Ανακοίνωση ΣΕΚΕΣ για Απεργία 18/2, Ψυττάλεια και Συμβούλους

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ την Τρίτη 18 Φεβρουαρίου 2020 ενάντια στο αντασφαλιστκό νομοσχέδιο. ΠΡΟΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ στις 10πμ., Αθηνάς 58 (γραφεία της ΟΜΕ ΕΥΔΑΠ)

Συνάδελφοι, συναδέλφισες… Κανείς και καμία δεν πρέπει να λείψει από την απεργία και τις συγκεντρώσεις για να μην περάσει το αντιασφαλιστικό νομοσχέδιο Βρούτση,  με το οποίο η κυβέρνηση θεσμοθετεί την παγίωση των μνημονιακών περικοπών όλων των προηγούμενων αντιασφαλιστικών νόμων.

Απεργούμε και διαδηλώνουμε για:

  • την απόσυρση του νομοσχεδίου Βρούτση.
  • την κατάργηση του Νόµου Κατρούγκαλου (Ν. 4387/16) και όλων των αντιασφαλιστικών νόµων.
  • να μην ιδιωτικοποιηθεί η κοινωνική ασφάλιση
  • αποκλειστικά ∆ηµόσιο, Καθολικό και Αναδιανεµητικό Σύστηµα Κοινωνικής Ασφάλισης, που θα λειτουργεί µε κριτήριο τις κοινωνικές ανάγκες.
  • δωρεάν περίθαλψη από ένα αποκλειστικά δηµόσιο υγειονοµικό σύστηµα.

 ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΚΑΙ ΕΡΓΟΛΑΒΙΕΣ ΠΑΝΤΟΥ ΚΑΙ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ;

Εννέα μήνες μετά την ανάληψη καθηκόντων από την πρώτη διοίκηση που διόρισε το Υπερταμείο στην ΕΥΔΑΠ διαθέτουμε σαφή δείγματα γραφής ώστε να αξιολογηθούν.  Οι σημαντικότερες αποφάσεις της νέας διοίκησης είναι:

  1. Τοποθέτηση εταιρειών Συμβούλων. (απόφαση ΔΣ ΕΥΔΑΠ 20405/09-10-2019)
  2. Παρέμβαση στη διαγωνιστική διαδικασία για τη «λειτουργία και συντήρηση» του ΚΕΛ Ψυττάλειας υπέρ της γαλλικής SUEZ, (απόφαση ΔΣ ΕΥΔΑΠ 20449/20-12-2019) κατόπιν πρωθυπουργικής παρέμβασης σύμφωνα με δημοσιεύματα που δεν έχουν διαψευστεί.
  3. Διαπραγματεύσεις (χωρίς καμία ενημέρωση για την πορεία τους) για τη νέα σύμβαση της ΕΥΔΑΠ με το Ελληνικό Δημόσιο (απόφαση ΔΣ ΕΥΔΑΠ 20406/23-10-2019) μετά την ανακοίνωση εξάμηνης παράτασης ισχύος της παλιάς σύμβασης.
  4. Ενίσχυση της γραφειοκρατίας, της ασάφειας και της διάχυσης ευθυνών και διαδικασιών αντί της απλοποίησης και της αποτελεσματικότητας στις διαδικασίες προμηθειών.
  5. Προκλητική απόφαση για την αύξηση των αμοιβών των μελών του Δ.Σ. (20467/05-02-2020)

ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΤΩΡΑ ΣΤΗΝ ΕΥΔΑΠ
Η ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΚΕΛ ΨΥΤΤΑΛΕΙΑΣ 

Σε εξέλιξη είναι ο πέμπτος από το 1994 διαγωνισμός λειτουργίας και συντήρησης του ΚΕΛ Ψυττάλειας (Δ6684). Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα ΚΕΛ στην Ευρώπη αλλά και διεθνώς, με δυναμικότητα κάλυψης πληθυσμού 5.600.000 κατοίκων. Η μέση παροχή των εισερχόμενων λυμάτων  είναι της τάξεως των 730.000 κ.μ.  ημερησίως. Στην ποδιά αυτού του διαγωνισμού σφάζονται εγχώρια και διεθνή ιδιωτικά συμφέροντα. 

Πρόκειται για ένα διαγωνισμό-εργολαβία μαμούθ,  που μόνο για το κομμάτι «λειτουργία-συντήρηση» του ΚΕΛ έχει αρχικό προϋπολογισμό που υπερβαίνει το 12% του ετήσιου τζίρου της ΕΥΔΑΠ ή το 50% της συνολικής ετήσιας μισθοδοσίας του προσωπικού της ΕΥΔΑΠ (2.200 εργαζόμενοι).

