5.8 C
Athens
Τετάρτη, 8 Φεβρουαρίου, 2023

Αγγλικά στα νηπιαγωγεία: Το υπουργείο Παιδείας… χάθηκε στη μετάφραση

Στις 13 Μαΐου, έφτασε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής μία αναλυτική επιστολή από την Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Νηπιαγωγών, στην οποία η Ένωση εκφράζει αναλυτικά και με σαφήνεια τις αντιρρήσεις της αποδομώντας ουσιαστικά τα επιχειρήματα του Υπουργείου για το αντίθετο

Πρόσφατα

Ένα από τα πιο επίμαχα σημεία του νομοσχεδίου για την παιδεία, που οδεύει προς την Ολομέλεια της Βουλής για ψήφισή του, είναι, δίχως αμφιβολία, η πρόβλεψη για την εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας στα νηπιαγωγεία της χώρας

Κατά τη διάρκεια της διαβούλευσης του νομοσχεδίου διατυπώθηκαν εκατοντάδες επιφυλακτικά ή και επικριτικά σχόλια γι’ αυτήν την πρόβλεψη, παρόλα αυτά η Νίκη Κεραμέως τη διατήρησε στο σχέδιο νόμου χωρίς να αλλάξει το παραμικρό. Η επιχειρηματολογία όλων όσοι δεν συμφωνούν με τη ρύθμιση συμπυκνώνεται επί της ουσίας σε δύο βασικά επιχειρήματα.

Πρώτον στο γεγονός ότι μεγάλο ποσοστό των νηπίων παρουσιάζει μεγάλες μαθησιακές και άλλες δυσκολίες και ως εκ τούτου δεν είναι δυνατόν να επιβαρυνθεί και με ξένη γλώσσα.

Δεύτερον οι απόφοιτοι της αγγλικής φιλολογίας που σύμφωνα με το νομοσχέδιο θα επιφορτιστούν το έργο της εκμάθησησης γλώσσας, δεν μπορούν να μπουν σε νηπιακές τάξεις αφού δεν έχουν λάβει τα κατάλληλα γνωστικά εφόδια στις σχολές τους.

Στις 13 Μαΐου, έφτασε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής μία αναλυτική επιστολή από την Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Νηπιαγωγών, στην οποία η Ένωση εκφράζει αναλυτικά και με σαφήνεια τις αντιρρήσεις της αποδομώντας ουσιαστικά τα επιχειρήματα του Υπουργείου για το αντίθετο.

Τονίζεται χαρακτηριστικά ότι “στην περίπτωση της προσχολικής αγωγής, μόνο εξειδικευμένοι εκπαιδευτικοί, απόφοιτοι Πανεπιστημιακών Τμημάτων Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης κατέχουν τις γνώσεις και την εμπειρία ώστε να παρέχουν το κατάλληλο εκπαιδευτικό έργο στα νηπιαγωγεία και στα παιδιά αυτής της ηλικίας. Επομένως, δεν είναι παιδαγωγικά πρόσφορο και δόκιμο αιφνιδίως και χωρίς κατάλληλη επιστημονική και επιμορφωτική προετοιμασία να κληθεί ένας εκπαιδευτικός που διαθέτει συγκεκριμένες σπουδές για να διδάξει σε διαφορετική εκπαιδευτική βαθμίδα“.

Και επίσης ότι “το πρόγραμμα σπουδών του Νηπιαγωγείου δεν αποτελείται από διακριτά διδακτικά αντικείμενα, αλλά προάγεται η έννοια της διαθεματικότητας και του αναδυόμενου εγγραμματισμού μέσα από κατάλληλες δραστηριότητες. Στόχος των προγραμμάτων είναι η ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών σωματικά, συναισθηματικά, νοητικά και κοινωνικά , μέσω παιγνιωδών μορφών μάθησης, και όχι με τη σχολειοποίηση της γνώσης με διακριτά αντικείμενα μάθησης“.

Συνεπώς, όπως τονίζουν στην επιστολή τους οι Αναπληρωτές Νηπιαγωγοί, “δηλώνουμε ξεκάθαρα την αντίθεσή μας, στην πρόταση του Υπουργείου Παιδείας να εντάξει το μάθημα των Αγγλικών στο νηπιαγωγείο καταστρατηγώντας και αλλοιώνοντας το χαρακτήρα της προσχολικής εκπαίδευσης μετατρέποντάς το σε χώρο αποσπασματικών κατακερματισμένων γνώσεων και δεξιοτήτων. Κάθε βίαιη παρέμβαση δίχως επιστημονική τεκμηρίωση και χωρίς καμία διαβούλευση με αρμόδιους φορείς, θεωρούμε πως είναι καταδικασμένη να αποτύχει“.

Αν και από τη στιγμή που έφτασε η επιστολή στη Βουλή έχουν περάσει σχεδόν 30 ημέρες, ουδείς από το Υπουργείο μπήκε στον κόπο να απαντήσει, έστω και προφορικά, στις αιτιάσεις αυτές. Άλλωστε, καθ’ όλη τη διάρκεια της προετοιμασίας του σχεδίου νόμου, δεν υπήρξε η παραμικρή επαφή της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου με την εκπαιδευτική κοινότητα. Προφανώς, οι Νηπιαγωγοί δεν θα μπορούσαν να αποτελέσουν εξαίρεση.

Παρόμοια Άρθρα

Παρατάξεις