5.8 C
Athens
Πέμπτη, 2 Φεβρουαρίου, 2023

Δουλεμπορικά αλλά και περικοπές σε μισθούς, ΣΣΕ και δρομολόγια θέλει το Υπερταμείο ξεπουλήματος στη ΣΤΑΣΥ

Πρόσφατα

Άλλο ένα δημόσιο αγαθό, αυτό των δημόσιων μεταφορών, και συγκεκριμένα τα μέσα σταθερής τροχιάς της ΣΤΑΣΥ (μετρό, ηλεκτρικός, τραμ) αντιμετωπίζονται από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ απροκάλυπτα σαν εμπόρευμα, έτοιμο προς ξεπούλημα αντί πινακίου φακής στον οιοδήποτε υποψήφιοι «επενδυτή», ή καλύτερα αγοραστή που θα έχει ως μόνο και κύριο στόχο του το κέρδος εις βάρος των πολιτών και των υπηρεσιών που προσφέρουν τα συγκεκριμένα μέσα. Κι αυτό φάνηκε και στη συνάντηση, που είχαν πριν από περίπου δύο εβδομάδες, η διοίκηση του Υπερταμείου ξεπουλήματος με τα Σωματεία των εργαζομένων στα μέσα σταθερής τροχιάς.

Όπως αποκαλύπτει το Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών (ΣΕΛΜΑ), η διοίκηση του Υπερταμείου ξεπουλήματος πρότεινε μείωση δρομολογίων στους συρμούς και νέες περικοπές σε μισθούς και στις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας. «Το Υπερταμείο μίλησε για μείωση λειτουργικού κόστους της ΣΤΑΣΥ και για μείωση δαπανών στα επόμενα 2-3 χρόνια που θα έχουν ως κεντρικούς πυλώνες εξοικονόμησης χρημάτων το εργασιακό κόστος και το ηλεκτρικό ρεύμα έλξεως των συρμών», σημειωνει το ΣΕΛΜΑ.

Το Υπερταμείο, στη συνάντηση, «ανέφερε ότι από το 2012 μας έχουν γίνει μειώσεις μισθών 22% και παρέβλεψε σκοπίμως να συμπεριλάβει στους λογαριασμούς του τις υπόλοιπες περικοπές μισθού, που έχουμε υποστεί από το 2010 και που συνολικά αγγίζουν όλες μαζί έως και 66% του ετήσιου εισοδήματος μας… μίλησε ξεκάθαρα για πλήρη εφαρμογή των ψηφισμένων από την κυβέρνηση μνημονιακών νόμων και ζήτησε ευθέως στους εργαζόμενους να βάλουν κι άλλη πλάτη προκειμένου να μειωθεί το έλλειμμα των 35 εκατομμυρίων ευρώ που είχε το 2016 η ΣΤΑΣΥ και 200 περίπου συνολικά όλα τα περασμένα χρόνια, γνωρίζοντας φυσικά ότι δεν έχει δοθεί ούτε 1 ευρώ στην εταιρία ως κρατική χρηματοδότηση και δεν έχει πληρωθεί ούτε 1 ευρώ από τα 5 συναρμόδια υπουργεία, για την κοινωνική πολιτική και το παραγόμενο έργο αστικών συγκοινωνιών», αποκαλύπτει το ΣΕΛΜΑ και συμπληρώνει: «Το Υπερταμείο μίλησε για μείωση λειτουργικού κόστους της ΣΤΑΣΥ και για μείωση δαπανών στα επόμενα 2-3 χρόνια που θα έχουν ως κεντρικούς πυλώνες εξοικονόμησης χρημάτων το εργασιακό κόστος και το ηλεκτρικό ρεύμα έλξεως των συρμών. Με απλά λόγια στην καθομιλουμένη συνάδελφοι αυτό σημαίνει μείωση δρομολογίων στους συρμούς και νέες περικοπές σε μισθούς και στις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας».

Σε ερώτηση των Σωματείων για την έλλειψη προσωπικού στο παρόν δίκτυο, στις επεκτάσεις που έρχονται τα επόμενα 2 χρόνια αλλά και για τις ανάγκες σε προσωπικό που προκύπτουν από τις αποχωρήσεις λόγω συνταξιοδοτήσεων και ασθενειών, το Υπερταμείο, όπως αναφέρει το ΣΕΛΜΑ, «απάντησε ότι δεν είναι δυνατή η πρόσληψη εργαζομένων από την ΣΤΑΣΥ λόγω μνημονιακών νόμων κι ότι οι προσλήψεις στο μέλλον θα μπορούν να γίνουν μέσα από εργολάβους- γραφεία ενοικιάσεως προσωπικού, όπως έχει ήδη ξεκινήσει τα τελευταία χρόνια σε δημόσιους φορείς π.χ. (νοσοκομεία, ΕΛΤΑ, ΕΥΔΑΠ) δηλαδή μέσω των γνωστών δουλεμπορικών γραφείων, δίχως εργασιακά δικαιώματα και με τον κατώτατο μισθό που στη συνέχεια θα παρασύρουν προς τα κάτω και τους μισθούς του υπάρχοντος προσωπικού, πράγμα που γνωρίζουμε ότι έχει εφαρμοστεί και υλοποιηθεί αλλού εδώ και καιρό».

Από τα παραπάνω, είναι ξεκάθαρο πως Υπερταμείο, κυβέρνηση αλλά και όσοι στηρίζουν τις πολιτικές της ιδιωτικοποίησης των δημοσίων κοινωνικών αγαθών, κάνουν τα πάντα και καθησυχάζουν τον κόσμο και τους εργαζόμενους, προκειμένου να κερδίζουν χρόνο και μέρα με τη μέρα να κάνουν δελεαστικότερο το «εμπόρευμα – προϊόν» μειώνοντας με τους παραπάνω τρόπους το λειτουργικό κι εργασιακό κόστος έτσι ώστε το κέρδος του υποψήφιου ιδιώτη αγοραστή να μεγιστοποιηθεί στις πλάτες του λαού που τα έχει πληρώσει αδρά, μέσω της επιβαλλόμενης άγριας φορολογίας.

Παρόμοια Άρθρα

Παρατάξεις