Ταμειακή υποστήριξη ΝΠΔΔ

Ερώτηση: Η ταμειακή υπηρεσία του δήμου μας, εξυπηρετεί το ΝΠΔΔ. Στο ΝΠΔΔ υπηρετεί διοικητικό προσωπικό Π.Ε. Σύμφωνα με το άρθρο 204 παρ. 1β του Ν. 4555/18 πρέπει να εξυπηρετείται από το Δήμο ή από το ίδιο το ΝΠΔΔ;

Απάντηση: Από τον συνδυασμό των διατάξεων του άρθρου 266 παρ. 11 του Ν. 3852/10 και του άρθρου 166 παρ. 6 του Ν. 3463/06 συνάγεται ότι η ταμειακή υπηρεσία των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου (ΝΠΔΔ) των Δήμων, τα οποία δεν έχουν δική τους ταμειακή υπηρεσία, διεξάγεται από αυτόν που την ασκεί στο Δήμο, που τα έχει συστήσει.

Σε περίπτωση που το δημοτικό ΝΠΔΔ δεν διαθέτει διοικητικό προσωπικό ομοίως διεξάγεται από τον δήμο και η οικονομική διαχείριση αυτών (ΑΑΥ, εκκαθάριση δαπανών, έκδοση τίτλων πληρωμής, κλπ) σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 204 παρ. 1β του Ν. 4555/18. Αν όμως το δημοτικό ΝΠΔΔ διαθέτει διοικητικό προσωπικό η οικονομική διαχείριση (ΑΑΥ, εκκαθάριση δαπανών, έκδοση τίτλων πληρωμής, κλπ) διεξάγεται από το διοικητικό προσωπικό που αυτό διαθέτει, και η εξόφληση των τίτλων πληρωμής από το ταμείο του Δήμου που τα έχει συστήσει (αν το ΝΠΔΔ δεν έχει προέλθει στην σύσταση με τον οικείο ΟΕΥ ίδιας ταμειακής υπηρεσίας). Αν το δημοτικό ΝΠΔΔ έχει συστήσει ίδια ταμειακή υπηρεσία και διαθέτει ίδιο διοικητικό προσωπικό, εξυπηρετείται από αυτή.

Δηλαδή η διάταξη του άρθρου 204 παρ. 1β του Ν. 4555/18 δεν αναφέρεται στην ταμιακή υπηρεσία των δημοτικών ΝΠΔΔ κατά το ερώτημά σας, αλλά στην οικονομική τους διαχείριση, διευκρινίζοντας ρητά ότι αυτές αφορούν «αρμοδιότητες ανάληψης των υποχρεώσεων, εκκαθάρισης και εντολής των δαπανών«.