Ανεξάρτητη Ριζοσπαστική Πρωτοβουλία ΣΕΠΕ «Η Αθηνά»: Και πάλι για την τηλεκπαίδευση στις μέρες του κοροναϊού

H εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπως είναι απολύτως διακηρυγμένο από το εκπαιδευτικό κίνημα, παραδέχεται το Υπουργείο και είναι φανερό στις σχετικές εγκυκλίους του, δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη ζωντανή διδασκαλία ούτε να χρησιμοποιηθεί για την κάλυψη της διδακτέας ύλης.

Έτσι λοιπόν, αλλά και για όλους τους λόγους που έχουν αναπτυχθεί και στις ανακοινώσεις του συλλόγου Αθηνά, η ασύγχρονη εκπαίδευση και οι διαδικασίες που περιγράφηκαν στις εγκυκλίους δεν αποτελούν καθολικό διδακτικό μοντέλο και σε καμιά περίπτωση δεν είναι υποχρεωτικό μοντέλο.

Επιπρόσθετα, οι προθεσμίες που προβλέφθηκαν για την εγγραφή-επανεγγραφή στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο εκπαιδευτικών και μαθητών και την ολοκλήρωση της διαδικασίας για τη δημιουργία ψηφιακών τάξεων, είναι εξόφθαλμα εξωπραγματικές, πράγμα που αποδείχθηκε. Το Υπουργείο, βέβαια, το γνώριζε εξ αρχής!

Με Δίκτυο που «σέρνεται» κι απουσία ενημέρωσης, μέσων και υποδομών, οι προθεσμίες κινούνται στοχευμένα στη μετάθεση των ευθυνών του Υπουργείου και στη χρέωση συλλογικής και ατομικής ευθύνης στους εκπαιδευτικούς για όλες τις ανεπάρκειες που αναδεικνύονται από την πανδημία.

Ήδη, κι ενώ γονείς και εκπαιδευτικοί ξεροσταλιάζουν ακόμα με τις ώρες και επί ματαίω μπροστά στις οθόνες, για να πετύχουν ανοιχτό το Π.Σ.Δ, το Υπουργείο ενορχηστρώνει στα ΜΜΕ μια εκστρατεία κατασυκοφάντησης των εκπαιδευτικών στην οποία πρωταγωνιστούν στημένοι δημοσιο-κάφροι και τηλε-παπαγάλοι, όπως ο Χασαπόπουλος, ο Τέλλογλου, ο Παπαχλιμίτζος κ.α. Η ηχηρή και συνειδητή απουσία της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ από μια στιβαρή υπεράσπιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών από αυτήν την ενορχηστρωμένη λάσπη, δίνει αέρα στο Υπουργείο να συνεχίζει τις σκοπιμότητές του.

Κι ενώ οι προθεσμίες των προηγούμενων εγκυκλίων για την ασύγχρονη εκπαίδευση αποδείχθηκαν εξωπραγματικές, το Υπουργείο συνεχίζει με νέες εγκυκλίους, να στήνει στα χαρτιά νέα μοντέλα τηλεκπαίδευσης – τώρα και της «σύγχρονης», ορίζοντας μάλιστα προθεσμία για το πρώτο βήμα στις 24/3! Δηλαδή, σε συνθήκες καθολικής απαγόρευσης της κυκλοφορίας των πολιτών και με ένα δυστοπικό τοπίο να προβάλλει μπροστά σε κάθε οικογένεια, Διευθυντές σχολείων, εκπαιδευτικοί Πληροφορικής, εκπαιδευτικοί αλλά και γονείς καλούνται να ξεπεράσουν τους άθλους του Ηρακλή, για να υπηρετηθούν οι επικοινωνιακές σκοπιμότητες του Υπουργείου!

Συνάδελφοι και συναδέλφισσες, Δεν θα μας τρελλάνουν! Σας καλούμε να αγνοήσετε αυτές τις σκοπιμότητες του Υπουργείου και να σταθούμε αλληλέγγυοι στις πραγματικές ανάγκες όλων των μαθητών και των οικογενειών τους. Το Υπουργείο, ενώ δεν είχε καμιά πρόβλεψη κάνει και κανένα μηχανισμό αναπτύξει, πουλάει μούρη στις οικογένειες, ενώ είναι φανερό πως καμιά αναπλήρωση της αναγκαίας διδασκαλίας δεν μπορεί να γίνει με τέτοιους όρους και τέτοιες συνθήκες.

Όταν ανοίξουν τα σχολεία και μόνο τότε, σε συνθήκες καθολικής ασφάλειας και φροντίδας για όλα τα παιδιά, μπορούμε να δούμε όλα τα μέτρα για την κάλυψη της ύλης. Σήμερα, όποια επικοινωνία κι αν αναπτύξουμε ως εκπαιδευτικοί, θα ένας δίαυλος διατήρησης μιας στοιχειώδους δημιουργικής επαφής των παιδιών με την διαδικασία της μάθησης.

Οι εκπαιδευτικοί σε αυτές τις κρίσιμες ώρες για όλη την κοινωνία θα στηρίξουμε τους μαθητές μας και τις οικογένειές τους. Με αυτούς και όλους τους εργαζόμενους θα αναδείξουμε δίκτυα αλληλεγγύης και θα βρούμε νέους τρόπους έκφρασης και δράσης για να έχουμε το στόμα και τα μάτια μας ανοιχτά και τα χέρια μας απλωμένα, όσο διαρκεί αυτή η κατάσταση. Με τις επικοινωνιακές ανάγκες και την προπαγάνδα όσων γκρέμισαν τη Δημόσια Υγεία και τα κοινωνικά αγαθά δεν θα συμπαραταχθούμε!

Ενώνουμε τη φωνή μας με τους υγειονομικούς που μάχονται στην πρώτη γραμμή και στηρίζουμε τα αιτήματά τους, για προσλήψεις γιατρών και νοσηλευτών, για ανάπτυξη κλινών ΜΕΘ, για επίταξη ιδιωτικών νοσοκομείων, δωρεάν τεστ για όλους και όχι μόνο για τους πλούσιους. Με όλους τους εργαζόμενους που καλούνται να σηκώσουν το βάρος της πανδημίας με εξουθένωση, ανέχεια, χωρίς μέτρα προστασίας, με αυθαιρεσία από το κράτος και τους εργοδότες.

Με όλους αυτούς και για όλους αυτούς θα μείνουμε όρθιοι, ώστε με δύναμη και αισιοδοξία να επιστρέψουμε στα σχολεία και στη συλλογική μάχη για ζωή με αξιοπρέπεια!