Β’ ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής: Οι θέσεις, το ψηφοδέλτιο της Αυτόνομης Ριζοσπαστικής Παρέμβασης

Για τις εκλογές που θα γίνουν στις 16 Μάη 2019, για την ανάδειξη εκπροσώπων για το 19ο Συνέδριο ΟΛΜΕ

ekloges-ipiresiaka-simvoulia-kokkino-portokali

Οι θέσεις της ΑΡΠΑ για το «Νέο Λύκειο» και την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Α] Το Λύκειο, οφείλει ν’ αποτελεί μια αξιόπιστη βαθμίδα εγκύκλιας παιδείας, από την επιτυχή και ολοκληρωμένη φοίτηση της οποίας θα προκύπτει ένα αξιόπιστο εθνικό απολυτήριο.

Στα πλαίσια της παραπάνω στόχευσης προκύπτει:

1. Η ανάγκη αποδέσμευσης της Λυκειακής φοίτησης προετοιμασίας των μαθητών για τις πανελλήνιες εξετάσεις από τη διαδικασία

2. Η ανάγκη διατήρησης της γενικής παιδειας στην Γ ́ Λυκείου υπό τις παρακάτω προϋποθέσεις:

– Αποκατάσταση του ωρολόγιου και αναλυτικού προγράμματος με κριτήρια επιστημονικά και παιδαγωγικά, και όχι εξυπηρέτησης συντεχνιακών και πελατειακών συμφερόντων της εκάστοτε εξουσίας.

– Αναβάθμιση του περιεχόμενου σπουδών (επικαιροποίηση, επιστημονικότητα, σφαιρική προσέγγιση).

– Προσαρμογής των διδακτικών μεθόδων, και στα δεδομένα της σύγχρονης τεχνολογίας.

– Εγκυρότητα και ισότητα των γραπτών αξιολογικών διαδικασιών και κριτηρίων για όλα τα μαθήματα.

Αναλυτικά:

– Θέματα εξετάσεων της αυτής ή ανάλογης βαρύτητας για τις προαγωγικές και τις απολυτήριες εξετάσεις όλων των τάξεων του λυκείου.

– Προαγωγή στην επόμενη τάξη και λήψη εθνικού απολυτήριου για όσους μαθητές βγάζουν μέσο όρο εννέα σε κάθε μάθημα, με άριστα το 20, συνυπολογιζόμενων των γραπτών εξετάσεων.

– Λειτουργία επιτροπών δημοσίου για τις απολυτήριεs εξετασεις που αφορούν τα Ιδιωτικά σχολεία.

Β] Για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση προτείνουμε:

1. Εισαγωγή ενός μεταλυκειακού προπαρασκευαστικού χρόνου αποκλειστικής προετοιμασίας των υποψηφίων για την είσοδο τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

2. Αποκατάσταση των βασικών μαθημάτων των κατευθύνσεων που αποτελούν αναγκαίες και δομικές γνωστικές προϋποθέσεις για τη μελλοντική φοίτηση των νέων στις σχολές επιλογής τους

Αυτό λογικά θα σημάνει:

Για όλους τους μαθητές , ανεξαρτήτως μελλοντικών σπουδαστικών στόχων: Απόκτηση γνώσεων καθολικού χαρακτήρα στη βάση μιας δωδεκάχρονης εγκύκλιας παιδείας. με αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά.

Για τους μαθητές οι οποίοι σκοπεύουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους:

– Περιθώριο χρονικό ωρίμανσης πνευματικής και ψυχικής.

– Συνειδητότερες επιλογές στόχων για τη μελλοντική σπουδαστική και επαγγελματική πορείας τους, από αυτή των «δεκατετράχρονων εφήβων».

– Παροχή ενός άνετου χρόνου ενασχόλησης με το ειδικότερα γνωστικά αντικείμενα που θα επιλέξουν, απαλλαγμένοι από το άγχος της εξισορρόπησης διαφορετικών στόχων ( απολυτήριο αλλά και πρόσβαση στην τριτοβάθμια).

