Εκλογές ΣΕΗ: Μεγάλη επιτυχία για την ΑΕΝΑΗ παράταξη | Δήλωση Μάνιας Παπαδημητρίου στο ErgasiaNET

Ολοκληρώθηκαν οι φετινές εκλογές (20-25 Ιουνίου σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ηράκλειο, Λάρισα, Βόλο και Χανιά) στο Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών (ΣΕΗ), οι οποίες σημαδεύτηκαν από δύο κύρια χαρακτηριστικά: την πολύ μεγάλη συμμετοχή, ψήφισαν 1.490 ηθοποιοί (στις προηγούμενες εκλογές, του 2018, είχαν ψηφίσει 539), αλλά και τη μεγάλη πτώση της κυρίαρχης παράταξης, εδώ και χρόνια, της Δημοκρατικής Ενότητας Ηθοποιών (ΔΕΗ/ΠΑΜΕ), πτώση που οφείλεται στη μεγάλη αύξηση των δυνάμεων της Αγωνιστικής Ενότητας Ανεξάρτητων Ηθοποιών (ΑΕΝΑΗ), όπως επίσης και στην ανάδειξη σε τρίτη δύναμη του πρωτοεμφανιζόμενου ψηφοδελτίου, «Από Κοινού».

Αναλυτικότερα (το διοικητικό συμβούλιο του ΣΕΗ είναι 17μελές):

  • ΔΕΗ/ΠΑΜΕ, που είχε την πρώτη θέση και στις προηγούμενες εκλογές με 13 έδρες, συγκέντρωσε μόλις 6 έδρες και 493 ψήφους,
  • ΑΕΝΑΗ πήρε 5 έδρες με 435 ψήφους,
  • Από Κοινού πήρε 5 έδρες με 393 ψήφους,
  • Συνέλευση Αγωνιζόμενων Ηθοποιών πήρε 1 έδρα με 79 ψήφους,
  • Ανατρεπτική Συσπείρωση Ηθοποιών με 70 ψήφους δεν πήρε καμία έδρα.

Μιλώντας στο ErgasiaNET, η υποψηφία με το ψηφοδέλτιο ΑΕΝΑΗ, ηθοποιός Μάνια Παπαδημητρίου, σημείωσε μεταξύ άλλων πως:

Πλέον, καλούμαστε να υλοποιήσουμε όσα υποσχεθήκαμε στους συναδέλφους μας, διότι βρίσκονται σε ανέχεια και περιμένουν πολλά από εμάς. Ενδεικτικά να σας αναφέρω πως θα παλέψουμε με όλες μας τις δυνάμεις για μέτρα στήριξης όλων των ηθοποιών, χωρίς αποκλεισμούς, να επεκταθεί το επίδομα ανεργίας στο σύνολο των εγγεγραμμένων ανέργων, μέχρι να ξεπεραστεί η κρίση. Επίσης, για τη διατήρηση των ΣΣΕ σε Εθνικό, ΚΘΒΕ και ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας. Διεκδικούμε ΣΣΕ σε όλους τους κλάδους εργασίας μας που να λαμβάνουν υπόψη τις δυσκολίες και τις ανάγκες του επαγγέλματος.

Θα επιδιώξουμε να υπάρχει έλεγχος από το Σωματείο σε κάθε θεατρική δουλειά και τηλεοπτική δουλειά, ώστε κάθε ηθοποιός να καλύπτεται από συμβόλαιο και να πληρώνεται τις πρόβες. Θα απαιτήσουμε το υπουργείο Εργασίας να ενεργοποιήσουν άμεσα την Επιθεώρηση Εργασίας και τους ελεγκτικούς μηχανισμούς του ΕΦΚΑ κατά της ανασφάλιστης και της υποδηλωμένης εργασίας (ωρομίσθια απασχόληση) σε όλα τα στάδια προετοιμασίας και υλοποίησης των παραγωγών (επιχορηγούμενων και μη), σε πρόβες, παραστάσεις, γυρίσματα κλπ. Επίσης, να υπάρξει παρέμβαση του Σωματείου στο υπουργείο Εργασίας και στον ΕΦΚΑ για να ενταχθεί και πάλι το αυξημένο ασφάλιστρο του ηθοποιού στα βαρέα ένσημα και να διορθωθούν οι αδικίες που έφερε η εσφαλμένη ερμηνεία του ασφαλιστικού νόμου του 2015 που αυξάνει τα ηλικιακά όρια συνταξιοδότησης.

Θα υπερασπιστούμε το κύρος της ΚΥΑ, που προσφέρει ισοτίμηση στο σύνολο των πτυχίων των αποφοίτων των δραματικών σχολών των αναγνωρισμένων από το ΥΠΠΟΑ ως το 2003, διορθώνοντας μια αδικία ετών. Διεύρυνση της ισοτίμησης για τα έτη από το 2003 ως σήμερα μέσω της αναβάθμισης ακαδημαϊκών προσόντων (διαδικασία εξομοίωσης) μέσα από τα πανεπιστήμια. Επίσης επέκταση της ΚΥΑ ώστε να συμπεριλάβει όλους τους αποφοίτους των αναγνωρισμένων σχολών του 2003. Επιπλέον, να διορθωθεί το Μητρώο Καλλιτεχνών και να περιλαμβάνει όλα τα επαγγέλματα, αλλά και να λειτουργήσει ως χρήσιμο εργαλείο για τη χαρτογράφηση και οργάνωση του κλάδου μας, όπως επίσης και θα μπορούσε να μας χρησιμεύσει μακροπρόθεσμα και για την ενσωμάτωση κανόνων στο επαγγελματικό και εργασιακό τοπίο.

Θα απαιτήσουμε γενναία αύξηση της χρηματοδότησης του Υπουργείου Πολιτισμού υπερδιπλάσια σε ποσοστό από το κρατικό προϋπολογισμό, αλλά και ενίσχυση μέσω των επιχορηγήσεων των περιοδειών τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό.

Και τέλος, κατά την άποψή μου, όλα αυτά θα πρέπει να γίνουν με δυναμικές αγωνιστικές κινητοποιήσεις του κλάδου, στις οποίες τα πρώτα ονόματα, όχι μόνον οφείλουν να δώσουν το “παρών”, αλλά και να μπουν μπροστά, ώστε να καταλάβει ο κόσμος, ο θεατής ότι τα προβλήματα στον κλάδο μας είναι υπαρκτά και δεν επιτρέπουν σε έναν ηθοποιός να ζει με αξιοπρέπεια από την δουλειά του και ταυτόχρονα να μπορεί να είναι καλλιτεχνικά δημιουργικός προς όφελος της κοινωνίας, της Τέχνης και του Πολιτισμού.