Το ηλεκτρονικό εισιτήριο σε λειτουργία, η ΟΣΥ σε αχρηστία!

leoforeio-oasa-thriaseio

Με απόφαση της η αρχή προστασίας δεδομένων έδωσε το πράσινο φως στον ΟΑΣΑ για να αρχίσει να εκδίδει και να πουλάει το νέο ηλεκτρονικό εισιτήριο. Με αυτή την απόφαση θα πρέπει πλέον να είναι απαιτητός για την έκδοση του ο ΑΜΚΑ του επιβάτη ο οποίος μεσω ενός τετραψήφιου κωδικού θα ανήκει αποκλειστικά και μόνο στον επιβάτη. Έτσι προσπεράστηκε ένα μεγάλο εμπόδιο στη λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτήριου με «περισσή ευκολία» μέσω μιας θεσμικής δημόσιας Αρχής.

Ο ΑΜΚΑ σήμερα αποτελεί την ταυτότητα του κάθε πολίτη. Είναι μοναδικός κωδικός και μας συνοδεύει σε όλες μας τις συναλλαγές με τον κρατικό μηχανισμό. Το γεγονός ότι θα χρησιμοποιείται για να εκδοθεί μια κάρτα μετακινήσεων γεννά αυτόματα και κάποια συμπεράσματα και ερωτήματα. Τα στοιχεία τα οποία θα συλλέγονται, αυτή η νέα βάση δεδομένων, θα μπορεί να χρησιμοποιείται π.χ από το υπουργείο οικονομικών για να διαπιστώνεται οι μετακινήσεις που αντιστοιχούν στο άτομο που οφείλονται και τι σκοπό έχουν; Αρχίζει έτσι να παρακολουθείται ο κάθε πολίτης εάν έχει σταθερές μετακίνησεις και σε ποιον προορισμό; Θα ελέγχονται μέσω των πολλαπλών δυνατοτήτων της κάρτας ο προορισμός και η παραμονή του κάθε επιβάτη σε διάφορα σημεία και θα υφίσταται διασταύρωση και έλεγχο για να τεκμηριώνονται αξιώσεις με βάση το δηλωθέν επάγγελμα και εισόδημα; Ετσι επιβάτης που πραγματοποιεί καθημερινά σταθερές διαδρομές σε σημείο που δεν συμπίπτει με τα δηλωθέντα του (εργασία, σπουδές, κατοικία) θα «δημιουργεί» μια μελλοντική βάση δεδομένων η οποία θα αποτελεί εργαλείο στα χέρια του κράτους. Και όχι μόνο απο το Υπουργείο Οικονομικών. Υπουργεία όπως αυτό του Προστασίας Πολίτη ή της Δικαιοσύνης θα έχουν ανα πάσα στιγμή πρόσβαση στα αρχεία της ΤΕΡΚΝΑ-LG και ΟΑΣΑ; Η δήλωση παραγόντων του Υπουργείου οτι θα αποθηκεύονται οι έξι τελευταίες μετακινήσεις, μόνο απο αφελείς γίνεται πιστευτή στους καιρούς που ζούμε και με την τεχνολογία που διαθέτουν. Το γεγονός οτι την λειτουργεία και την επίβλεψη του ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα την έχει βάσει σύμβασης για μεγάλο χρονικό διάστημα η ΤΕΡΚΝΑ-LG θέτει και εμπόδια στην άσκηση ελέγχου για το πως και ποιός θα το χειρίζεται και θα αξιολογεί την τεράστια βάση πληροφοριών.

Τα σωματεία εργαζομένων πρέπει πέρα απο την καταγγελία της τεράστιας μπίζνας που συνεχίζει η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ να παρέμβουν σε αυτό που συμβαίνει και να μην επιτρέψουν την λειτουργεία αυτού του έργου που κανένα όφελος δεν προσφέρει στον επιβάτη. Οι Αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας έχουν να αντιμετωπίσουν τεράστια προβλήματα στην παραγωγή έργου. Ήδη τρία απο τα επτά αμαξοστάσια των μπλε λεωφορείων υπολειτουργούν και δεν εκτελείται το προγραμματισμένο έργο. Το μήνα Αύγουστο και το 15% του προγραμματισμένου έργου δεν εκτελείται λόγω των βλαβών που αγγίζουν σε ποσοστό στα τρία αμαξοστασια (Π. Ραλλη, Ανθούσα, Πειραιά) το 80% των υπαρχόντων λεωφορείων. Τον Σεπτέμβρη η ΟΣΥ θα συνεχίσει με θερινό προγράμμα και αυτό με απώλειες σε καθημερινή βάση. Πλήρης κατάρρευση. Ειναι εξοργιστικό, προκλητικό να μην ανταποκρίνεσαι στις ανάγκες του πολίτη και συνάμα να τον καλείς να πληρώσει. Και ενώ υπάρχουν λεφτά για τους εθνικούς εργολάβους, δεν βρίσκουν για να αγοράσουν λεωφορεία και μέχρι να γίνει αυτό να τα φτιάξουν. Δεν βρίσκουν λεφτά για να προχωρήσουν σε προσλήψεις οδηγών και τεχνικών, βρίσκουν ομως για να φακελώνουν τους επιβάτες.

Πάνω απο εβδομήντα εκατομυρία € το ηλεκτρονικό εισιτήριο, άλλα τόσα για την τηλεματική. Προεκλογικά ο ΣΥΡΙΖΑ κατήγγειλε το έργο, θεωρώντας το αλλο ένα σκάνδαλο στο βιογραφικό των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ. Σήμερα σαν κυβέρνηση κάνει ακριβώς οτι και οι προκάτοχοι του. Συνεργάζεται με το σύστημα που λυμαίνεται επι δεκαετίες τον τόπο και στρέφεται κατα της κοινωνίας με μέτρα ελέγχου και παρακολούθησης του πολίτη. Προσπαθεί με τεχνάσματα να επιφέρει νέα αύξηση εισιτηρίου προς όφελος όχι των ΜΜΜ και των χρηστών του αλλά των δανειστών μας. Η λειτουργεία μιας ΔΕΚΟ ειναι υποχρέωση του κράτους απέναντι στις ασθενείς κοινωνικές ομάδες. Η επιδότηση της επιβεβλημένη. Το σημερινό χαλί της συγκοινωνίας οφείλεται στην εξαφάνιση της επιδότησης μεσω του νόμου Ρέππα το 2011 (3920/11). Απο τα 450 εκατομυρία του 2009, φτάσαμε σήμερα στα 85! Τα υπόλοιπα 365 έπρεπε να δοθούν στην Μέρκελ και στο Δ.Ν.Τ. Την ίδια ομως στιγμή οι ιδιώτες πχ. στην Θεσσαλονίκη εισέπρατταν μεγαλύτερη επιδότηση απο τον προβληματικό ΟΑΣΑ (87 εκατ €). Οι ΔΕΚΟ δεν ειναι εισπρακτικοί μηχανισμοί. Ειναι εργαλεία στην διάθεση του πολίτη που πληρώνει φόρους, πρωτίστως για αυτό τον λόγο. Σε καμία περίπτωση δεν έχουνε σκοπό και στόχο το κέρδος. Και εδώ να δώσει κάποιος απο τους κυβερνώντες μια απάντηση, τι έγιναν τα 48 εκατομυρία € πλεόνασμα που διαφήμιζε η διοίκηση του νεοδημοκράτη Οικονόμου το 2014; Σε ποιες τσέπες πήγαν; Το μόνο σίγουρο ούτε στην επισκευή ή ανανέωση του στόλου, ούτε στους εργαζόμενους.