Για την τριτοβάθμια εκπαίδευση: Βελτίωση των όρων λειτουργίας της, λόγω του αναβαθμισμένου επιπέδου των εισαγομένων.

Για τους γονείς: Αποσυμπίεση οικονομική και ψυχολογική.

Ανοίγει ο δρόμος για προσλήψεις καθηγητών τμημάτων των προπαρασκευαστικών.

Τα μεταλυκειακά προπαρασκευαστικά τμήματα θα λειτουργήσουν σε πενθήμερη, απογευματινή, τρίωρη καθημερινή διάρκεια , συστεγαζόμενα στο χώρο των αντίστοιχων τοπικών Λυκείων.

Διεκδικούμε:

  • Αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 5% του ΑΕΠ ή στο 15% των δαπανών του κρατικού προϋπολογισμού.

  • Κάλυψη όλων των πάγιων- οργανικών κενών με μόνιμους διορισμούς και οργανικές θέσεις από 8 ώρες και πάνω.

  • Ο διαχωρισμός οργανικών θέσεων Γενικής Παιδείας και Ειδικής Αγωγής.

  • Εκπαιδευτικούς με μισθό αξιοπρεπή, πρόβλεψη για αποζημίωση σε ακριτικές περιοχές και ασφαλείς εργασιακές συνθήκες.

  • Σταδιακή επαναφορά του διδακτικού ωραρίου στα ισχύοντα επίπεδα του 2013. Ίσα δικαιώματα για όλους τους αναπληρωτές.

  • Ενίσχυση των πολιτικών στήριξης της οικογένειας με παιδιά. Καμιά περικοπή οικογενειακών επιδομάτων ώστε να αντιμετωπιστεί αποφασιστικά το δημογραφικό πρόβλημα και η μείωση του μαθητικού δυναμικού.

  • Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα Γενικής Παιδείας και ομάδας Προσανατολισμού.

  • Πλήρης Σύνταξη με 35 χρόνια εργασίας.

  • Αναλυτικά και ωρολόγια προγράμματα που θα προάγουν την ολόπλευρη εγκυκλοπαιδική γνώση και την κοινωνική χειραφέτηση.

  • Νέο Λύκειο στην κατεύθυνση των θέσεων του κλάδου και χωρίς να καταστρατηγούνται τα εργασιακά και μορφωτικά δικαιώματα.

  • Παιδαγωγική-διδακτική στήριξη του εκπ/κού, μέσω συνεχούς επιμόρφωσης και δωρεάν μεταπτυχιακών προγραμμάτων. Κάθε 10 χρόνια εργασίας, δυνατότητα πανεπιστημιακής επιμόρφωσης ενός έτους, αμειβόμενης με πλήρεις αποδοχές.

Καλούμε κάθε εκπαιδευτικό σε ΚΟΙΝΗ ΔΡΑΣΗ για να αποτρέψουμε την υλοποίηση κάθε μέτρου διάλυσης της Δημόσιας Παιδείας και του εκπαιδευτικού.


ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΟΛΜΕ

Δαμάσχη Μαρία ΓΕ.Λ. Ν. ΕΡΥΘΡΑΙΑΣ

Κοκκίνη Κωνσταντίνα ΓΕ.Λ. Ν. ΕΡΥΘΡΑΙΑΣ

Κυτέας Κώστας 8ο ΓΕ.Λ. ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ

Κωτσιόπουλος Στέλιος 7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ

Μουρίκη Λόττη 7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ

Μπάμπου Δέσποινα 3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΗΦΙΣΙΑΣ

Παναγιωτοπούλου Μιμίκα 2ο ΓΕ.Λ. ΠΕΥΚΗΣ

Πελεκάνου Μαρία 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΩΡΩΠΟΥ

Σκορδίλης Γιώργος ΓΕ.Λ. Ν. ΕΡΥΘΡΑΙΑΣ

Τσουρινάκης Θωμάς 1ο ΓΕ.Λ. ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