Ο Γαβρόγλου υπέγραψε την αύξηση ωραρίου των εκπαιδευτικών

Στη συμφωνία που υπεγράφη με τους θεσμούς (υποχρέωση των εκπαιδευτικών να βρίσκονται στο σχολείο για 30 ώρες την εβδομάδα, νομοθέτηση κριτηρίων για συγχωνεύσεις, εμπλοκή του ΑΣΕΠ στην επιλογή διευθυντικών στελεχών κ.λπ.), αναφέρθηκε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου κατά την ομιλία του στην κομματική φιέστα – Περιφερειακό Αναπτυξιακό Συνέδριο Κέρκυρας.

Σχετικά με το ωράριο των εκπαιδευτικών, ο υπουργός Παιδείας ανέφερε: «Καταλήξαμε στην υποχρέωση των εκπαιδευτικών να βρίσκονται στο σχολείο για 30 ώρες την εβδομάδα. Είναι αυτό που υπογράψαμε και, για όσους ενδεχομένως δεν το ξέρετε, είναι αυτό που ισχύει από το 1985. Τελεία και παύλα».

Σχετικά με τις συγχωνεύσεις υποστήριξε ότι η νέα συμφωνία προβλέπει νομοθέτηση κριτηρίων. «Δεν νοείται να έχουμε ένα σχολείο με τους ίδιους διαδρόμους και να συστεγάζονται δύο σχολεία αντί να στεγάζεται ένα. Δεν είναι λογικό. Επειδή υπάρχουν δύο διευθυντές; Να γίνουν δύο υποδιευθυντές. Αλλά δεν μπορούμε να εμπλακούμε και εμείς σε απίστευτες παθογένειες του παρελθόντος», επεσήμανε. Μένει βέβαια να καταθέσει και τη σχετική τροπολογία με τα κριτήρια, μιας και η συμφωνία, βάσει πληροφοριών, ορίζει να εφαρμοστούν οι συγχωνεύσεις από το επόμενο σχολικό έτος.

Τέλος, και για την επιλογή διευθυντικών στελεχών με εμπλοκή του ΑΣΕΠ σχολίασε ότι «το θεωρήσαμε πάρα πολύ λογικό».

Πρωτοβουλία Ανεξάρτητων Εκπαιδευτικών ΠΕ

Όπως έχει σημειώσει, μεταξύ άλλων, η Πρωτοβουλία Ανεξάρτητων Εκπαιδευτικών ΠΕ στην ανακοίνωσή της «Σε ρόλο Iφιγένειας για τη γ’ αξιολόγηση, αύξηση του ωραρίου, η αύξηση των μαθητών ανά τμήμα και η αξιολόγηση στην εκπαίδευση»: «Μόνο γενικό ξεσηκωμό μπορούν να προκαλέσουν τα νέα για τη συμφωνία, σε ότι αφορά τη γ΄αξιολόγηση, στους μόνιμους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς…

…οι συστάσεις του ΟΟΣΑ για προσαρμογή στις βέλτιστες πρακτικές που ισχύουν στην Ε.Ε., δεν είναι τίποτα άλλο από πιέσεις για προσαρμογή στις ακραίες νεοφιλελεύθερες, καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις που στόχο έχουν την εντατικοποίηση της εργασίας και τον ανταγωνισμό γα αύξηση των κερδών αλλά και την υποταγή όλου του πλαισίου της εκπαίδευσης στους κανόνες της αγοράς…»

Αν το εκπαιδευτικό κίνημα δεν αντιδράσει άμεσα, υπερασπιζόμενο τις στοιχειωδώς ανθρώπινες συνθήκες εργασίας και να επιδείξει την αναγκαία αλληλεγγύη στους συναδέλφους μας αναπληρωτές που δεκάδες χρόνια στηρίζουν το Δημόσιο σχολείο, θα δούμε τα επόμενα χρόνια μόνιμους εκπαιδευτικούς να εργάζονται σε συνθήκες γαλέρας και τους αναπληρωτές να πετιούνται μετά και από 15 χρόνια εργασίας, σαν “στυμμένες λεμονόκουπες ” στην ανεργία, σε ηλικία άνω των 40 ετών».