Εργασιακός μεσαίωνας και «ανακυκλώσιμοι» εργαζόμενοι στα CallCenter (βίντεο)

Για τον εργασιακό μεσαίωνα που επικρατεί στα τηλεφωνικά κέντρα («call center») των εταιρειών, μιλά μεταξύ άλλων, στην εκπομπή «Στη δουλειά & στον αγώνα» που μεταδίδεται από το ραδιόφωνο της ΕΡΤopen, ο Κωστής Κουτσούκος, από τη συλλογικότητα Radical IT (ΣΕΤΗΠ). Όπως σημειώνει, εκεί «διαπιστώνει κάποιος τι σημαίνει μνημόνια και μνημονιακές πολιτικές στην πράξη, κι όχι ως μια απλή αναφορά».

«Μιλάμε για μισθούς των 400-500 ευρώ… Οι εργαζόμενοι πιέζονται από την εργοδοσία να πετύχουν στόχους (μπόνους), κι αυτό τους οδηγεί στο να δουλεύουν εντατικά και να μην διεκδικούν τόσο εύκολα τα δικαιώματά τους. Ωστόσο, δεν υπάρχει αντιδικία μεταξύ των εργαζομένων», υπογραμμίζει για να συμπληρώσει όσον αφορά στο εργατικό δυναμικό των τηλεφωνικών κέντρων: «Οι εργαζόμενοι είναι “ανακυκλώσιμοι”, λες και είναι “εργαλεία”. Βλέπουμε και παραδείγματα “call center” που είναι ημιπαράνομα, βλέπουμε παραδείγματα “call center”, τα οποία ξέρουμε και στα τρία χρόνια απολύουν το μεγαλύτερο κομμάτι των εργαζομένων».

Κάτι ανάλογο, όμως, βλέπουμε και στον τομέα της Πληροφορικής: «Εκεί έχεις υπογράψει 8ωρο, ωστόσο, θα δουλέψεις 9ωρο-10ωρο, και σε πολλές περιπτώσεις δε θα πληρωθείς τις υπερωρίες».

  • Ακούστε στο απόσπασμα που ακολουθεί τι είπε ο Κωστής Κουτσούκος για τα τηλεφωνικά κέντρα, την πληροφορική, τις εργασιακές συνθήκες αλλά και τη «European Dynamics» και τη… θεατρική λιποθυμία του εργοδότη και την… αύξηση του ασθενοφόρου του ΕΚΑΒ μέσα σε δύο λεπτά!!! Η εκπομπή μεταδόθηκε την 1η Ιούλη 2017.