ΟΜΕ-ΟΤΕ: Δεν σταματάμε, αν δεν δικαιωθούμε!

Οι εργαζόμενοι στον Όμιλο ΟΤΕ παρακολουθούμε με μεγάλο ενδιαφέρον τις δηλώσεις του Διευθύνοντος Συμβούλου*, ο οποίος προσπάθησε να μιλήσει για το μέλλον της εταιρείας, για το πώς είμαστε σήμερα, πώς φτάσαμε ως εδώ. Για το τι πρέπει να αλλάξουμε και τι σημαίνει για τους εργαζόμενους του Ομίλου ΟΤΕ.

Δυστυχώς δεν κόμισε γλαύκας, καθώς όλα όσα ανέφερε είναι χιλιοειπωμένα και δεν προσέθεσε κανένα νέο στοιχείο στο δημόσιο διάλογο.

Οφείλουμε όμως να καυτηριάσουμε τη φράση ότι όλα όσα κατάφερε η εταιρεία στα χρόνια της κρίσης δεν ήταν προϊόν διαπραγμάτευσης με τα σωματεία.

Αναφέρουμε χαρακτηριστικά:

  • Μεταξύ 2012 και 2019 τα λειτουργικά κέρδη προ χρηματοοικονομικών και επενδυτικών δραστηριοτήτων, αποσβέσεων και απομειώσεων (EBIDTA) αυξήθηκαν κατά 88%. Επίσης, μετά το 2016 τα προαναφερθέντα κέρδη αυξάνονται 6% κατά μέσο όρο, ανά έτος.

  • Μεταξύ 2012 και 2019 το συνολικό μισθολογικό κόστος, στο οποίο περιλαμβάνονται οι αποδοχές και τα επιδόματα του προσωπικού, τα κόστη σχετιζόμενα με το πρόγραμμα εθελούσιας αποχώρησης και οι πόροι για τον λογαριασμό νεότητας, μειώθηκαν κατά 55%.

  • Το μισθολογικό κόστος ως ποσοστό επί των εσόδων μειώθηκε μεταξύ 2012 και 2019 κατά 56%. Ειδικά, το 2018 αντιστοιχούσε στο 15,6% των εσόδων, όταν το 2012 το μισθολογικό κόστος ήταν ίσο με το 31,8% των εσόδων.

Όλα αυτά προέκυψαν ακριβώς επειδή εταιρεία και ΟΜΕ-ΟΤΕ υπέγραφαν ΣΣΕ με αίσθημα ευθύνης.

Αλήθεια αναρωτιόμαστε ποια είναι η οικονομική συνεισφορά των μελών της Διοίκησης στην βιωσιμότητα της εταιρείας αυτή την οκταετία;

Επειδή κάποιοι χλευάζουν τον παλιό ΟΤΕ, αυτός, κύριοι, με τα όποια παλιά του προβλήματα και τις δυσλειτουργίες αναπτύχθηκε από την Αρμενία μέχρι την Αλβανία, καθιστώντας τον έτσι την μεγαλύτερη εταιρεία στην Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Αλήθεια δεν είναι ότι με δική σας αποκλειστικά ευθύνη μας γυρίσατε στην εποχή του ’80, όπου χρειάζεται μέσο για μια νέα σύνδεση ή αποκατάσταση μιας βλάβης;

Το 24/48 μέρες, κύριοι της Διοίκησης, είναι αποκλειστικά και πάλι δικό σας επίτευγμα.

Η πλευρά των εργαζομένων προσέρχεται στην αυριανή 16/01/2020 συνάντηση για διαπραγμάτευση ΣΣΕ με στόχο να επανέλθει η ηρεμία στην εταιρεία, η οποία είχε διασαλευτεί μετά τις άστοχες κινήσεις της διοίκησης.

H υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για όλους τους εργαζόμενους στον Όμιλο ΟΤΕ

  • Τριετούς διάρκειας με διασφάλιση από απολύσεις για οικονομοτεχνικούς λόγους

  • Πραγματικές αυξήσεις για όλους

θα είναι το επιστέγασμα της προσπάθειας Διοίκησης και εργαζομένων για την κοινή πορεία στο μέλλον.

