Έξι αστοχίες… στους αντιλαïκούς, αντεργατικούς στόχους καταγράφουν οι δανειστές

evro-thilia-15

Στην Αθήνα, ως γνωστόν, βρίσκονται από τη Δευτέρα 11 Σεπτέμβρη οι δανειστές και τα τεχνικά τους κλιμάκια ήδη… καταγράφουν αστοχίες και υπερβάσεις στα δημοσιονομικό και άλλους πέντε καυτούς φακέλους της γ’ αξιολόγησης, στο πλαίσιο των 95 προαπαιτούμενων που πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί – ψηφιστεί μέχρι το τέλος του έτους.

Πού καταγράφουν… αστοχίες

1) Στις αλλαγές στο Δημόσιο με την ολοκλήρωση της «αξιολόγησης» των διευθυντών και των απλών υπαλλήλων, πάνω στην οποία θα βασιστεί και το σχέδιο της νέας κινητικότητας. Θα πρέπει επίσης να υπάρχουν πειστικές απαντήσεις για το χρόνο και τον τρόπο μείωσης των συμβασιούχων.

Όσον αφορά στην «αξιολόγηση», οι δημόσιοι υπάλληλοι με την σχεδόν καθολική τους συμμετοχή στην απεργία – αποχή, που έχει προκηρύξει η ΑΔΕΔΥ, έχουν καταργήσει στην πράξη το συγκεκριμένο νόμο, ενώ η κυβέρνηση, σε μια προσπάθεια να δείξει ότι… παράγει έργο, κατέθεσε τροπολογία για την «αξιολόγηση» στη Βουλή, μέσω της οποίας προωθεί την απεργοσπασία και την τρομοκρατία στους χώρους εργασίας, ενώ ήδη έχει αποσυνδέσει την κινητικότητα από αυτή τη διαδικασία (βλ. σχετικές αναρτήσεις, ΑΔΕΔΥ: Η Γεροβασίλη νομοθετεί την απεργοσπασία – Συνεχίζουμε την απεργία-αποχή από «αξιολόγηση» και ΜΕΤΑ: Σχόλιο για την εκβιαστική τροπολογία για την «αξιολόγηση», Η ομολογία της νίκης μας θα γίνει ντάλα μεσημέρι)

2) Στον επανυπολογισμό των συντάξεων με βάση το νόμο Κατρούγκαλου. Σύμφωνα με το μνημόνιο, θα έπρεπε μέχρι και το τέλος Ιουνίου να έχει επανυπολογιστεί το 10% των παλιών συντάξεων, ώστε να μπορεί να υπάρξει το ταχύτερο δυνατό εικόνα για το ύψος της προσωπικής διαφοράς που θα πρέπει να περικοπεί από το 2019.

Ο στόχος χάθηκε, αλλά τέθηκε ξανά με στόχο τον επανυπολογισμό του συνόλου των παλαιών συντάξεων μέχρι και το τέλος του χρόνου. Το ζητούμενο σε αυτή τη φάση είναι να μπορεί να καταγραφεί πρόοδος στο θέμα από τα τεχνικά κλιμάκια.

3) Στις αλλαγές στα εργασιακά – συνδικαλιστικό νόμο. Κυβέρνηση και δανειστές έχουν ως κύριο στόχο στην υιοθέτηση των ρυθμίσεων που θα καθιστούν δυσκολότερη την κήρυξη απεργίας (σ.σ.: ει δύνατον και την κατάργησή της). Οι αλλαγές αυτές δεν μπήκαν στο εργασιακό νομοσχέδιο που ψηφίστηκε την προηγούμενη εβδομάδα από τη Βουλή, το οποίο δεν απαντά στη συνολική αποψίλωση του εργασιακού πλαισίου.

4) Στην «αναστοχοθέτηση» των κοινωνικών επιδομάτων. Θα πρέπει να επαναπροσδιοριστούν το ύψος και οι δικαιούχοι οικογενειακών, αναπηρικών, στεγαστικών και μεταφορικών επιδομάτων μετά την εφαρμογή από 1ης/1/2017 του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης. Για αυτά τα συναρμόδια υπουργεία θα πρέπει να έχουν συγκεκριμένο σχέδιο δράσης και χρονοδιάγραμμα που θα συζητηθεί τις επόμενες μέρες. Πάντως, η αρμόδια αναπληρώτρια υπουργός Κοινωνικής Αλληλεγγύης δηλώνει άγνοια για τις… περικοπές!!!

5) Στην πορεία εκτέλεσης του Προϋπολογισμού του 2017 και τη σύνταξη του κρίσιμου Προϋπολογισμού του 2018. Η κόπωση των εσόδων τον Ιούλιο έχει κινητοποιήσει τους δανειστές και ψάχνουν αν η υστέρηση των εσόδων έχει τη βάση της σε μόνιμα ή συγκυριακά χαρακτηριστικά.

Ο φόβος της ελληνικής πλευράς στον τομέα αυτόν αφορά τη στάση των εκπροσώπων του ΔΝΤ, που βλέπουν ακόμη τρύπα 2,4 δισ. ευρώ για το 2018 κάνοντας την εκτίμηση ότι με τα υφιστάμενα μέτρα η Ελλάδα μπορεί να πετύχει πρωτογενές πλεόνασμα 2,2% του ΑΕΠ αντί 3,5% που προβλέπεται (σ.σ.: αυτό άμεσα σημαίνει πως θα ενεργοποιηθεί ο «κόφτης» που έχει νομοθετήσει η κυβέρνηση και μέχρι τώρα διατείνεται ότι δεν πρόκειται να τον χρησιμοποιήσει).

6) Στο πακέτο των παρεμβάσεων στην αγορά και στη «βελτίωση» του επιχειρηματικού κλίματος, όπου εκκρεμούν αποφάσεις για το άνοιγμα του επαγγέλματος του μηχανικού, των φαρμακείων και των μονάδων βραχείας νοσηλείας που καθυστερούν από πέρυσι.