Δεν απομένουν, σύμφωνα με τις πληροφορίες, πολλές ημέρες για την κατάθεση του νόμου – πλαισίου για την «αξιοποίηση», όπως ονομάζει η κυβέρνηση το ξεπούλημα και την εκποίηση της δημόσιας περιουσίας, των 10 Οργανισμών Λιμένων που βρίσκονται στην κατοχή του ΤΑΙΠΕΔ από τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας. Στόχος του Ταμείου είναι μέσα στον Νοέμβριο να ξεκινήσει η πρώτη φάση του διαγωνισμού για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, για το οποίο υπάρχει και έντονο αμερικανικό επενδυτικό ενδιαφέρον. Θα ακολουθήσουν τα λιμάνια Καβάλας, Κέρκυρας, Ηγουμενίτσας, Πάτρας και Ραφήνας, αλλά και τα λιμάνια Λαυρίου, Βόλου, Ελευσίνας και Ηρακλείου. Αξίζει να σημειωθεί οι δέκα οργανισμοί λιμένων παρουσιάζουν κερδοφορία, έχουν μηδενικό τραπεζικό δανεισμό και παρουσιάζουν αύξηση τζίρου και κερδών.
Το ΤΑΙΠΕΔ έχει παραλάβει ήδη από τον Νοέμβριο του 2017 την στρατηγική μελέτη για την «αξιοποίηση», μόνο που δεν έχει γίνει γνωστό αφενός τι προβλέπει αυτή η μελέτη και ούτε καν ποιος την έφτιαξε, καθώς αποτελεί πάγια τακτική του Ταμείου να μην δημοσιοποιεί τους συμβούλους του. Αυτό που αφήνουν να διαρρεύσει εντέχνως από το ΤΑΙΠΕΔ, προφανώς για να «χρυσώσουν το χάπι» είναι ότι δεν πρόκειται να πουληθούν οι Οργανισμοί που έχουν αναλάβει την λειτουργία τους μέχρι το 2042, όπως έγινε με τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ, αλλά ότι θα παραμείνουν στον έλεγχο του Δημοσίου και θα παραχωρηθούν συγκεκριμένες λειτουργίες τους (π.χ. εμπορευματικές μεταφορές, κρουαζιέρα, σκάφη αναψυχής) σε ιδιώτες «επενδυτές».
Προχωρά και η «αξιοποίηση» της μαρίνας Αλίμου
Στο μεταξύ, τρέχει και ο διαγωνισμός για τη μαρίνα Αλίμου, η οποία είναι και η μεγαλύτερη των Βαλκανίων με 1.100 θέσεις ελλιμενισμού. Μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να οριστικοποιηθεί το σχέδιο της σύμβασης παραχώρησης του δικαιώματος εκμετάλλευσης. Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ είναι μέχρι τα τέλη του έτους να έχουν υποβληθεί οι δεσμευτικές προσφορές από τα οχτώ σχήματα που διεκδικούν την παραχώρηση.
Σημειώνεται ότι δικαίωμα συμμετοχής στη β΄ φάση έχουν τα εξής σχήματα: Lamda Dogus (Lamda Development και τουρκική Dogus), η κοινοπραξία Port Adhoc SAS – Dream Yacht Mediterranee – J&P ΑΒΑΞ, η κοινοπραξία ΑΒΙΑΡΕΠ Ελλάς – Κόσμος Ελλάς, η κοινοπραξία Ελλάκτωρ με τον τουρκικό όμιλο Koch, η ΑΤΕΣΕ, η Ιντρακάτ και η Πόρτο Καρράς του ομίλου Τεχνική Ολυμπιακή.