Εάν δεν εισακουστούν από τη Διοίκηση τα αιτήματά μας, ο αγώνας που κάναμε μέχρι τώρα δεν είναι το τέλος, είναι η αρχή. Δεν σταματάμε αν δεν δικαιωθούμε.

Τέλος, επειδή πολλά ακούστηκαν για την στάση μας, δεν μας αγγίζουν ανακοινώσεις και δημοσιεύματα καθώς εμείς ρητά δηλώσαμε ότι καταδικάζουμε τη βία απ’ όπου και αν προέρχεται, είτε από εξωθεσμικούς παράγοντες με κουκούλες, είτε από καλοπληρωμένα διευθυντικά στελέχη που μηνύουν εργαζόμενους, είτε από πληρωμένους κονδυλοφόρους. Σας καλούμε, κύριοι της Διοίκησης, να πράξετε το ίδιο.


Συνάντηση με Τσίπρα

Να σημειωθεί πως η ΟΜΕ-ΟΤΕ συναντήθηκε σήμερα με τον επικεφαλής της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Αλέξη Τσίπρα, τον οποίο ενημέρωσε για την πραγματική κατάσταση στην εταιρεία, ενώ παρουσίασε τα δίκαια αιτήματα των εργαζομένων για τα οποία προχώρησαν σε συνεχείς, αγωνιστικές και απεργιακές κινητοποιήσεις από τις 21/12/2019 έως και τις 12/1/2020. Επιπροσθέτως, ανέλυσε τις θέσεις και τεκμηρίωσε τις προτάσεις της Ομοσπονδίας για την υπογραφή νέας ΣΣΕ, αμοιβαία επωφελούς για εταιρεία και εργαζόμενους – ΕΔΩ περισσότερα.


* Το στρατηγικό σχέδιο για το μέλλον του ΟΤΕ. Προσωπική επιστολή Μιχάλη Τσαμάζ στους εργαζόμενους του ομίλου

Ολόκληρο το σχέδιό του για την επόμενη μέρα του ΟΤΕ ξεδίπλωσε με προσωπική του επιστολή προς το σύνολο των εργαζομένων ο πρόεδρος και δ.σ. του ομίλου, Μιχάλης Τσαμάζ.

Όπως τονίζει σε αυτήν, ο μετασχηματισμός του ομίλου «είναι θέμα επιβίωσης και ανάπτυξης. Οι προκλήσεις είναι παγκόσμιες και επιβάλλονται από την εξέλιξη της τεχνολογίας. Το disruption, δηλαδή οι ανατροπές στην αγορά, μπορούν να αλλάξουν ριζικά ολόκληρους κλάδους. Το Uber, το Airbnb, το Netflix, η Amazon είναι τέτοια παραδείγματα. Κάτι παρόμοιο ισχύει και στις τηλεπικοινωνίες. Δεν μπορούμε να εθελοτυφλούμε και να μείνουμε απαθείς μπροστά στην επικείμενη αλλαγή.

Οι εταιρείες που κράτησαν μια τέτοια στάση, δεν κατάφεραν να επιβιώσουν. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα: Motorola, Kodak, Nokia, Thomas Cook και τόσες άλλες που αντιστάθηκαν στην αλλαγή, με ολέθριες επιπτώσεις για τις ίδιες τις εταιρείες και τους εργαζομένους τους».

Σύμφωνα με τον κ. Τσαμάζ ο ΟΤΕ εισέρχεται σε μια περίοδο αλλαγών, μετεξέλιξης και προσαρμογής στις αλλαγές που επιβάλλουν η τεχνολογία και η αγορά.