Η πρόβλεψη της διακήρυξης του έργου είναι ο ανάδοχος να απασχολεί 184 άτομα προσωπικό συνολικά (μηχανικούς, επιστήμονες, υγειονομικούς, διοικητικούς, τεχνικούς, βαρδιούχους κλπ).

Με τον προϋπολογισμό του εν λόγω διαγωνισμού η ΕΥΔΑΠ θα μπορούσε να προσλάβει 1.000 άτομα τακτικό προσωπικό. Αντ’ αυτού επιτρέπει στα ιδιωτικά συμφέροντα να διαγκωνίζονται στηριζόμενα στον «πλούσιο» προϋπολογισμό του έργου και στη δυνατότητά τους να «παίζουν» με τις αποδοχές του προσωπικού των 184 ατόμων που προβλέπει η διακήρυξη για τη λειτουργία της εργολαβίας.

Οι 184 εργαζόμενοι που προβλέπονται στη διακήρυξη θα κόστιζαν στην ΕΥΔΑΠ 5.500.000 – 9.000.000 € ετησίως (30-50 χιλ. € ετησίως ανά εργαζόμενο). Πολύ μακριά από τα 50.000.000 € ετησίως που προβλέπει, προϋπολογιστικά τουλάχιστον, η διακήρυξη του διαγωνισμού.

Οι κυβερνήσεις και οι διοικήσεις της ΕΥΔΑΠ διαθέτουν στα ιδιωτικά συμφέροντα προσβασιμότητα σε τεράστια δημόσια κεφάλαια και αφαιρούν τεχνογνωσία από την ΕΥΔΑΠ καθιστώντας την εξαρτώμενη από «ειδικούς εργολάβους λυμάτων», ενώ θα μπορούσαν να προχωρήσουν στη διαχείριση και λειτουργία των Κ.Ε.Λ. από Υπηρεσία και προσωπικό της ΕΥΔΑΠ με μαζικές προσλήψεις προσωπικού και κόστος σαφώς μικρότερο.

Ο Σύλλογος Μηχανικών ΕΥΔΑΠ έχει τοποθετηθεί επισήμως για το πως η ΕΥΔΑΠ μπορεί και πρέπει να αναλάβει τη διαχείριση και λειτουργία του ΚΕΛ.

Μόνο μία είναι η σωστή απόφαση που υπάρχει πλέον για το ΚΕΛ Ψυττάλειας Να περάσει τώρα η διαχείριση και λειτουργία του ΚΕΛ Ψυττάλειας στην ΕΥΔΑΠ.

Να υπάρξει απόφαση τώρα, που να μεταφέρει ως τακτικό προσωπικό στην ΕΥΔΑΠ, όσους εργαζομένους αυτή τη στιγμή εργάζονται στο ΚΕΛ και η ΕΥΔΑΠ να αναλάβει πλήρως τη συντήρηση και λειτουργία του κέντρου. Το οικονομικό όφελος για την ΕΥΔΑΠ θα είναι τεράστιο.

Η διοίκηση της ΕΥΔΑΠ, να πάψει να συνεχίζει την πολιτική του μεσάζοντα  ιδιωτικών συμφερόντων για το μεγαλύτερο βιολογικό της Ευρώπης, και να προβεί ΤΩΡΑ στη μόνη οικονομικά συμφέρουσα, τεχνικά δυνατή, εργασιακά άριστη, περιβαλλοντικά και υγειονομικά ευαίσθητη και κοινωνικά ανεκτή λύση και να πολλαπλασιάσει τα οφέλη, οικονομικά, τεχνογνωσίας, ανταγωνιστικά αλλά και περιβαλλοντικά και κοινωνικά για την ΕΥΔΑΠ και το δημόσιο συμφέρον. Να περάσει τώρα τη «λειτουργία και συντήρηση» του κέντρου απευθείας στην ΕΥΔΑΠ.

Οι εργαζόμενοι της ΕΥΔΑΠ κατέχοντας κορυφαία τεχνογνωσία στη διαχείριση του κύκλου του νερού, διαθέτοντας υψηλό τεχνικό και επιστημονικό επίπεδο και ταυτόχρονα παραμένοντας ανοιχτοί σε νέες τεχνολογίες και εκσυγχρονισμό διαδικασιών αποτελούν το «δυνατό χαρτί» ενός δημόσιου οργανισμού που παρέχει εδώ και δεκαετίες υψηλού επιπέδου υπηρεσίες ύδρευσης-αποχέτευσης στους πολίτες της Αττικής, διασφαλίζοντας το επίπεδο ζωής και υγείας για όλους.

ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΠΑΝΤΟΥ;

Η ανάθεση σε εταιρείες συμβούλων μελετών για την βελτίωση των υπηρεσιών της ΕΥΔΑΠ επιδιώκει είτε την παρουσίαση προειλημμένων αποφάσεων και κατευθύνσεων είτε δεδομένων και διαπιστώσεων, που οι ίδιες οι υπηρεσίες της ΕΥΔΑΠ παρέχουν ως διαπιστώσεις και προτάσεις στους συμβούλους. Ή συνδυασμό αυτών ώστε να εμφανιστούν οι αποφάσεις της διοίκησης με το «κύρος» του συμβούλου (όπως αυτή της αύξησης των αμοιβών των μελών του ΔΣ).

Δε μπορεί να γίνει ανεκτή η συνέχιση της παρέλασης συμβούλων και η ανάθεση διαδοχικών έργων στους ίδιους ή άλλους χωρίς να υπάρχει κάποιο πρακτικό αποτέλεσμα για την ΕΥΔΑΠ, τους εργαζομένους, τους πολίτες και το περιβάλλον.

Δεν θεωρούμε πρακτικό αποτέλεσμα σε αυτήν την κατεύθυνση την αύξηση των αμοιβών των μελών του ΔΣ, τη συνέχιση της λειτουργίας του μεγαλύτερου βιολογικού στην Ευρώπη από ιδιωτικά συμφέροντα ή την παράδοση του ΚΕΛ Ψυττάλειας στη SUEZ και μάλιστα κατόπιν εξωθεσμικής πολιτικής παρέμβασης, όπως αναφέρεται σε αλλεπάλληλα δημοσιεύματα του τύπου.

Να τελειώσει τώρα η παρέλαση των συμβούλων. Να υπάρξει αναδιάρθρωση της δομής και των διαδικασιών της ΕΥΔΑΠ σε συνεργασία με το προσωπικό και τις υπηρεσιακές μονάδες της ΕΥΔΑΠ, ώστε η ΕΥΔΑΠ να παραμείνει ο κορυφαίος δημόσιος οργανισμός που θα βελτιστοποιεί αφενός τις συνθήκες εργασίας και τις παροχές προς τους εργαζομένους της και αφετέρου θα διασφαλίζει τη συνεχή και απρόσκοπτη διάθεση άριστης ποιότητας πόσιμο νερό και υπηρεσίες αποχέτευσης προς τους πολίτες της Αττικής. Οι εργαζόμενοι το μπορούν. Οι διοικήσεις; 

Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΤΟΥ ΣΕΚΕΣ ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΥΔΑΠ

ΥΓ 1: Η ΟΜΕ ΕΥΔΑΠ πρέπει να πάρει άμεσα απόφαση για τα δύο θέματα και να τα θέσει άμεσα και επισήμως στη διοίκηση.

ΥΓ 2: Η ευκολία με την οποία όλοι θεωρούν ότι, στα πλαίσια του ανταγωνισμού, μπορεί το ένα ιδιωτικό σχήμα να διαδεχτεί το άλλο στη λειτουργία και συντήρηση του ΚΕΛ Ψυττάλειας, αποδεικνύει το υποκριτικό, του επί δύο δεκαετίες, επιχειρήματος όλων των διοικήσεων ότι «η ΕΥΔΑΠ δε μπορεί να λειτουργήσει το ΚΕΛ», διαδεχόμενη το κοινοπρακτικό σχήμα που είναι ανάδοχος επί 20ετίας γιατί μόνο αυτό «ξέρει και μπορεί». Υποκρίνονταν μόνο για να εξυπηρετήσουν τα ιδιωτικά συμφέροντα.

Άλλωστε η ανάκτηση της λειτουργίας και συντήρησης του ΚΕΛ Θριασίου από την ΕΥΔΑΠ είναι ισχυρή απόδειξη της ικανότητας και δυνατότητας της να αναλάβει τη λειτουργία όλων των ΚΕΛ. Αντιθέτως η αχρείαστη παραχώρηση του ΚΕΛ Μεταμόρφωσης σε εργολάβο αποδεικνύει, εκτός των άλλων, την οικονομική επιβάρυνση της ΕΥΔΑΠ.

ΥΓ 3: Για τα πορίσματα των μελετών και των πορισμάτων των συμβούλων κρατάμε μικρό καλάθι και θα επανέλθουμε όταν γνωστοποιηθούν.