10 λόγοι, για να ενισχύσουμε παντού την ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ της μαχόμενης εκπαίδευσης, τη φωνή της ενότητας και της ανατροπής

7 Νοέμβρη 2018: Εκλογές Υπηρεσιακών Συμβουλίων (ΚΥΣΠΕ-ΑΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΠΕ), Εκλογική Διακήρυξη & Υποψήφιοι

1. Στη χρονιά που ξεκίνησε και επιχειρείται να σφραγιστεί από τα διλήμματα και τις αυταπάτες μιας παρατεταμένης προεκλογικής περιόδου τόσο στην κεντρική σκηνή όσο και στις διαδικασίες των υπηρεσιακών εκλογών, το μαχόμενο εκπαιδευτικό κίνημα βρίσκεται μπροστά σε κρίσιμες διαπιστώσεις, εκτιμήσεις κι αναγκαιότητες:

2. Η επίθεση στο χώρο της εκπαίδευσης από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ εντείνεται. Το εκπαιδευτικό μνημόνιο που υλοποιείται με την καθοδήγηση του ΟΟΣΑ, αποσαθρώνει το δημόσιο σχολείο, χτυπά δραματικά τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών και τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχίων.

3. ‘Αλλη μια χρονιά ξεκίνησε χωρίς μόνιμους διορισμούς, με την ομηρία κι ανασφάλεια των αναπληρωτών να χτυπάει κόκκινο, με τα σχολεία και νηπιαγωγεία να μη λειτουργούν στη βάση των πραγματικών τους αναγκών, αλλά και με εκβιασμό του κινήματος και των ανέργων εκπαιδευτικών για την αποδοχή σχεδίου που θα αφορά ελάχιστους διορισμούς στο μέλλον με συντριβή της προϋπηρεσίας και των επαγγελματικών δικαιωμάτων των πτυχίων, εν ολίγοις την απογείωση των προσοντολογίων, των ελαστικών σχέσεων και των ατομικών συμβάσεων εργασίας.

4. Στο ίδιο πλαίσιο εντάσσονται οι εξαγγελίες του κ. Γαβρόγλου για “15.000 διορισμούς” σε βάθος μιας νέας τριετίας, που διαδέχονται τις κούφιες τριετίες των “25.000 διορισμών” των κ.κ. Μπαλτά-Κουράκη και των “20.000 διορισμών” του κ. Φίλη, αλλά και η επικείμενη ανακοίνωση νέου συστήματος διορισμών, που θα κλέβει την προϋπηρεσία των αναπληρωτών οδηγώντας τους σε απολύσεις, πολυδιάσπαση και αλληλοσπαραγμό. Όσοι δε από τις συνδικαλιστικές ηγεσίες ανέχονται και διαφημίζουν αυτά τα συστήματα, ας γίνουν κι αυτοί υπόλογοι, μαζί με την κυβέρνηση και τη μνημονιακή αντιπολίτευση που υπηρετούν, σε ένα ρωμαλέο κίνημα όλης της εκπαίδευσης – κάτω από τις σημαίες των μαζικών διορισμών, του πτυχίου και της προϋπηρεσίας, τη μόνη συνθήκη για να σπάσουμε το εμπάργκο των διορισμών, την ομηρία των νέων συναδέλφων, το φούντωμα της ελαστικής εργασίας αλλά και την ανατροπή των ενιαίων εργασιακών δικαιωμάτων που φέρνουν τα προσοντολόγια συνολικά στο χώρο της εκπαίδευσης.

