18.1 C
Athens
Πέμπτη, 18 Απριλίου, 2024

Δήμοι: «Σούπερ μπίζνα» για τους εργολάβους της καθαριότητας μέσω του αντιπεριβαλλοντικού νομοσχεδίου

Πρόσφατα

Την ώρα που οι πολίτες έχουν γονατίσει από την υπερφορολόγηση, τις περικοπές μισθών, σε πλείστες περιπτώσεις την απληρωσιά, τα μνημόνια και εσχάτως από την κρίση της πανδημίας του κοροναϊού, η οποία επηρέασε επί τα χείρω τον οικογενειακό προγραμματισμό τους, τις εργασιακές σχέσεις τους και τους μισθούς τους, η κυβέρνηση εξακολουθεί να τα δίνει όλα για τη… διάσωση της κερδοφορίας του κεφαλαίου, των ιδιωτών.

Τελευταίο «κρούσμα» το άρθρο 91 «Μίσθωση οχημάτων των Δήμων από μη μεταφορικές επιχειρήσεις» του νομοσχεδίου του υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας «Εκσυγχρονισμός περιβαλλοντικής νομοθεσίας, ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία των Οδηγιών 2018/844 και 2019/692 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και λοιπές διατάξεις»

Σύμφωνα με το άρθρο 91 του εν λόγω νομοσχεδίου, μπαίνει «σφήνα» στην υποπαρ. 4β της παραγράφου ΙΕ’ του ν. 4093/2012 (οι μη μεταφορικές επιχειρήσεις και οι επαγγελματίες μη μεταφορείς που ασκούν επιχείρηση ή επάγγελμα στην Ελλάδα, μπορούν) υποπερίπτωση δδ (Να μισθώνουν φορτηγά οχήματα των Δήμων και των συνδέσμων, ανωνύμων εταιρειών και επιχειρήσεων των Δήμων).

Με λίγα λόγια, με δημοτικά οχήματα που αγοράστηκαν από χρήματα των φορολογουμένων, των δημοτών, των πολιτών που νιώθουν στο πετσί τους τις μνημονιακές πολιτικές της λιτότητας, δίνεται η δυνατότητα στους ιδιώτες, κατά βάση στους εργολάβους των σκουπιδιών που αποτελεί και τη δημοτική μεγαλύτερη «μπίζνα» για το κεφάλαιο, να κερδοσκοπήσουν εις βάρος της κοινωνίας, με τις ευλογίες βεβαίως της κυβέρνησης της ΝΔ και των αιρετών, που μέσα από αυτόν τον τρόπο εμμέσως ιδιωτικοποιούν την καθαριότητα, βάζουν τους εργολάβους και αυξάνουν τις ελαστικές σχέσεις εργασίας σε δημοτικές υπηρεσίες, αντί να προχωρήσουν σε μόνιμες προσλήψεις και να μετατρέψουν τις υπάρχουσες συμβάσεις ΙΔΟΧ σε Αορίστου Χρόνου,

Κι όπως έχουν καταγγείλει ουκ ολίγες φορές το META και το ergasianet.gr, ανάθεση της καθαριότητας σε ιδιώτες σημαίνει και αυξημένα δημοτικά τέλη στους δημότες. Αυτό σημαίνει πολύ απλά, πως η κυβέρνηση ιδιωτικοποιεί και οι εργολάβοι θα βγουν διπλά κερδισμένοι, αφού αφενός θα χρησιμοποιούν οχήματα που δεν έχουν αγοράσει οι ίδιοι κι από την άλλη θα εισπράττουν υπέρ το δέον από τα αυξημένα δημοτικά τέλη.


