Τριτοκοσμικές σκηνές απείρου κάλους εξελίχθηκαν το βράδυ της Δευτέρας 15 Μάη στο λιμάνι του Πειραιά, γεγονός που επιβεβαιώνει και δικαιώνει πλήρως τις κατά καιρούς καταγγελίες της ΠΕΝΕΝ στις οποίες έχει προβεί, για τις συνθήκες εργασίας που αντιμετωπίζουν οι έλληνες ναυτεργάτες σε διάφορες κατηγορίες πλοίων. «Θλιβερός πρωταγωνιστής» αναδείχθηκε η εταιρεία SEAJETS συμφερόντων Μ. Ηλιόπουλου και ειδικότερα το Ε/Γ- Ο/Γ πλοίο SEA CHAMPION 1 (ταχύπλοο). Η ΠΕΝΕΝ, στο πλαίσιο μιας πανελλαδικής αγωνιστικής δράσης -η οποία είναι σε πλήρη εξέλιξη, σε συνεννόηση με τις αρμόδιες λιμενικές Αρχές και την ηγεσία του Λιμενικού Σώματος, πραγματοποίησε αιφνιδιαστικό έλεγχο με την άφιξη του πλοίου στο λιμάνι του Πειραιά. Είχε προηγηθεί τεκμηριωμένη καταγγελία της ΠΕΝΕΝ προς τις αρχές του υπουργείου Ναυτιλίας, «ενώ μέλος της Ένωσης ταξίδευε ως επιβάτης στη διάρκεια του δρομολογίου του πλοίου συλλέγοντας όλα τα αναγκαία στοιχεία που αποδεικνύουν ότι η συγκεκριμένη εταιρεία συστηματικά ποδοπατούσε την ισχύουσα νομοθεσία τόσο σε ότι αφορά την υπερεργασία και τις ώρες ανάπαυσης αλλά και την εφαρμογή της ΣΣΕ».
Κλιμάκιο από το ΥΕΝ, το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά και την ΠΕΝΕΝ πραγματοποίησε έλεγχο στο παραπάνω πλοίο, όπου διαπιστώθηκε σειρά παραβάσεων της εργατικής νομοθεσίας και της ΣΣΕ, ωστόσο, όπως υπογραμμίζει η Ένωση Ναυτών, «το κλιμάκιο ΥΕΝ – ΚΛΠ που επιφορτίστηκε για τον συγκεκριμένο έλεγχο έβαλε εμπόδια, προσκόμματα και επιχείρησε την συγκάλυψη αυτής της άθλιας εργασιακής γαλέρας, πιστεύοντας ίσως ότι υπεράνω όλων είναι το δίκαιο του εφοπλιστή και όχι των Ναυτεργατών και των δικαιωμάτων τους».
Διαβάστε παρακάτω τι καταγγέλλει η ΠΕΝΕΝ:
Συγκεκριμένα. το πλοίο είχε αναχωρήσει από τον Πειραιά στις 7πμ. (το πλήρωμα είχε προσέλθει για εργασία μια ώρα πριν) και εκτέλεσε δρομολόγια στις Κυκλάδες και επέστρεψε στον Πειραιά στις 9μμ., αφού το πλήρωμα είχε συμπληρώσει 15 ώρες εργασίας. Το σχέδιο της εταιρείας, όπως είχε γίνει και πριν λίγες ημέρες, προέβλεπε ότι με το ίδιο πλήρωμα θα συνέχιζε το νέο δρομολόγιο έως την Μύκονο με πιθανή ώρα άφιξης στις 2πμ. Με τον τρόπο αυτό το πλήρωμα θα συμπλήρωνε 20 ώρες συνεχούς εργασίας.
Η εταιρεία, προκειμένου να εξαπατήσει και να παραπλανήσει τις Αρχές, είχε εικονικά κάνει εγγραφή στην Μύκονο ότι είχε αντικατασταθεί το πρώτο πλήρωμα και το πλοίο θα ταξιδεύσει για το υπόλοιπο δρομολόγιο με νέο πλήρωμα, όπως προβλέπεται από την ίδια νομοθεσία.
Σε σύσκεψη που έγινε στο ΥΕΝ, πριν από την άφιξη του πλοίου, ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ παρουσίασε και αποκάλυψε το άθλιο σχέδιο της εταιρείας και προσκόμισε πλήθος στοιχείων που επιβεβαίωναν ότι η συγκεκριμένη εταιρεία λειτουργεί και επιβάλει τριτοκοσμικές συνθήκες εργασίας και κάτω από πλαστά στοιχεία έχει μετατρέψει τα πλοία της σε μια εργασιακή γαλέρα που καθημερινά θέτει σε θανάσιμο κίνδυνο την ζωή των ναυτεργατών και των επιβατών, παραβιάζοντας όλους τους κανόνες και κανονισμούς ασφαλείας αλλά και τα θεσμοθετημένα δικαιώματα των Ναυτεργατών όπως αυτά καταγράφονται στην Ναυτική νομοθεσία και στην ΣΣΕ.
