέρων συμπλήρωση της φόρμας». Χαρακτηρίζουν, επίσης, υπέρογκο το πρόστιμο των 500 ευρώ και τονίζουν ότι λειτουργεί τιμωρητικά, χωρίς να εξυπηρετεί τους επιδιωκόμενους σκοπούς.

«Αφού δεν συμπληρώσαμε τη φόρμα λόγω άγνοιας, αφού μας επιτράπηκε να επιβιβαστούμε στην πτήση χωρίς να διαθέτουμε barcode, αφού αναγκαστικά –και σωστά– υποβληθήκαμε σε τεστ για τον κορονοϊό στο αεροδρόμιο και θα βρισκόμασταν σε καραντίνα μέχρι την έκδοση των αποτελεσμάτων, γιατί να επιβαρυνθούμε πρόστιμο της τάξης των 500 ευρώ; Για ποιον λόγο δεν επιβαρύνεται με πρόστιμο η αεροπορική εταιρεία και όχι ο επιβάτης;».

Οι καταγγέλλοντες έχουν υποβάλει ενστάσεις στο Τμήμα Υπασπιστή του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών και ευελπιστούν ότι η Πολιτεία θα αντιληφθεί την καταχρηστικότητα του μέτρου και θα αποσύρει τα πρόστιμα.

Παρόμοια Άρθρα