Άρθρο 91 «Μίσθωση οχημάτων των Δήμων από μη μεταφορικές επιχειρήσεις»

Στην υποπαρ. 4β της παραγράφου ΙΕ’ του ν. 4093/2012 (Α ́222) προστίθεται υποπερ. δδ, ως εξής:«δδ. Να μισθώνουν φορτηγά οχήματα των Δήμων και των συνδέσμων, ανωνύμων εταιρειών και επιχειρήσεων των Δήμων. Στην περίπτωση αυτή, το φορτηγό που μισθώνεται θα πρέπει να είναι κατάλληλο για την εξυπηρέτηση του μεταφορικού έργου του μισθωτή. Τα φορτηγά οχήματα θα χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για την εκτέλεση έργου που έχει αναθέσει ο εκμισθωτής στον μισθωτή, εφόσον η μίσθωση προβλέπεται στους όρους ανάθεσης του έργου.»


Υποπαρ. 4 της παραγράφου ΙΕ’ του ν. 4093/2012 «Έγκριση Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 20132016 Επείγοντα Μέτρα Εφαρμογής του ν. 4046/2012 και του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 20132016»

4. (Άρθρο 3 της Οδηγίας 2006/1/ΕΚ)

Επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται νομίμως στην Ελλάδα μπορούν να χρησιμοποιούν για οδικές εμπορευματικές μεταφορές, με τους ίδιους όρους όπως και τα οχήματα που τους ανήκουν, οχήματα που μισθώνουν και τα οποία έχουν λάβει άδεια κυκλοφορίας ή έχουν τεθεί σε κυκλοφορία στην Ελλάδα σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία, με τις προϋποθέσεις των στοιχείων β’ έως δ’ “της ανωτέρω υποπαραγράφου 3”, με τις εξής διακρίσεις:

α. Οι μεταφορικές επιχειρήσεις μπορούν να μισθώνουν φορτηγά οχήματα δημοσίας χρήσης από άλλες μεταφορικές επιχειρήσεις, χωρίς περιορισμό στο μικτό βάρος του οχήματος. Οι μεταφορικές επιχειρήσεις εκδίδουν νόμιμα παρασταστικά μεταφοράς στο όνομά τους για τις μεταφορές που πραγματοποιούν με το μισθωμένο όχημα. Στα παραστατικά αναγράφονται και τα στοιχεία του εκμισθωτή.

β. Οι μη μεταφορικές επιχειρήσεις και οι επαγγελματίες μη μεταφορείς που ασκούν επιχείρηση ή επάγγελμα στην Ελλάδα, μπορούν:

αα. Να μισθώνουν φορτηγά οχήματα δημοσίας χρήσης από μεταφορικές επιχειρήσεις, χωρίς περιορισμό στο μικτό βάρος του οχήματος.

ββ. Να μισθώνουν φορτηγά οχήματα ιδιωτικής χρήσης από άλλες μη μεταφορικές επιχειρήσεις και επαγγελματίες μη μεταφορείς που ασκούν επιχείρηση ή επάγγελμα στην Ελλάδα, χωρίς περιορισμό στο μικτό βάρος του οχήματος.

“Στην περίπτωση αυτή, το φορτηγό που μισθώνεται θα πρέπει να είναι κατάλληλο για την εξυπηρέτηση του μεταφορικού έργου του μισθωτή.”

Για τις μισθώσεις των περιπτώσεων αα’ και ββ’, η μισθώτρια επιχείρηση ή ο μισθωτής επαγγελματίας πρέπει να πληροί τις νόμιμες προϋποθέσεις για την χορήγηση σε αυτόν άδειας κυκλοφορίας φορτηγού ιδιωτικής χρήσης. Για την εφαρμογή του παρόντος, σε ό,τι αφορά στη μεταφορά επικίνδυνων προϊοντων, τα φορτηγά οχήματα πρέπει να εμπίπτουν στην κατηγορία εκπομπών “EURO IV” ή μεταγενέστερη.

γγ. Να μισθώνουν φορτηγά οχήματα ιδιωτικής χρήσης μικτού βάρους έως και 3,5 τόνων από επιχειρήσεις εκμίσθωσης, σύμφωνα με “την υποπαράγραφο 5 της παρούσης παραγράφου”.

Παρόμοια Άρθρα

Παρατάξεις