Δραπετσώνα: 24ωρη απεργία των εργαζόμενων στο Μέταλλο για τη μη αλλαγή χρήσης στη Ν/Ζ | Παρασκευή 4 Οκτώβρη

Την Παρασκευή 4 Οκτώβρη, συζητείται στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, σε συνεδρίαση της ΣΕΑΛ, η οριστικοποίηση της αλλαγής χρήσης του Ν. Μόλου Δραπετσώνας και του μόλου της ΔΕΗ, σε συνέχεια της συζήτησης που έγινε την προηγουμένη εβδομάδα. Ουσιαστικά, θα παρθεί απόφαση για το αν θα μπει τέλος στη ναυπηγοεπισκευαστική χρήση τους. Αντιδρώντας, τα Παραρτήματα Πειραιά και Σαλαμίνας του Συνδικάτου Μετάλλου Αττικής και Ναυπηγικής Βιομηχανίας Ελλάδας και το Σωματείο Ναυπηγοξυλουργών πραγματοποιούν την ίδια ημέρα 24ωρη απεργία και συγκέντρωση στις 8.30πμ, στο ΥΕΝ, απαιτώντας να μη γίνει ουδεμία αλλαγή χρήσης στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη. Όπως σημειώνουν, ανάμεσα στα άλλα, σε ανακοίνωσή τους τα Συνδικάτα:

Παρακολουθούμε όλοι μας να μαίνεται ένας πρωτοφανής πόλεμος γεωστρατηγικού χαρακτήρα με στόχο τον έλεγχο των πλουτοπαραγωγικών υποδομών της Ναυπηγικής Βιομηχανίας της χώρας μας, μεταξύ Ηνωμένων Πολιτειών, Κίνας και χωρών της ΕΕ.

Ένας πόλεμος που έχει σαφείς προεκτάσεις με το μοίρασμα της πίτας των εξοπλιστικών προγραμμάτων του πολεμικού ναυτικού για τα επόμενα 10-15 χρόνια.

Είναι αυτή η διαμάχη που κρατάει κλειστά τα μεγαλύτερα Ναυπηγεία στη χώρα και δημιουργεί τεράστια προβλήματα στη λειτουργία της ναυπηγοεπισκευής στα πλαίσια του ΟΛΠ.

Σε αυτό το πλαίσιο, από κοντά παρεμβαίνουν οι ιδιοκτήτες των μικρών Ναυπηγείων Περάματος – Σαλαμίνας και οι εργολάβοι βάζοντας μπροστά όμως ο καθένας το προσωπικό του (επιχειρηματικό) συμφέρον που καμία σχέση δεν έχει με τα συμφέροντα των εργαζομένων και την εξασφάλιση της Ζώνης.

Αποδεικνύεται ότι η ζούγκλα του ελεύθερου ανταγωνισμού και η σύγκρουση συμφερόντων σε καμία περίπτωση δεν λαμβάνει υπόψη της τις λαϊκές ανάγκες και άρα με τίποτα δεν μπορεί να οδηγήσει σε μία φιλολαϊκή ανάπτυξη.

Αποδεικνύεται ότι η καπιταλιστική ανάπτυξη, η οποία χτίζεται πάνω στο γκρέμισμα των εργασιακών δικαιωμάτων, μπορεί να οδηγεί στην καταστροφή των παραγωγικών δυνάμεων και στην ανεργία χιλιάδες εργαζόμενους με τον ίδιο τρόπο που το κάνει και η καπιταλιστική κρίση.

Αυτό αποδεικνύεται και με την ανακοίνωση του νέου master plan του ΟΛΠ, όπου προβλέπεται και η αλλαγή χρήσης της μισής Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης (Κερατσίνι – Δραπετσώνα) όπως αυτή λειτουργούσε μέχρι σήμερα και η μετατροπή της σε car terminal…

Είναι γελασμένοι εάν νομίζουν ότι όλοι αυτοί οι σχεδιασμοί θα υλοποιηθούν εύκολα. Εμείς με τον αγώνα μας θα τους σταματήσουμε.

Να σημειωθεί πως δεν είναι η πρώτη φορά που επιχειρείται από μια κυβέρνηση το λουκέτο στους συγκεκριμένους χώρους. 1995, 1998, 2004… όπως και τις προηγούμενες φορές, οι εργαζόμενοι, συσπειρωμένοι και αποφασισμένοι, με τα Συνδικάτα, σαν μια γροθιά ανέτρεψαν τα σχέδιά τους και κράτησαν την ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη ανοιχτή.