COSCO: Η ΕΝΕΔΕΠ καλεί σε ενίσχυση του αγώνα για ΒΑΕ και ΣΣΕ

Με στόχο την άμεση ένταξη στα Βαρέα και Ανθυγιεινά και τη διεκδίκηση Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (ΣΣΕ) με αυξήσεις για όλους, το ΔΣ της Ένωσης Εργαζομένων στη Διακίνηση Εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά (ΕΝΕΔΕΠ), καλεί τους λιμενεργάτες στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ στον Πειραιά, σε συσπείρωση στις γραμμές του και κλιμάκωση του αγώνα.

Αναφορικά με τα ΒΑΕ, υπενθυμίζεται ότι το 2018 εκδόθηκε εγκύκλιος του υπουργείου Εργασίας, αποτέλεσμα των απεργιακών κινητοποιήσεων της ΕΝΕΔΕΠ και των εργαζομένων, η οποία εντάσσει όλους τους λιμενεργάτες στα Βαρέα και Ανθυγιεινά Επαγγέλματα. Μέχρι σήμερα ωστόσο η COSCO και οι εργολάβοι δεν την εφαρμόζουν, με διάφορα προσχήματα και νομικίστικες διαδικασίες. Μεταξύ άλλων, εργολάβος προσέφυγε στην Τοπική Διοικητική Επιτροπή του ΕΦΚΑ Δραπετσώνας, αμφισβητώντας την υπαγωγή των λιμενεργατών στα ΒΑΕ. Ωστόσο η Επιτροπή του ΕΦΚΑ απέρριψε την προσφυγή.

Η ισχύς της απόφασης αυτής δεν μπορεί να ανασταλεί, επισημαίνει η ΕΝΕΔΕΠ, από «τυχόν προσφυγή του εργολάβου καθώς και των υπόλοιπων της COSCO – DPORT στα Διοικητικά Δικαστήρια (…) Από εδώ και στο εξής εάν ο εργολάβος δεν συμμορφωθεί, θα πρέπει να του επιβάλλονται ανά μήνα Πράξεις Επιβολής των Εισφορών μας για τα ΒΑΕ (…) Η εργοδοσία έπρεπε ήδη από τον Αύγουστο του 2018 να διαμορφώσει τα μισθολογικά δικαιώματα και τις κοινωνικοασφαλιστικές εισφορές, να αποδώσει την ειδικότητα σε όλους τους λιμενεργάτες που μέχρι σήμερα τους έχει ως ανειδίκευτους εργάτες. Οι ανυπόστατοι ισχυρισμοί της εργοδοσίας ότι δήθεν «δεν γνώριζε» και δεν ήταν ενημερωμένη πως θα εφαρμόσει τη σχετική εγκύκλιο έπεσαν στο κενό».

ΣΣΕ που να απαντά στις ανάγκες των εργαζομένων

Αναδεικνύοντας τη μεγάλη σημασία της πάλης για ΣΣΕ, το σωματείο σημειώνει ότι τα τεράστια κέρδη της εργοδοσίας COSCO – DPORT και ΟΛΠ ΑΕ βγαίνουν «μέσα από την ένταση της εκμετάλλευσης των εργαζομένων στο λιμάνι του Πειραιά».

Χαρακτηριστικό είναι ότι «το 50% των εργαζομένων στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ εργάζονται με ελαστικές μορφές εργασίας, την ίδια στιγμή που η αύξηση της διακίνησης containers σπάει ρεκόρ κάθε μήνα. Ρεκόρ που οφείλονται στα δικά μας χέρια.

Την ίδια στιγμή προωθείται το «masterplan» της COSCO και ταυτόχρονα η γενίκευση του μοντέλου των εργολαβικών εργατών σε όλο το λιμάνι. Για να το πετύχει αυτό η εργοδοσία αξιοποιεί τους αντεργατικούς νόμους του ΣΥΡΙΖΑ, της ΝΔ, του ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ, στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία ενός ακόμη εργοδοτικού σωματείου».

Παράλληλα, η ΕΝΕΔΕΠ αναδεικνύει τις τεράστιες ευθύνες του «εργοδοτικού – κυβερνητικού συνδικαλισμού στην Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) και της πλειοψηφίας στη διοίκηση του Σωματείου «Ένωση Μονίμων και Δόκιμων Λιμενεργατών ΟΛΠ»», που υπέγραψε με την COSCO μια Σύμβαση που καταργεί θεμελιώδη δικαιώματα των εργαζομένων.

Θέτοντας στο επίκεντρο διεκδικήσεις «για συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα, που να ανταποκρίνονται στις σημερινές μας ανάγκες», η ΕΝΕΔΕΠ καλεί τους εργαζόμενους να παλέψουν μέσα από τις γραμμές της για: Άμεση ένταξη των εργαζομένων στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ στα ΒΑΕ.

  • Υπογραφή άμεσα ΣΣΕ με αυξήσεις που να καλύπτουν τις ανάγκες των εργαζομένων.

  • Συμβάσεις πλήρους απασχόλησης και αορίστου χρόνου για όλους τους εργαζόμενους.

  • Μόνιμες 6άρες πόστες, διασφάλιση των όρων υγιεινής και ασφάλειας.

  • Να εφαρμοστεί το 7,5ωρο όπως προβλέπεται για τις ειδικότητες που είναι στα ΒΑΕ.

  • Να καταβληθεί άμεσα το επίδομα 5% για τα ΒΑΕ επί του μισθού.

  • Να καταβληθεί άμεσα η αύξηση που δόθηκε με την αύξηση του κατώτατου μισθού.