Πιο συγκεκριμένα, εξετάζονται τα εξής: 

1. Οι τεχνικοί πεδίου, η ομάδα με την καλύτερη εκπαίδευση και τη μεγαλύτερη τεχνογνωσία στη χώρα, θα λειτουργήσουν σε 100% αυτόνομη θυγατρική. Μέσα από συνεχή εκπαίδευση σε νέες τεχνολογίες, εκτός από τις ανάγκες του ομίλου θα διεκδικήσουν και μερίδιο από τις ανάγκες της ευρύτερης αγοράς, π.χ. για υπηρεσίες smart home. Στόχος είναι η ομάδα να μεγαλώσει και να δημιουργήσει νέες προοπτικές ανάπτυξης μέσα από την προσφορά ολοκληρωμένων υπηρεσιών προς τον πελάτη.

2. Όλες οι ομάδες που παρέχουν υπηρεσίες call centers, που αυτή τη στιγμή είναι μοιρασμένες σε διαφορετικές εταιρείες του ομίλου, θα συγκεντρωθούν στην 100% θυγατρική, COSMOTE evalue, τη μεγαλύτερη εταιρεία contact center στη χώρα. Η COSMOTE evalue αποτελεί ένα ιδιαίτερα επιτυχημένο παράδειγμα νέων πηγών εσόδων για τον όμιλο, καθώς ήδη παρέχει υπηρεσίες εξυπηρέτησης και σε άλλες μεγάλες εταιρείες. Στόχος είναι η περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας, η αναβάθμιση των υπηρεσιών και η αύξηση των πελατών στους οποίους παρέχουμε υπηρεσίες τηλεφωνικής εξυπηρέτησης.

3. Τα καταστήματα του ομίλου ΟΤΕ θα λειτουργήσουν ως ξεχωριστή 100% θυγατρική μας. Θα δώσουμε έτσι τη δυνατότητα στις δύο αλυσίδες καταστημάτων μας, την COSMOTE και τη ΓΕΡΜΑΝΟΣ, να κινούνται με ακόμη περισσότερη ευελιξία και ταχύτητα στα πρότυπα του μετασχηματισμού που γίνεται διεθνώς στις αγορές λιανικής. Έτσι, οι υψηλού επιπέδου υπηρεσίες που παρέχουν σήμερα θα συνεχίσουν να εξελίσσονται διαρκώς και να συνάδουν με τις μεταβαλλόμενες ανάγκες του πελάτη.

Οι αλλαγές αυτές θα επιτρέψουν στους τεχνικούς πεδίου, τα call centers, τα καταστήματα και όλους όσοι έχουν την άμεση επαφή με τον πελάτη, να ανταποκρίνονται ταχύτερα και καλύτερα στις ανάγκες του πελάτη, όπως επιτάσσει η νέα ψηφιακή εποχή. Επίσης, θα δώσουν τη δυνατότητα στην εταιρεία να προσλάβει και να αναπτύξει εργαζομένους σε σημαντικές ειδικότητες της νέας εποχής, όπως Data Science, Digital Marketing, Software Developers κ.λπ. Παρόμοια και οι κεντρικές /διοικητικές υπηρεσίες θα μπορούν να λειτουργούν πιο ευέλικτα και αποτελεσματικά.

Ανταγωνιστική εταιρεία

Όπως αναφέρει ο επικεφαλής του ΟΤΕ έχει προηγηθεί ο μετασχηματισμός του ΟΤΕ από ένα πρώην κρατικό μονοπώλιο σε μια σύγχρονη και ανταγωνιστική εταιρεία, η οποία: Τη δεκαετία που πέρασε επένδυσε συνολικά πάνω από 4,7 δισ. ευρώ στην Ελλάδα. Μείωσε τον δανεισμό της 80% από 4,3 δισ. ευρώ το 2010 σε 772 εκατ. ευρώ σήμερα. Εξορθολόγησε το κόστος της με κοινωνικά υπεύθυνους τρόπους. Το κόστος των εθελούσιων ήταν περίπου 1 δισ. ευρώ από το 2010 ως το 2019 και έχει χρηματοδοτηθεί εξ ολοκλήρου από τα κέρδη του ομίλου ΟΤΕ χωρίς καμία επιβάρυνση του ελληνικού δημοσίου.

Πηγή: naftemporiki.gr