Ψήφισμα της Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών Κοινωνικών Επιστήμων (ΠΕΕΚΕ)

Μεγάλη η συμμετοχή κοινωνικών επιστημόνων στην απογευματινή συγκέντρωση (9-9-2020) της Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών Κοινωνικών Επιστήμων (ΠΕΕΚΕ) στην Βουλή για την Κοινωνιολογία – Κοινωνικές επιστήμες. Η συγκέντρωση παρέδωσε το ψήφισμα της Γ.Σ. της ΠΕΕΚΕ και της Γ.Σ. Προέδρων των ΕΛΜΕ στον Πρόεδρο της Βουλής και σε όλα τα κόμματα.

Ψήφισμα της Γενικής Συνέλευσης των Μελών της Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών Κοινωνικών Επιστήμων και επίσης ομόφωνο ψήφισμα της Γενικής Συνέλευσης των Πρόεδρων των ΕΛΜΕ όλης της χώρας και όλων των παρατάξεων του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ

Με βάση τον διάλογο που αναπτύχτηκε ανάμεσα σε φορείς της εκπαίδευσης και επιστήμονες εκπαιδευτικούς κοινωνικών επιστημών, παραθέτουμε τις προτάσεις της ΠΕΕΚΕ (κλάδος ΠΕ 78- Κοινωνικών Επιστημών).

Δεν μπαίνουμε σε καμία «τεχνητή» αντιπαράθεση με άλλες ειδικότητες ή με άλλα γνωστικά αντικείμενα. Θεωρούμε ότι τέτοιες αντιθέσεις δεν έχουν κανένα πραγματικό νόημα σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες της Εκπαίδευσης. Κάθε επιστήμη και κάθε αντίστοιχο μάθημα ή μαθήματα έχουν θέση στο εκπαιδευτικό σύστημα. Άλλωστε τα προβλήματα της Εκπαίδευσης και των Εκπαιδευτικών, μόνο με κοινούς αγώνες μέσα από το εκπαιδευτικό κίνημα μπορούν να βρουν λύσεις.

ΖΗΤΑΜΕ:

1ο: Να αποσυρθεί το άρθρο 7 και η μεταβατική διάταξη του άρθρου 61 που επαναφέρει τα Λατινικά στη θέση της Κοινωνιολογίας από το σχολικό έτος 2021 – 2022.

Η θέση μας πηγάζει από την αναγκαιότητα διαλόγου (διάλογος που δεν έγινε) ανάμεσα στην Υπουργό Παιδείας, τους Κοσμήτορες των Σχολών Κοινωνικών Επιστημών, τους Προέδρους των Τμημάτων Κοινωνικών Επιστημών των Ελληνικών Πανεπιστημίων, και την Π.Ε.Ε.Κ.Ε., τον ΣΕΚ (Σύλλογο Ελλήνων Κοινωνιολόγων), Ε.Κ.Ε. (Ελληνική Κοινωνιολογική Εταιρεία) που θεωρούν την Κοινωνιολογία προαπαιτούμενο μάθημα για την εισαγωγή στις σχολές Κοινωνικών Επιστήμων.

Παραμονή του μαθήματος της Κοινωνιολογίας ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο για την εισαγωγή στις σχολές Κοινωνικών Επιστημών. Επιλογή των μαθητών ανάμεσα στα Λατινικά και την Κοινωνιολογία ανάλογα με την επιλογή σχολών (πρόταση Κοσμητόρων, Προέδρων τμημάτων, όλων των κομμάτων (πλην ΝΔ), της ΟΛΜΕ, της ΠΕΕΚΕ, της Βουλευτού της Ν.Δ. κ. Ράπτη κ.α.).

2ο: Διατήρηση των υπαρχόντων μαθημάτων στο Λύκειο (Κοινωνιολογία Γ’ Λυκείου, Πολιτική Παιδεία Α Λυκείου, «Σύγχρονος Κόσμος – Πολίτης και Δημοκρατία» και «ΒΑΚΕ: Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών», της Β΄ Λυκείου).

3ο: Την αξιοποίηση κοινωνικών επιστημόνων για θέματα σχολικού εκφοβισμού, παραβατικότητας, σχολικών προβλημάτων κ.α. με εξειδίκευση στην συμβουλευτική εφήβων, επαγγελματικό προσανατολισμό κ.λπ. μαζί με άλλους κοινωνικούς επιστήμονες ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς κ.λπ., με μόνιμο διορισμό σε σχολικές μονάδες, ΚΕΣΥ κ.λ.π.


Αθήνα 06-05-2020
Η Διοικούσα Επιτροπή της ΠΕΕΚΕ