Αλήθειες και ψέματα για την «ομαλή» έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς

Ανακοίνωση της Αριστερής Ριζοσπαστικής Ενότητας

Η επικοινωνιακή συνάντηση του πρωθυπουργού με τον υπουργό παιδείας και οι υποσχέσεις για δήθεν ομαλή έναρξη της σχολικής χρονιάς, δε μπορούν να κρύψουν κάποιες αλήθειες.

Τα δημόσια σχολεία ξεκινούν στις 11 Σεπτέμβρη με 24.000 κενά-ανάγκες σε προσωπικό, τόσες όσες και οι προσλήψεις αναπληρωτών, που το υπουργείο ανακοινώνει πως είναι αναγκαίες για την κάλυψη των φετινών κενών. Οι ανάγκες θα καλυφθούν σταδιακά (!) με συμβασιούχους εκπαιδευτικούς-αναπληρωτές , που θα απασχοληθούν για μια ακόμα χρονιά με ελαστικές σχέσεις εργασίας και περιορισμένα εργασιακά δικαιώματα.

Και αυτήν τη χρονιά δε θα γίνουν μόνιμοι διορισμοί στην εκπαίδευση, καθώς οι «θεσμοί» συνδέουν τους διορισμούς με την ολοκλήρωση της εφαρμογήςστην εκπαίδευσητης αξιολόγησης στελεχών και δομών, (που μαζικά και ενωτικά μπλόκαραν οι εργαζόμενοι σε όλο το Δημόσιο) κι έχει ως μακροπρόθεσμο στόχο είτε την κινητικότητα είτε τις απολύσεις.

Τα σχέδια Γαβρόγλου για το Νέο Λύκειο και η δήθεν κατάργηση των Πανελλαδικών εξετάσεων έρχονται να βάλουν ακόμα μεγαλύτερους ταξικούς φραγμούς στα παιδιά των φτωχών, λαϊκών οικογενειών που επιθυμούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους σε κάποιο ίδρυμα της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης: στη Γ’ Λυκείου εισάγονται όχι μία αλλά δύο (!)πανελλαδικού τύπου εξετάσεις κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς (Ιανουάριο και Ιούνιο), που μαζί με το βαθμό απολυτηρίου  προσμετρώνται για την πρόσβαση του αποφοίτου λυκείου σε κάποιο ΑΕΙ-ΤΕΙ.Το Λύκειο , λοιπόν, παραμένει άμεσα συνδεδεμένο με την εισαγωγή στα ΑΕΙ ΤΕΙ και μένει ανεκπλήρωτο το αίτημα για την αποσύνδεση που θα οδηγούσε στην «αποφροντιστηριοποίηση» και στην αυτονομία του Λυκείου

Τη στιγμή που οι μαθητές-τριες με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που φοιτούν μέσα σε γενικά σχολεία είναι χιλιάδες, το υπουργείο ανακοινώνει παράλληλη στήριξη (δεύτερο εκπαιδευτικό στην τάξη) μόνο για τα μισά περίπου από αυτά , ενώ με νομοθετική παρέμβαση καταργεί ουσιαστικά τη δυνατότητα «σπασίματος» τμημάτων , όταν σ’ αυτά φοιτούν τέτοιοι μαθητές.

Χιλιάδες προσφυγόπουλα στα στρατόπεδα-καταυλισμούς δε γνωρίζουν πότε θα χτυπήσει το κουδούνι, παρά τη φετινή υπόσχεση για ένταξη σε πρωινές τάξεις, όσων τουλάχιστον πέρσι φοίτησαν στις απογευματινές Δομές Υποδοχής και Εκπαίδευσης Προσφύγων.

Πίσω λοιπόν από τις ευαισθησίες κυβέρνησης και υπουργείου (ειδικά τις ευαισθησίες για τη διδασκαλία των θρησκευτικών ή την επιλογή σημαιοφόρων στις μεταξικού τύπου παρελάσεις) κρύβεται για μια ακόμα χρονιά, η εφαρμογή της πιο σκληρής νεοφιλελεύθερης πολιτικής, του 4ου μνημονίου που υπέγραψε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ: Η πολιτική των περικοπών, των ελαστικών σχέσεων εργασίας, της συρρίκνωσης του κόστους εκπαιδευτικών και σχολείων, με τις ευλογίες ΕΕ,ΔΝΤ, ΟΟΣΑ. Μαζί με τους γονείς που και φέτος βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη, για να μορφώσουν τα παιδιά τους και να τα στείλουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, το μαθητικό και νεολαιίστικο κίνημα, οι εκπαιδευτικοί, μόνιμοι και συμβασιούχοι, χρειάζεται από κοινού να υπερασπίσουμε το δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της μόρφωσης για όλα τα παιδιά, το δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους. Με τη συνέχεια των αγώνων και την πάλη για ανατροπή των πολιτικών των μνημονίων και όσων  τα υπηρετούν. Να παλέψουμε για:

  • Μαζικούς μόνιμους διορισμούς τώρα – Μόνιμο διορισμό όλων των αναπληρωτών όλων των ειδικοτήτων – Πλήρη εργασιακά δικαιώματα αδειών, ασφάλισης, υγείας και περίθαλψης στους αναπληρωτές, ίδια με εκείνα των μόνιμων συναδέλφων   
  • Κατάργηση της αξιολόγησης κάθε είδους και κάθε μορφής και όλου του θεσμικού πλαισίου αναφοράς της. Δημοκρατικό σχολείο, με όλη την εξουσία στους συλλόγους διδασκόντων, ξήλωμα του μηχανισμού των αξιολογητών και των συμβούλων – επιθεωρητών 
  • Κατάργηση των εξετάσεων-Όχι στο Νέο Λύκειο και τους ταξικούς φραγμούς στην εκπαίδευση
  • Γενναία Χρηματοδότηση της εκπαίδευσης, για κάλυψη όλων των αναγκών σε προσωπικό σε όλες τις δομές της εκπαίδευσης: Τμήματα ένταξης, Τάξεις Υποδοχής, Παράλληλη Στήριξη-Καμιά σύμπτυξη, μείωση του αριθμού των αριθμών ανά τμήμα
  • Ένταξη όλων των παιδιών προσφύγων και μεταναστών στο κανονικό πρόγραμμα των σχολείων.