Τέλος επιτηδεύματος… σε σχολικό λαχανόκηπο και στους μαθητές-καλλιεργητές από την εφορία

Από τον ταξικό «αποστάτη»

Φωτογραφία αρχείου

Δεν έχει τέλος η αβελτηρία ορισμένων κυβερνώντων για να βάλουν χρήματα στα «κρατικά» ταμεία, που ουσιαστικά με την παράδοση της «Ανεξάρτητης» Αρχής Δημοσίων Εσόδων στους δανειστές, ελέγχονται από τους «θεσμούς» και μόνον.

Τι έκαναν λοιπόν; Έβαλαν τέλος επιτηδεύματος (σ.σ.: η ΔΟΥ Νέων Μουδανιών) σε λαχανόκηπο του Δημοτικού Σχολείου Ολύνθου και στο Σχολικό Συνεταιρισμό που είχαν δημιουργήσει εξαιτίας του οι μαθητές. Αποτέλεσμα, μη μπορώντας να ανταπεξέλθουν στο χαράτσι των 800 ευρώ που ζητούσε η εφορία, να τον κλείσουν, να τον εγκαταλείψουν.

Όλα ξεκίνησαν το 2017, όταν 45 μαθητές του δημοτικού σχολείου Ολύνθου συνεργάστηκαν δημιουργώντας το Σχολικό Συνεταιρισμό «Το Περιβόλι». Οι μικροί μαθητές δημιούργησαν στην αυλή του σχολείου, συνολικής έκτασης 9.500 τ.μ., δύο θερμοκήπια καλλιεργώντας, μεταξύ άλλων, ντομάτες, κρεμμύδια, ραπανάκια, παντζάρια, μαϊντανό και καρότα.

Σκοπός της πρωτότυπης πρωτοβουλίας ήταν -πέρα από τη βιωματική προσέγγιση της καλλιέργειας και της ανάπτυξης των φυτών- να αναδειχθεί η συνεργατικότητα. Το κράτος, αντί επιδοτήσει και να επικροτήσει το εγχείρημα, είπε να… βάλει χαράτσι στους μικρούς μαθητές, στο… πλαίσιο της ανταγωνιστικότητας και της δίκαιης ανάπτυξης του κεφαλαίου (σ.σ.: γιατί μάλλον… κάτι τέτοιο θεωρεί τους μικρούς μαθητές, όταν αφήνει τους πραγματικούς ολιγάρχες στο απυρόβλητο και στη φοροασυλία).

Το πρόβλημα δημιουργήθηκε όταν οι μικροί μαθητές θέλησαν να ανοίξουν τραπεζικό λογαριασμό στο όνομα του συνεταιρισμού. Η τράπεζα ζήτησε την έκδοση ΑΦΜ από την εφορία, η οποία όμως ενέταξε το «Περιβόλι» στους κανονικούς συνεταιρισμούς και όχι στους σχολικούς, καθώς δεν έχει προβλεφθεί από το υπουργείο Οικονομικών ξεχωριστός ΚΑΔ για αυτούς. Έτσι τους έδωσε κανονικά ΑΦΜ.

Τον περασμένο Ιούνιο, μαζί με την κατάθεση της φορολογικής δήλωσης από το «Περιβόλι» στο σύστημα της εφορίας, βγήκε και ο κωδικός πληρωμής για το τέλος επιτηδεύματος. Τα έσοδα του σχολικού συνεταιρισμού, σύμφωνα με τα μέλη του, αγγίζουν τα 200 ευρώ τον χρόνο και αυτά προέρχονται από εγγραφές μελών και φίλων του συνεταιρισμού. Η εφορία, όμως, ζητεί από τους μαθητές… 800 ευρώ.

Τα συμπεράσματα δικά σας, απέναντι σε ένα κράτος και μια κυβέρνηση που τιμωρεί τη σχολική καινοτομία, όταν στα άλλα κράτη επιδοτείται.

