Εξυπηρέτηση κατά προτεραιότητα των ΑμεΑ – Εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας μετά την παρέμβαση του ΣτΠ

axepa

Ασθενής με αναπηρία απευθύνθηκε στο νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ για ιατρικό πρόβλημα που αντιμετώπιζε. Κατά την αναμονή του για να υποβληθεί σε εξέταση, έγινε αποδέκτης ανάρμοστης συμπεριφοράς από υπάλληλο του νοσοκομείου όταν, γνωστοποιώντας την ιδιότητά του ως ΑμεΑ, ζήτησε να εξυπηρετηθεί κατά προτεραιότητα. Η αρμόδια υπάλληλος, μη διαβλέποντας ορατή αναπηρία τον απέπεμψε απαξιωτικά αμφισβητώντας την αναπηρία του.

Ο Συνήγορος του Πολίτη απέστειλε έγγραφο στη ∆ιοίκηση του νοσοκομείου, επισημαίνοντας ότι οι ανάγκες των ανθρώπων με αναπηρία δεν είναι πάντα ορατές και ζήτησε να ενημερωθεί για το πώς εφαρμόζεται στο εν λόγω νοσηλευτικό ίδρυμα η, σύμφωνα με την εγκύκλιο ∆ΙΑ∆Π/4291/17.2.97, πρόβλεψη για την κατ’ εξαίρεση παράκαμψη της σειράς προτεραιότητας, ως προς την εξυπηρέτηση προσώπων με αναπηρία, στα τμήματα παροχής ιατρικών υπηρεσιών μη κατεπείγουσας ανάγκης, καθώς και αν τυχόν τέτοια εξυπηρέτηση περιορίζεται σε άτομα των οποίων η αναπηρία είναι ορατή.

Η ∆ιοίκηση του ΑΧΕΠΑ ανταποκρίθηκε θετικά και ενημέρωσε τον Συνήγορο του Πολίτη ότι συμμορφούμενοι με την προαναφερθείσα εγκύκλιο ανήρτησαν (και αντικατέστησαν όπου ήταν φθαρμένες), πινακίδες που γνωστοποιούν στον πολίτη ότι τα ΑμεΑ έχουν προτεραιότητα, κατόπιν επίδειξης της αντίστοιχης ταυτότητας – δελτίου αναπηρίας, ενώ διαβεβαίωσαν ότι μεριμνούν ώστε η πρόσβαση όλων των πολιτών στις υπηρεσίες υγείας να γίνεται με σεβασμό στην ισονομία, στην ισότητα και στη μη-διάκριση.