Από το περιεχόμενο των διατάξεων του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων ΝΠΔΔ και Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων, ερμηνευομένων σε συνδυασμό με τις προβλέψεις των άρθρων 84, 85 και 86, και 87, 88 και 89, για τους προϊσταμένους οργανικών μονάδων, τα κριτήρια και τη διαδικασία επιλογής αυτών, σε κάθε έναν από τους Κώδικες αυτούς, αντιστοίχως, και το γεγονός ότι οι περιεχόμενες σε αυτά ρυθμίσεις κατ’ ουσίαν ταυτίζονται, συνάγεται ότι οι εν λόγω κωδικοποιήσεις, πέραν των ρυθμίσεων που εμπεριέχουν για τους υπαγόμενους ευθέως στο πεδίο εφαρμογής τους, αποτελούν και ένα ευρύτερο κανονιστικό πλαίσιο ελαχίστων εγγυήσεων, για τη διασφάλιση της εφαρμογής των αρχών της ισότητας, της αξιοκρατίας και της κοινωνικής αλληλεγγύης στο σύνολο των εργαζομένων στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, ανεξαρτήτως εάν αυτοί ανήκουν, κατά περίπτωση, στο Δημόσιο, σε ΟΤΑ ή σε νομικά πρόσωπα, δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου. Μεταξύ των εν λόγω εγγυήσεων πρέπει να γίνει δεκτό ότι περιλαμβάνεται και η ανάγκη επιλογής Προϊσταμένων οργανικών μονάδων επιπέδου Διεύθυνσης, κατ’ ελάχιστον, μεταξύ υπαλλήλων κατηγορίας ΠΕ ή TE.
Ναι μεν η ύπαρξη του Κανονισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας της Επιχείρησης αποκλείει την ευθεία εφαρμογή του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων, όμως, ενόψει της, συναγόμενης κατά τα ανωτέρω ανάγκης για την επιλογή Προϊσταμένων οργανικών μονάδων επιπέδου Διεύθυνσης, κατ’ ελάχιστον, μεταξύ υπαλλήλων κατηγορίας ΠΕ ή TE, η επιλογή του φερόμενου ως δικαιούχου, ο οποίος είναι υπάλληλος κατηγορίας ΔΕ ειδικότητας Δημοσιογράφων, ως Προϊσταμένου Διευθύνσεως παρίσταται μη νόμιμη και, κατ’ αποτέλεσμα, μη νομίμως εντέλλεται και η δαπάνη για την καταβολή επιδόματος θέσης ευθύνης σε αυτόν. (Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 64/2018)