5. Και φέτος η εκπαίδευση φορτώθηκε με νομοθετήματα, όπως το νόμο για τις “νέες δομές”, με στόχο τη νεοφιλελεύθερη προσαρμογή της δημόσιας εκπαίδευσης και βασικό εργαλείο την εισαγωγή της αξιολόγησης, που αποτρέψαμε με σκληρό αγώνα τα προηγούμενα χρόνια. Το λαγό στην κυβέρνηση για να περάσει αυτά τα σχέδια κάνει η Ν.Δ και ο Κ. Μητσοτάκης που με κάθε ευκαιρία διαλαλεί την ιδιωτικοποίηση των εκπαιδευτικών διαδικασιών, την απόσυρση του κράτους από τις δαπάνες για την εκπαίδευση, την ευελιξία στις προσλήψεις και τις απολύσεις εκπαιδευτικών με βάση την αξιολόγηση. Όμως, το αποκρουστικό πρόγραμμα του κ. Μητσοτάκη είναι η απροκάλυπτη αφήγηση της έκθεσης του ΟΟΣΑ για την ελληνική εκπαίδευση, στην υλοποίηση της οποίας έχει συμφωνήσει πλήρως η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, με άξονες την αποκέντρωση, την αξιολόγηση και την αυτονομία της σχολικής μονάδας. Δεν είναι λοιπόν απορίας άξιο, που αμφότεροι οι συνδικαλιστικοί βραχίονες κυβέρνησης και μνημονιακής αντιπολίτευσης αρνούνται και πεισματικά μέχρι σήμερα να εξοπλίσουν τον κλάδο με ένα σχέδιο αντίστασης και απεργίας-αποχής από την αξιολόγηση και την αυτοαξιολόγηση. Ας μη γελιούνται όμως, αξιολογητές- συντονιστές – κυβερνητικοί μανδαρίνοι-νέοι και παλιοί κυβερνητικοί συνδικαλιστές, το μαχόμενο εκπαιδευτικό κίνημα και τα πρωτοβάθμια σωματεία με τη δράση τους, τους αγώνες τους και την κήρυξη απεργίας -αποχής θα κλείσουν το δρόμο στην επαναφορά της αξιολόγησης, όποιο όνομα κι αν της δώσουν όποιες μεθόδους κι αν μετέλθουν!

6. Στην προσχολική αγωγή αποδείχτηκε κούφια η ρητορική της Κυβέρνησης για το δίχρονο νηπιαγωγείο, όταν την ίδια ώρα κατέστησε τους δημάρχους που κάνουν μπίζνες με τα vouchers σε καθοριστικούς παράγοντες της πολιτικής της, καθώς συντηρείται στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας το παράλληλο δίκτυο νηπιαγωγείων και παιδικών σταθμών, παραχωρείται η εφαρμο- γή εκπαιδευτικών διαδικασιών σε δομές και φορείς που δεν ανήκουν στο δημόσιο σχολείο και δεν απομακρύνεται ως επιδίωξη η μετατροπή των νηπιαγωγείων και συνολικά της δημόσιας εκπαίδευσης, σε εμπορευματοποιημένη ζώνη, χώρο κουπονιών- vouchers και τροφείων με τρανό παράδειγμα τα 35.000 παιδιά που έμειναν εκτός παιδικών σταθμών, την ίδια στιγμή που χιλιάδες προνήπια στερήθηκαν το δημόσιο νηπιαγωγείο.

7. Κι ενώ η Κυβέρνηση διατείνεται πως ξεκίνησε η μεταμνημονιακή περίοδος, συνεχίζονται για ένατη χρονιά η λεηλασία στους μισθούς και τις συντάξεις, τη δημόσια περιουσία και τη λαϊκή κατοικία, η ανεργία, η φοροεπιδρομή κι η κατεδάφιση των κοινωνικών αγαθών, δημιουργώντας συνθήκες κοινωνικής κόλασης. Φέτος λοιπόν, κόντρα στο νέο σκηνικό προεκλογικών αυταπατών και διλημμάτων που στήνεται μπροστά στον καθημαγμένο κόσμο της εργασίας και της εκπαίδευσης, ένα σκηνικό που επιχειρεί να επανανομιμοποιήσει τη διαρκή λιτότητα, να κάμψει τους κοινωνικούς αγώνες και να περιστείλει τα δημοκρατικά δικαιώματα για χάρη του νεοφιλελεύθερου μονόδρομου με τα ματωμένα πλεονάσματα ως το 2060, το μεγάλο επίδικο της περιόδου είναι να συγκροτήσουμε ένα πλατύ μέτωπο αγώνα με ορίζοντα την ανατροπή.

