Σχόλιο ΜΕΤΑ: Οι «κηφήνες» και τα «αποβράσματα» του Κώστα Καραμανλή του Γ’

Δεν έχει συμπληρωθεί ούτε ένας μήνας από τότε που ανήλθε η ΝΔ στην εξουσία και κάθε μέρα που περνά φροντίζει να δείχνει το αυταρχικό, αμείλικτο, αντεργατικό και αντιλαϊκό της προφίλ.

Αυτή τη φορά, «χτύπησε» με τον υπουργό Υποδομών & Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή τον Γ’, που με… αστική ευγένεια χαρακτήρισε σαν «αποβράσματα» εκείνους που δεν πληρώνουν εισιτήρια στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ). Στη συνέχεια, και μετά από το θόρυβο που δημιουργήθηκε, προσπάθησε να τα «μαζέψει», λέγοντας πως είναι μια λανθασμένη και άστοχη έκφραση, που ειπώθηκε στη ρύμη του λόγου του.

Και όταν μιλάμε για τον Κώστα Καραμανλή τον Γ’, τον νυν υπουργό Υποδομών & Μεταφορών, αναφερόμαστε σε έναν πολιτικό που μεγάλωσε ως γόνος πολιτικής οικογενείας με μοναδική του σκοτούρα… πώς θα γίνει βουλευτής ή υπουργός, που «ξέχασε» πως είχε οδηγηθεί ο ίδιος το 2018 στον εισαγγελέα από την Επιτροπή Πόθεν Έσχες της Βουλής για ανακριβή δήλωση περιουσιακής κατάστασης (300.000 ευρώ σε τράπεζα του εξωτερικού) και που αμφιβάλλουμε αν χρησιμοποίησε ποτέ για τις μετακινήσεις του κάποιο από τα αστικά ΜΜΜ.

Η αναφορά του στα «αποβράσματα», προφανώς, και δεν είναι τυχαία. Δείχνει καθαρά την υποτίμηση που δείχνουν οι εκπρόσωποι του αστικού πολιτικού κατεστημένου απέναντι στα φτωχά λαϊκά στρώματα.

Εκείνο όμως που είναι σίγουρο είναι ότι ο Κώστας Καραμανλής ο Γ’ και οι όμοιοί του, καθώς και η τάξη που εκπροσωπεί, είναι οι σημερινοί «κηφήνες» της κοινωνίας, οι οποίοι τα βρήκαν όλα έτοιμα και νομίζουν ότι κάποια πράγματα είναι για όλους δεδομένα.

Το ΜΕΤΑ θεωρεί ότι οι μεταφορές είναι δημόσιο αγαθό και έτσι πρέπει να αντιμετωπίζονται, πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης όλοι. Αυτό σημαίνει ότι στις αστικές μετακινήσεις πρέπει να είναι ελεύθερη η πρόσβαση των εργαζομένων, των ανέργων, καθώς και της νεολαίας, και φθηνό εισιτήριο για τις υπεραστικές, ναυτικές κτλ. συγκοινωνίες.

«Βομβαρδίζουν» την κοινή γνώμη, μέσω των ΜΜΕ, οι κάθε λογής νεοφιλελεύθεροι, ότι οι επιχειρήσεις αυτές είναι ζημιογόνες και γι’ αυτό πρέπει να δοθούν στους ιδιώτες για να εξυγιανθούν και να γίνουν κερδοφόρες. Δεν λένε, όμως, ότι όταν γίνει αυτό οι τιμές των εισιτηρίων θα εκτιναχθούν στα ύψη, τα δρομολόγια θα αραιώσουν, οι άγονες γραμμές θακαταργηθούν και επιπλέον το κράτος θα επιχορηγεί και τους ιδιώτες.

Το ΜΕΤΑ θεωρεί ότι τα εργατικά συνδικάτα πρέπει να παλέψουν για τη διατήρηση και ενίσχυση του δημόσιου και κοινωνικού χαρακτήρα των συγκοινωνιών και να εντάξουν στις διεκδικήσεις τους το αίτημα της ελεύθερης πρόσβασης στα αστικά ΜΜΜ, μιας και αυτοί που -κατά βάση- τα χρησιμοποιούν είναι οι εργαζόμενοι, οι συνταξιούχοι και οι νέοι.