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΚΛΕΙΣΤΟΝ ΛΟΓΩ ΕΦΟΡΙΑΣ!!

Δυστυχώς αναγκαζόμαστε να κλείσουμε τον Σχολικό Συνεταιρισμό του Δημ. Σχολείου Ολύνθου «Το Περιβόλι» διότι δεν μπορούμε να ανταποκριθούμε οικονομικά στο «τέλος επιτηδεύματος» που μας επέβαλε η Εφορία!!

Δεν είμαστε έμποροι! δεν είμαστε εμπορική επιχείρηση! Είμαστε Σχολικός Συνεταιρισμός που προωθούμε την σχολική καινοτομία και επιχειρηματικότητα η οποία σε όλα τα δυτικά κράτη επιδοτείται, δυστυχώς στην χώρα μας φορολογείται.

Προσφέραμε στους  μαθητές μας την μάθηση της υπευθυνότητας, της δημοκρατικότητας, της αυτοβοήθειας, της αλληλεγγύης. Η δημοκρατία στην τάξη, ο καθένας προσφέρει σύμφωνα με τις δυνατότητές του. Μαθαίνει το παιδί να ζει ομαδικά, να αναπτύσσεται, να έχει γνώμη, να λαμβάνει αποφάσεις, να υποτάσσεται στις αποφάσεις της πλειοψηφίας, να παίρνει τα πρώτα μαθήματα ενός υπεύθυνου πολίτη. Πραγματικά, ένας μαθητής συνεταιριστής είναι ήδη ένας υπεύθυνος και συνειδητοποιημένος μικρός πολίτης του τόπου του.

Για την ιστορία

Θελήσαμε να διδάξουμε την νομιμότητα και την συνεταιριστική αγωγή στους μαθητές μας και απογοητευτήκαμε. Η καταστατική και σύννομη λειτουργία του Σχολικού Συνεταιρισμού απαιτεί Τραπεζικό Λογαριασμό που για να εκδοθεί χρειάζεται ΑΦΜ. Εδώ το νομικό πλαίσιο του ΥΠΠΕΘ έρχεται σε αντίθεση με του Υπουργείου Οικονομικών! διότι δεν υπάρχει καμιά πρόβλεψη για τους Σχολικούς Συνεταιρισμούς. Το Μητρώο του Υπουργείου Οικονομικών λαμβάνοντας υπόψη μόνο την λέξη «Συνεταιρισμός»  σύμφωνα με το άρθρο 31 του Ν. 3986/2011 έρχεται και επιβάλλει τέλος επιτηδεύματος 800 € στον «ΣΧΟΛΙΚΟ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟ»!! το οποίο έγινε γνωστό σε μας με την συμπλήρωση της Φορολογικής Δήλωσης του Συνεταιρισμού για το οικονομικό έτος 2017.

Παρακαλέσαμε για την άμεση νομοθετική ρύθμιση με αναδρομική ισχύ που θα επίλυε το πρόβλημα αλλά τίποτα!

Οι εντυπώσεις μας και οι αναμνήσεις μας είναι άριστες και προτείνουμε: Την οργανωτική στήριξη του θεσμού των σχολικών συνεταιρισμών και η θεσμική τους κατοχύρωση μέσα από την απλοποίηση του σημερινού νομικού πλαισίου λειτουργίας τους, το οποίο είναι πολύ σύνθετο και απαιτεί μεγάλη, άσκοπη και ιδιαίτερα κουραστική γραφειοκρατική ενασχόληση από τα παιδιά, με τη δημιουργία ενός νέου πιο ευέλικτου και αποτελεσματικού πλαισίου που θα λειτουργεί ενισχυτικά και όχι κατασταλτικά στην προσπάθεια για την εδραίωση των σχολικών συνεταιρισμών.

Ευχαριστούμε από καρδιάς ΟΛΟΥΣ αυτούς που στάθηκαν δίπλα μας και μας στήριξαν στο δύσκολο έργο μας.