Η ιστορία επαναλαμβάνεται: συρρίκνωση Λυκείου, «δεξαμενή καθηγητών» και στο βάθος διαθεσιμότητες…

Η απόφαση του υπουργείου Παιδείας να αλλάξει τα ωρολόγια προγράμματα των τάξεων του Λυκείου κατά τρόπο τέτοιον που να εξοβελίζει κάθε έννοια καλλιτεχνικής Παιδείας, να υποβαθμίζει τις κοινωνικές επιστήμες, ακόμη και να καταργεί μαθήματα που αποτελούν προαπαιτούμενο για να εισέλθουν σε πανεπιστημιακά τμήματα οι υποψήφιοι των πανελλαδικών προκάλεσε τεράστιες αντιδράσεις στον εκπαιδευτικό -και όχι μόνο- κόσμο.

Οι αλλαγές

Στην Α’ Λυκείου:

Τα Αγγλικά γίνονται υποχρεωτικό τρίωρο μάθημα

Το μάθημα «Εφαρμογές Πληροφορικής» γίνεται υποχρεωτικό

Μειώνεται κατά μία ώρα το μάθημα «Πολιτική Παιδεία (Οικονομία, Πολιτικοί Θεσμοί και Αρχές Δικαίου, Κοινωνιολογία)»

Καταργείται το δίωρο υποχρεωτικό μάθημα «Ερευνητικές δημιουργικές δραστηριότητες»

Καταργούνται τελείως τα μαθήματα επιλογής «Γεωλογία και Διαχείριση Φυσικών Πόρων», «Ελληνικός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός» και «Καλλιτεχνική Παιδεία».

Στη Β’ Λυκείου:

Τα Αγγλικά γίνονται ξεχωριστό υποχρεωτικό δίωρο μάθημα

Το μάθημα «Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ» από μονόωρο γίνεται δίωρο

Η Φυσική Αγωγή από μονόωρη γίνεται δίωρη

Το δίωρο μάθημα «Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών» αντικαθίσταται από τα Λατινικά για τους μαθητές των Ανθρωπιστικών Σπουδών

Στην Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών αυξάνονται κατά μία ώρα τα Μαθηματικά και μειώνεται αντίστοιχα κατά μία ώρα η Φυσική

Καταργούνται το δίωρο μάθημα «Σύγχρονος Κόσμος: Πολίτης και Δημοκρατία» και το δίωρο μάθημα «Ερευνητικές δημιουργικές δραστηριότητες.

Στη Γ’ Λυκείου:

Προστίθεται το «κόντρα μάθημα» (η Ιστορία ή τα Μαθηματικά ανάλογα με την Ομάδα Προσανατολισμού)

Προστίθεται το δίωρο μάθημα Αγγλικά

Αυξάνεται κατά μία ώρα η Φυσική Αγωγή

Καταργούνται τα μαθήματα Γαλλικών, Γερμανικών, Ελεύθερου και Γραμμικού Σχεδίου και τα Λατινικά από μαθήματα επιλογής.

«Είναι φανερό πως οι αποφάσεις του εκτός των άλλων βασίζονται στο κριτήριο ελαχιστοποίησης του κόστους της παρεχόμενης εκπαίδευσης, και μείωσης εκπαιδευτικού προσωπικού. Το Υπουργείο Παιδείας δημιουργεί νέα “δεξαμενή’ πλεοναζόντων καθηγητών χωρίς ωράριο, μόνιμους μετανάστες σε 4 και 5 σχολεία. Δημιουργεί νέα “δεξαμενή” καθηγητών που δεν μπορούν πλέον να πάρουν πουθενά και ποτέ οργανική θέση. Δημιουργεί νέους “στόχους” το Υπουργείο Παιδείας, για να μπορεί την κατάλληλη στιγμή να τους θεωρήσει άνευ αντικειμένου και να τους περάσει στη διαθεσιμότητα; Το Υπουργείο Παιδείας με τις αλλαγές στα Ωρολόγια Προγράμματα θα επιδιώξει, πατώντας πάνω στην ανασφάλεια των εκπαιδευτικών για το εργασιακό τους παρόν και μέλλον, την καλλιέργεια μιας τεχνητής αντιπαράθεσης μεταξύ των εκπαιδευτικών διαφορετικών ειδικοτήτων, που διεκδικούν την αυτονόητη επιστημονικά ύπαρξή τους στο αναλυτικό πρόγραμμα του σχολείου, προκειμένου να μείνουν στο απυρόβλητο οι αντιδραστικές αντιεκπαιδευτικές πολιτικές αποφάσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη», σημειώνει σε σχετική της ανακοίνωση η Ενωτική Αριστερή Πρωτοβουλία Ε’ ΕΛΜΕ Αν. Αττικής (Προετοιμάζει νέες διαθεσιμότητες το υπουργείο Παιδείας;)

Η ΕΑΠ κατέθεσε σχετικό κείμενο αντίδρασης στη νέα επίθεση του υπουργείου Παιδείας στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και στα εργασιακά δικαιώματα των καθηγητών, καλώντας την ΕΛΜΕ αλλά και την ΟΛΜΕ να πάρουν θέση για το σοβαρό αυτό θέμα, να οργανώσουν διαμαρτυρίες και να απαιτήσουν να πάρει πίσω τις νέες αυτές αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις.

  • Την Τρίτη 23 Ιουνίου, η ΟΛΜΕ καλεί σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας «Ενάντια στην υποβάθμιση και τον εξοβελισμό των ειδικοτήτων ΠΕ08 (Καλλιτεχνικών), ΠΕ78 (Κοινωνικών Επιστημών), ΠΕ80 (Οικονομίας) και ΠΕ81 (Πολιτικών Μηχανικών – Αρχιτεκτόνων) από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση εξαιτίας του νέου ωρολογίου προγράμματος», έξω από το υπουργείο Παιδείας, στις 13.00.

Με πληροφορίες από efsyn.gr