8. Κόντρα στις αυταπάτες, κόντρα στης βολής τη σιγή, κόντρα στη συνδικαλιστική μικροδιαχείριση, η Πρωτοβουλία εκτιμά ως αδήριτη την αναγκαιότητα να διαβούμε το δικό μας μονόδρομο: Η μαχόμενη εκπαίδευση και τα πρωτοβάθμια σωματεία να πρωτοστατήσουν στη διαμόρφωση ενός αγωνιστικού σχεδίου εκπαιδευτικής και εργατικής αντεπίθεσης, που θα αμφισβητήσει την κυριαρχία του μνημονιακού μπλοκ στο πεδίο των κοινωνικών αγώνων- πραγματικών κι όχι συμβολικών αγώνων, με περιεχόμενο “τα θέλουμε όλα πίσω” και στόχο τη νίκη!

9. Έχουμε λοιπόν μπροστά μας κρίσιμες μάχες, που δεν έχουν καμιά διάθεση να δώσουν οι συνδικαλιστικοί βραχίονες της κυβέρνησης (Ενωτική εκΚίνηση – ΕΡΑ) και της μνημονιακής αντιπολίτευσης (ΔΑΚΕ-ΔΗΣΥ), αντίθετα θα κάνουν τα πάντα για να τις υπονομεύσουν! Μολαταύτα και παρά τα συνεχή καλέσματα της Πρωτοβουλίας για κοινή δράση κι ενωτικό μέτωπο κατά του νέου και παλιού κυβερνητικού συνδικαλισμού στις συλλογικές διαδικασίες, οι Παρεμβάσεις συναγωνίζονται το ΠΑΜΕ σε ασκήσεις παραταξιακής-κομματικής περιχαράκωσης και αυτοαναφορικότητας. Ως Πρωτοβουλία Ανεξάρτητων Εκπαιδευτικών ΠΕ, με γνωστή ταυτότητα και δράση στο χώρο του ανεξάρτητου ταξικού συνδικαλισμού, θα συνεχίσουμε να υπηρετούμε την ανάγκη συγκρότησης ενωτικού μετώπου σε αντικυβερνη- τική, αντιμνημονιακή, ριζοσπαστική, αγωνιστική κατεύθυνση. Πόσο μάλλον, όταν η κινηματική άπνοια ενισχύει φαινόμενα απογοήτευσης κι αποστράτευσης ενός ολόκληρου δυναμικού αγωνιστών που δεν εμπνέεται από τις στενές κομματικές-παραταξιακές στρατηγικές και περιχαρακώσεις. Όμως, η γραμμή της ενότητας θα επιβληθεί και θα στηριχθεί αποφασιστικά από τους ίδιους τους συναδέλφους, γιατί αποτελεί τη μόνη διέξοδο απέναντι στο τέλμα, το μόνο δρόμο για μια νικηφόρα πορεία της μαχόμενης εκπαίδευσης και της εργαζόμενης κοινωνικής πλειοψηφίας.

10. Συνάδελφισσες και συνάδελφοι, σας καλούμε να ενισχύσετε σε όλες τις συλλογικές διαδικασίες τη μαχητική φωνή, τη στάση, τη δράση και τις αγωνιστικές της θέσεις της Πρωτοβουλίας.


Για να διαβάσετε αναλυτικά το τετρασέλιδο, με την Εκλογική Διακήρυξη και τους υποψηφίους της Πρωτοβουλίας Ανεξάρτητων Εκπαιδευτικών ΠΕ, πατήστε εδώ.