Μετρό: Κινητοποίηση στο σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας κατά της παραχώρησης του πάρκινγκ σε ιδιώτη | Σάββατο 9 Φλεβάρη

Σε κινητοποίηση προχωρούν κάτοικοι, φορείς, η Ανοιχτή Συνέλευση Κατοίκων Αγίας Παρασκευής, και δημοτικές κινήσεις, όπως η Πρωτοβουλία Πολιτών στο Χαλάνδρι, το Σάββατο 9 Φλεβάρη 2019 και ώρα 12μ., στο σταθμό του μετρό στη Δουκίσσης Πλακεντίας, με αίτημα να ανακληθεί η ιδιωτικοποίηση των πάρκινγκ του μετρό στο συγκεκριμένο σταθμό αλλά και στο σταθμό Χαλανδρίου. Κάτοικοι και φορείς αντιστέκονται στην περαιτέρω εμπορευματοποίηση των μετακινήσεών μας, που έρχεται μετά τις μπάρες και το ηλεκτρονικό εισιτήριο στα μέσα μεταφοράς. Την κινητοποίηση στηρίζει και το ΜΕΤΑ, το οποίο εδώ και καιρό έχει αναδείξει το θέμα και το πόσο επιβαρύνει αυτό τα λαϊκά στρώματα, τα οποία κατά βάση χρησιμοποιούν τα μαζικά μέσα μεταφοράς.

«Σαν «βόμβα» έσκασε για εκατοντάδες εργαζομένους/ες που χρησιμοποιούν καθημερινά το Μετρό και αφήνουν τα αυτοκίνητά τους στους σταθμούς Δουκίσσης Πλακεντίας, Εθνική Άμυνα, αλλά και στο Χαλάνδρι (επί της Γαρυττού), ότι στο εξής θα πληρώνουν! Να μην το επιτρέψουμε! 132 ευρώ το μήνα! Η Αττικό Μετρό Α.Ε, για να αυξήσει, όπως λέει, τα κέρδη της – προφανώς με απόφαση της κυβέρνησης, του κράτους και των υπεύθυνων φορέων του – παραχώρησε τον μέχρι πρότινος ελεύθερο χώρο στάθμευσης 500 θέσεων στη Δουκίσσης Πλακεντίας σε ανάδοχη ιδιωτική εταιρία προς εκμετάλλευση, με σκοπό να  λειτουργήσει ως ιδιωτικό πάρκινγκ με ημερήσια χρέωση 6 ευρώ! Έτσι, εκατοντάδες κόσμου από Αγία Παρασκευή, Βριλήσσια, Γέρακα, Χαλάνδρι, Γλυκά Νερά και γενικά από την ευρύτερη περιφέρεια των Βορείων και Ανατολικών γειτονιών της Αττικής και τα Μεσόγεια, έμειναν αποκλεισμένοι/ες από τη δυνατότητα ελεύθερης στάθμευσης. Και όλα αυτά ενώ ήδη στους σταθμούς  μετρό Νομισματοκοπείο και Χαλάνδρι οι χώροι στάθμευσης είναι επί πληρωμή, και ο μόνος χώρος που θα μείνει (προς το παρόν) ελεύθερος θα είναι αυτός της Κατεχάκη. Να θυμίσουμε εδώ πως οι χώροι στη Δουκίσσης και στην Εθνική Άμυνα διαμορφώθηκαν με τη μπίζνα των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 και απ’ ότι φαίνεται, όπως και με τα περισσότερα “ολυμπιακά έργα”, ενώ υποτίθεται ότι θα έμεναν στην κοινωνία, δόθηκαν σε επιχειρηματίες (βλέπε Golden Hall κ.α.)», καταγγέλλουν.

Αυτό το νέο μέτρο αποκλεισμού είναι λογικό να λειτουργήσει αποτρεπτικά σε σχέση με τη χρήση των μέσων μεταφοράς για αρκετό κόσμο, που μάλλον θα προτιμήσει να πάρει το αυτοκίνητο στη δουλειά (αφού δε θα συμφέρει οικονομικά πλέον το μετρό) εντείνοντας το κυκλοφοριακό χάος στη μητρόπολη με την αντίστοιχη περιβαλλοντική ρύπανση. Επιπλέον, θα πολλαπλασιάσει την κυκλοφοριακή επιβάρυνση στους γύρω από το μετρό τοπικούς δρόμους κατοικημένων περιοχών κάνοντας μια δωρεάν θέση στάθμευσης πολύτιμη και χρονοβόρα υπόθεση, με άμεση συνέπεια την  αύξηση της παράνομης στάθμευσης και των αντίστοιχων προστίμων για τους οδηγούς.

Η περιοχή του μετρό της Δουκίσσης Πλακεντίας, ειδικά, έχει την εικόνα ενός λεηλατημένου τοπίου τσιμεντούπολης, αφού έχει ήδη υποστεί τεράστια αλλοίωση μετά την κατασκευή της Αττικής Οδού και των πολλαπλών εισόδων-εξόδων, της περιφερειακής, των διοδίων, του τεράστιου κομβικού σταθμού μετρό και προαστιακού καθώς και του αμαξοστασίου. Θα μπορεί πλέον να χαρακτηρίζεται αν περάσει κι αυτό, η περιοχή του τσιμέντου και της μπάρας!

Όσον αφορά τα επιχειρήματα περί δανείων της Αττικό Μετρό, περί βιωσιμότητας κ.λπ., όπως σημειώνουν κάτοικοι, φορείς και αριστερές δημοτικές κινήσεις: «ξαναλέμε – όπως λέγαμε με τις ηλεκτρονικές μπάρες και τα εισιτήρια, καθώς και με την “πάταξη της εισιτηριοδιαφυγής” –ότι δεν ανήκουμε στους πλούσιους και  δε δεχόμαστε να μετακινηθεί το δικό τους χρέος στις πλάτες μας.  Τα έχουμε χιλιοπληρώσει όλα (πόσο μάλλον στα χρόνια της κρίσης)  μέσα από φόρους, εισφορές, καθημερινές πληρωμές και περικοπές μισθών, επιδομάτων και συντάξεων. Η υποβάθμιση των δημοσίων αγαθών δεν είναι ευθύνη των από κάτω, του απλού εργαζομένου, άνεργης, φοιτητή που προσπαθεί να τα φέρει βόλτα,  αλλά αυτών που έχουν καταληστέψει ταμεία και δημόσιο και μας εκμεταλλεύονται καθημερινά για να πλουτίζουν εις βάρος μας. Να πληρώσουν το κράτος και τ’ αφεντικά αν θέλουν τη μετακίνησή μας προς τη δουλειά, βγάζοντας μας κάρτες ή αυξάνοντας το μισθό μας».

Διαβάστε επίσης: