5.8 C
Athens
Πέμπτη, 2 Φεβρουαρίου, 2023

Ιδιωτικοποίηση δρομολογίων ΟΑΣΑ μέσω… Ραφήνας και ΚΤΕΛ Αττικής

Πρόσφατα

«Παράθυρο» για ιδιωτικοποίηση των γραμμών των αστικών λεωφορείων της Αθήνας διαφαίνεται στον ορίζοντα, καθώς σύντομα είναι πολύ πιθανό πως ο ΟΑΣΑ θα αναθέσει στα ΚΤΕΛ Αττικής την πραγματοποίηση δρομολογίων με δικά τους λεωφορεία.

Σύμφωνα με το irafina.gr, ο δήμαρχος Ραφήνας – Πικερμίου Ευάγγελος Μπουρνούς ανακοίνωσε κατά τη διάρκεια ομιλίας του την περασμένη εβδομάδα, πως «υπάρχει συμφωνία» ώστε πριν το 2019 τα λεωφορεία ΚΤΕΛ να αρχίσουν να πραγματοποιούν δρομολόγια προς το λιμάνι της Ραφήνας με εισιτήρια του ΟΑΣΑ ενώ τα ΚΤΕΛ θα πληρώνονται με χιλιομετρική αποζημίωση από τον ΟΑΣΑ.

Ουσιαστικά, τα ΚΤΕΛ Αττικής θα πραγματοποιούν δρομολόγια με δικά τους λεωφορεία για λογαριασμό του ΟΑΣΑ με το αντίτιμο του εισιτηρίου να πηγαίνει στον οργανισμό και τα ΚΤΕΛ να αποζημιώνονται στη συνέχεια ανάλογα με την επιβατική κίνηση ή τον αριθμό των δρομολογίων. Εφόσον μιλάμε για γραμμές (όπως προς το λιμάνι της Ραφήνας) που δεν εξυπηρετούνται ήδη από λεωφορεία του ΟΑΣΑ -και που μάλιστα βρίσκονται εκτός από την προβλεπόμενη από το νόμο περιοχή ευθύνης του οργανισμού- τότε έχουμε να κάνουμε με μία μορφή επιδότησης προς τα ιδιωτικά ΚΤΕΛ. Το ερώτημα είναι κατά πόσο αυτού του είδους η επιδότηση προς τα ΚΤΕΛ θα επεκταθεί και σε άλλους προορισμούς της Αττικής που δεν εξυπηρετούνται από τις γραμμές του ΟΑΣΑ (π.χ., Μαρκόπουλο) ή ακόμα και σε γραμμές που μέχρι σήμερα εξυπηρετούνται από λεωφορεία του ΟΑΣΑ (π.χ., προς Ανάβυσσο).

Το αρνητικό αυτό γεγονός είναι μία κίνηση, η οποία κάλλιστα μπορεί να θεωρηθεί ως προάγγελος ιδιωτικοποίησης για τις γραμμές λεωφορείων, και η οποία για τους εργαζόμενους στις δημόσιες συγκοινωνίες είναι «κόκκινο πανί».

Παρόμοια Άρθρα

Παρατάξεις