Στη Βουλή, το νομοσχέδιο για το μεταφορικό ισοδύναμο

Κατατέθηκε στη Βουλή το σχέδιο νόμου για το μεταφορικό ισοδύναμο. Η φιλοσοφία του μέτρου του μεταφορικού ισοδύναμου (το οποίο αφορά τους νησιώτες και τα εμπορεύματα που πηγαίνουν από και προς τα νησιά), είναι οι κάτοικοι της νησιωτικής Ελλάδας να απολαμβάνουν τιμές σε προϊόντα και μεταφορές ίδιες με τους κατοίκους, μέσω της επιδότησης του κόστους. Το ν/σ προβλέπει την πιλοτική εφαρμογή του μεταφορικού ισοδυνάμου από την 1η Ιουλίου στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου, καθώς και σε ορισμένα μικρότερα νησιά στις Κυκλάδες.

Ειδικότερα, πρόκειται για τα νησιά:

  1. Αγαθονήσι,

  2. Άγιο Ευστράτιο,

  3. Άγιο Μηνά,

  4. Αλιμία,

  5. Ανάφη,

  6. Αντίψαρα,

  7. Αρκιούς,

  8. Αρμάθια,

  9. Αστυπάλαια,

  10. Γυαλί,

  11. Δονούσα,

  12. Ερρικούσα,

  13. Ηρακλειά,

  14. Θύμαινα,

  15. Ικαρία,

  16. Κάλυμνο,

  17. Κάρπαθο,

  18. Κάσο,

  19. Καστελόριζο,

  20. Κίναρο,

  21. Κουφονήσια,

  22. Κω,

  23. Λέβιθα,

  24. Λειψούς,

  25. Λέρο,

  26. Λέσβο,

  27. Λήμνο,

  28. Μαθράκι,

  29. Μάραθο,

  30. Νίμο,

  31. Νίσυρο,

  32. Οθωνούς,

  33. Οινούσσες,

  34. Πάτμο,

  35. Σάμο,

  36. Σαμοθράκη,

  37. Σαρία,

  38. Στρογγύλη,

  39. Σύμη,

  40. Σύρνα,

  41. Σχοινούσα,

  42. Τέλενδο,

  43. Τήλο,

  44. Φαρμακονήσι,

  45. Φούρνους,

  46. Χάλκη,

  47. Χίο,

  48. Ψαρά,

  49. Ψέριμο.

Η πλήρης εφαρμογή του μέτρου για όλα τα νησιά αναμένεται από τον Ιανουάριο του 2019.


ΕΔΩ το νομοσχέδιο και η Αιτιολογική και οι άλλες Εκθέσεις.