Με τη στάση και τοποθέτηση του Προϊσταμένου του Α’ ΚΕΣΥ Α’ Αθήνας, στο οποίο οι Σύλλογοι Εκπ/κών Π.Ε και οι ΕΛΜΕ της Α’ Αθήνας πραγματοποίησαν παράσταση διαμαρτυρίας, σχετικά με την οδηγία για συγκρότηση τριμελών επιτροπών εκπαιδευτικής υποστήριξης στα σχολεία για κάθε μαθητή που χρήζει ειδικής εκπαιδευτικής υποστήριξης, αποδείχτηκε περίτρανα ότι στόχος του Υπουργείου και της (αντι)εκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης είναι η κατάργηση επί της ουσίας της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.
Έγινε πλέον ηλίου φαεινότερον η προσπάθεια του Υπουργείου να απαλλαγεί από την υποχρέωση του (αφού αυτό απαιτεί οικονομικές δαπάνες) να στηρίξει τους μαθητές και τα σχολεία με ενίσχυση των δομών της Ειδικής Αγωγής, όπως την έγκριση των αιτημάτων για Παράλληλη Στήριξη, την υποστήριξη των Τμημάτων Ένταξης, την στελέχωση των ΚΕΣΥ – ώστε να δέχονται τους μαθητές που απευθύνονται σε αυτά για διαγνώσεις, με σαφή στόχο να μετακυλίσει τις ευθύνες στα σχολεία και στους εκπαιδευτικούς και να τους δακτυλοδείξει ως υπεύθυνους στους γονείς για την εγκατάλειψη των παιδιών τους.
Το λιγότερο που θα μπορούσε να χαρακτηρίσει τη στάση του Προϊσταμένου του Α’ ΚΕΣΥ είναι η κοροϊδία προς όλους τους εκπαιδευτικούς και τα σωματεία τους, στα αιτήματα και στα ερωτήματα που έθεσαν:
Ενώ η συντριπτική πλειοψηφία των συλλόγων διδασκόντων στα σχολεία μας, με παρρησία και παιδαγωγική ευθύνη τοποθετήθηκαν αρνητικά ως προς τη δυνατότητά τους να συγκροτήσουν ομάδες αξιολόγησης – διάγνωσης και εκπαιδευτικής υποστήριξης των παιδιών με ειδικές ανάγκες, ο Προϊστάμενος του ΚΕΣΥ αρνήθηκε με προκλητικό τρόπο να πάρει θέση, ως όφειλε, στο ερώτημα αν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, δηλαδή οι τριμελείς επιτροπές Εκπαιδευτικής Υποστήριξης που υποδεικνύει το Υπουργείο, νομιμοποιούνται επιστημονικά και επαγγελματικά να διεξάγουν παιδαγωγικές διαγνώσεις μαθητών, έτσι ώστε στη συνέχεια να καταρτίσουν και υλοποιήσουν εκπαιδευτικά προγράμματα.
Απέφυγε προκλητικά να απαντήσει για το αν οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μπορούν να υποστηριχτούν μέσα στη σχολική τάξη στο όνομα της ψευδεπίγραφης «συμπερίληψης» και να τους παρασχεθεί ισότιμη εκπαίδευση με αυτή των συμμαθητών τους.
Αγνόησε τις επισημάνσεις των εκπαιδευτικών και των Σωματείων για τους κινδύνους που εγκυμονεί για τους ίδιους τους μαθητές η υλοποίηση εκπαιδευτικών πρακτικών και προγραμμάτων χωρίς έγκυρη διάγνωση από επιστημονική επιτροπή, που μόνο το ΚΕΣΥ είναι υπεύθυνο να διαθέσει.
Εμμονικά, προκειμένου να μην παρεκκλίνει της αντι-εκπαιδευτικής πολιτικής του Υπουργείου για την Ειδική Αγωγή την οποία κλήθηκε να υπηρετήσει, δεν απάντησε στις επανειλημμένες ερωτήσεις για το αν το Α’ ΚΕΣΥ Α’ Αθήνας θα εξετάζει τα αιτήματα για διάγνωση των μαθητών με ειδικές ανάγκες χωρίς την προϋπόθεση υλοποίησης βραχυχρόνιων εκπ/κών προγραμμάτων.
Ο Προϊστάμενος του ΚΕΣΥ, διά της σιωπής του, αποδέχτηκε την προοπτική της κατάργησης της Παράλληλης Στήριξης και της απόλυσης των αναπληρωτών συναδέλφων που σήμερα τη στελεχώνουν καθώς και την συρρίκνωση των Τμημάτων Ένταξης με την παράλληλη μετατροπή των Εκπαιδευτικών τους σε «διαγνώστες» και συντάκτες «βραχυχρόνιων προγραμμάτων», που δεν είναι δυνατόν να υλοποιηθούν ποτέ μέσα στην τάξη!
Δεν απάντησε αν το ΚΕΣΥ θα εξετάσει τις ήδη 2.500 αιτήσεις διαγνώσεων που εκκρεμούν από το 2016 κιόλας, παρά μόνο όσες κρίνει «επείγουσες» λόγω αλλαγής εκπ/κής βαθμίδας (από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο και από το Γυμνάσιο στο Λύκειο και ιδιαίτερα των μαθητών της Γ’ Λυκείου, επειδή πρόκειται να πάρουν μέρος στις Πανελλαδικές Εξετάσεις!!!).
Αντίθετα, αγνοώντας τον επιστημονικό και παιδαγωγικά ευαίσθητο ρόλο της υπηρεσίας που προΐσταται, αποδείχτηκε φιλότιμος μόνο ως υπερασπιστής της πολιτικής του υπουργείου, φτάνοντας μάλιστα στο σημείο να επιχειρηματολογεί ότι παραλείποντας το «Δ» (δηλαδή τη λέξη Διάγνωση!) από το πρώην ΚΕΔΔΥ και παραμένοντας το «Υ» (Δηλ. η λέξη Υποστήριξη!) στο νέο ΚΕΣΥ, δίνεται όλο το βάρος στην υποστήριξη των μαθητών που την έχουν ανάγκη! Με άλλα λόγια, με υπεκφυγές και λεκτικούς ακροβατισμούς, τοποθετήθηκε ως ένας υπηρέτης της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής και της κατάργησης των υποστηρικτικών δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.
ΚΕΣΥ, Βρούτε;
Συνάδελφοι και συναδέλφισσες, χαιρετίζουμε την αποφασιστική στάση των σχολικών μονάδων και όλων των συναδέλφων που δεν συγκροτούν τέτοιες επιτροπές στα σχολεία και τα νηπιαγωγεία μας και δεν έτυχε ανοχής η άθλια πολιτική των περικοπών, όπως επιδιώκει το Υπουργείο!
Η αποτροπή της συρρίκνωσης-κατάργησης στην πράξη της Ειδικής Αγωγής και της εγκατάλειψης των παιδιών με ειδικές ανάγκες στην τύχη τους, εξαρτάται πλέον από την άρνηση των Συλλόγων Διδασκόντων να συγκροτήσουν Επιτροπές Εκπαιδευτικής Υποστήριξης, που στην ουσία είναι Επιτροπές Εκπαιδευτικής Αποδόμησης και Κατάργησης της Ειδικής Αγωγής.
Ορθώνοντας παντού το παιδαγωγικό ανάστημα των συλλόγων διδασκόντων και στηρίζοντας την ανυποχώρητη δράση των εκπαιδευτικών συλλόγων, δίνουμε συλλογική απάντηση και διέξοδο στην επίθεση που δέχονται τα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα στη δημόσια εκπαίδευση.