Στην ανωτέρω σύσκεψη σχεδιάστηκε η επιχείρηση για τον έλεγχο και την εξακρίβωση της καταγγελίας της ΠΕΝΕΝ.
Με τον κατάπλου του πλοίου στον Πειραιά (το πλοίο είχε καθυστέρηση περίπου 3 ώρες από την αναμενόμενη ώρα άφιξης) κλιμάκιο του ΥΕΝ του Κ.Λ. Πειραιά, μαζί με εκπροσώπους της ΠΕΝΕΝ, στο έλεγχο που πραγματοποίησαν διαπίστωσαν και επιβεβαίωσαν πλήρως τα καταγγελλόμενα της Ένωσής μας. Στο πλαίσιο της έρευνας και του ελέγχου διαπιστώθηκαν και καταγράφηκαν πολλές ακόμη παραβιάσεις της νομοθεσίας αλλά και της ΣΣΕ.
Πρέπει να σημειωθεί ότι πάνω από τέσσερις ώρες οι 450 επιβάτες ανέμεναν το πλοίο και την ολοκλήρωση του ελέγχου, ενώ αλγεινή εντύπωση προκάλεσε το γεγονός ότι ουδείς υπεύθυνος της εταιρείας προσήλθε έστω να ενημερώσει τους επιβάτες που στο τέλος τους ανακοίνωσαν ότι λόγω απεργίας του πληρώματος θα ματαιωθεί το ταξίδι του πλοίου!!!
Στο μεταξύ, άλλο κλιμάκιο της ΠΕΝΕΝ είχε ενημερώσει τους επιβάτες ότι στο πλοίο διεξάγεται έλεγχος για σοβαρές παραβιάσεις στον χρόνο εργασίας και ανάπαυσης του πληρώματος καθώς και της ΣΣΕ.
Στο ίδιο διάστημα αναζητήθηκε το δεύτερο πλήρωμα του πλοίου το οποίο ουδέποτε βρέθηκε και όπως διαπίστωσε η ΠΕΝΕΝ τα φερόμενα ως μέλη του δεύτερου πληρώματος ήταν ναυτολογημένα σε άλλα πλοία της εταιρείας, κυρίως επισκευαζόμενα!!!
Επίσης οφείλουμε να υπογραμμίσουμε ότι το κλιμάκιο ΥΕΝ – ΚΛΠ που επιφορτίστηκε για τον συγκεκριμένο έλεγχο έβαλε εμπόδια, προσκόμματα και επιχείρησε την συγκάλυψη αυτής της άθλιας εργασιακής γαλέρας, πιστεύοντας ίσως ότι υπεράνω όλων είναι το δίκαιο του εφοπλιστή και όχι των Ναυτεργατών και των δικαιωμάτων τους!!!
Το συμπέρασμα που προκύπτει για άλλη μια φορά είναι το γεγονός ότι κανένας έλεγχος που διενεργείται ερήμην των μαυτεργατών δεν μπορεί να είναι αξιόπιστος, ολοκληρωμένος και κυρίως αποτελεσματικός.
Ταυτόχρονα καθίσταται σαφές ότι σε μεγάλη και γενικευμένη κλίμακα καταστρατηγούνται τα δικαιώματα των Ναυτεργατών και σημειώνονται συστηματικές παραβιάσεις στην Ναυτική νομοθεσία και τις ΣΣΕ.
Η πρωτοβουλία αυτή και η γενικότερη αγωνιστική δράση της ΠΕΝΕΝ μπορεί να βάλει φραγμό στην εφοπλιστική αυθαιρεσία και ασυδοσία. Οι ναυτεργάτες όλων των κλάδων μπορούν να έχουν την δική τους αναντικατάστατη συμβολή στην αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων και ταυτόχρονα μπορούν να εμπιστευτούν, να στηρίξουν, να πλαισιώσουν την συνεπή αγωνιστική και ανυποχώρητη παρέμβαση της ιστορικής ΠΕΝΕΝ.
Η δράση της ΠΕΝΕΝ για την πιστή τήρηση των ΣΣΕ και των εργασιακών δικαιωμάτων των Ναυτεργατών θα ενταθεί και θα κλιμακωθεί το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.
Αναμένουμε πλήρη και αναλυτική ενημέρωση για τις επιβαλλόμενες κυρώσεις σε βάρος της ανωτέρω εταιρείας από τις υπηρεσίες του ΥΕΝ.