Πρόταση προς τη Γενική Συνέλευση της Γ΄ ΕΛΜΕ Αθήνας (15/2)

Αγωνιστική Κίνηση Γ΄ ΕΛΜΕ ΑΘΗΝΑΣ - Μετωπική Συνεργασία για την Ανατροπή Γ΄ ΕΛΜΕ ΑΘΗΝΑΣ

Οδηγούν το δημόσιο σχολείο σε κατάρρευση. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, υπακούοντας στις επιταγές ΕΕ-ΟΟΣΑ και υλοποιώντας τις δεσμεύσεις του 3ου μνημονίου δεν προχωρά σε μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, όταν έχουν συνταξιοδοτηθεί 36.000 εκπαιδευτικοί, στα μνημονιακά χρόνια της αδιοριστίας. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης με την ΟΛΜΕ, ο υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι κατά πάσα πιθανότητα δεν θα γίνουν διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών τον Σεπτέμβριο και προανήγγειλε σύμπτυξη ειδικοτήτων των εκπαιδευτικών, ώστε να περιορισθούν κοντά στις 80.

Ταυτόχρονα, σε νόμο που ψηφίστηκε στη βουλή υπάρχει διάταξη με την οποία αυξάνει σε 4 το όριο των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες σε κάθε τμήμα, διαχωρίζοντάς τα από τα υπόλοιπα παιδιά με αναπηρία.

Δίπλα στην επέκταση της εργασιακής ευελιξίας και την οικονομική ασφυξία των σχολείων εξαιτίας της υποχρηματοδότησης προστίθενται οι αναδιαρθρώσεις που οξύνουν τα ταξικά πλέγματα για τους μαθητές και δένουν την εκπαίδευση στο άρμα της αγοράς, κατηγοριοποιώντας σχολεία και ανοίγοντας την πόρτα στους χορηγούς: αυτονομία σχολικής μονάδας, δημιουργικές εργασίες και τις θεματικές βδομάδες, αντιδραστικές αλλαγές στο Λύκειο (διετές-ταξικό), που οδηγούν σε συγχωνεύσεις σχολείων, Πανελλαδικές και Εθνικό Απολυτήριο, η απόκτηση του οποίου συνδέεται με τον ατομικό φάκελο του μαθητή που θα συμπεριλαμβάνει ποσοτικά δεδομένα της αξιολόγησης του, στοιχεία που θα χρησιμοποιηθούν για την αυτοαξιολόγηση των σχολείων και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Και αυτό φαίνεται και στις δηλώσεις του κ. Γαβρόγλου στη βουλή: «Όμως τίποτα δεν μπορεί να γίνει αν δεν υπάρχει προηγουμένως εθνικό σχέδιο αξιολόγησης σχολικών μονάδων και διαμόρφωσης εκπαιδευτικού προσωπικού»

Αντικαθιστούν το διδακτικό έργο με εκδηλώσεις και εργασίες γιατί θέλουν ένα σχολείο χωρίς προσδοκίες και διεξόδους για τη νεολαία, που δεν θα παρέχει γνώση και επαγγελματικά δικαιώματα αλλά κατάρτιση και δημιουργική απασχόληση.

Με τη μαθητεία δίνουν βορά στις επιχειρήσεις τους μαθητές ως φτηνό, ανειδίκευτο εργατικό δυναμικό και χωρίς συνδικαλιστικά δικαιώματα υποβαθμίζοντας τα πτυχία ειδικότητας των ΕΠΑΛ, ενώ προωθούν τις μετακινήσεις του εκπαιδευτικού προσωπικού των ειδικοτήτων (επόπτες μαθητείας, συμπλήρωση ωραρίου σε ΔΙΕΚ) για να καλύψουν τα “πλεονάσματα” που τεχνητά δημιούργησε ο ν. 4386/2016 και ελαστικοποιείται το εργασιακό καθεστώς των συναδέλφων που εμπλέκονται ως συντονιστές στην μαθητεία, ορίζεται χρόνος εργασίας τους όλο το σχολικό έτος αφού και η ελαστική και εποχιακή εργασία, στην οποία στέλνουν τους μαθητές μας, δεν έχει γιορτές, αργίες, καλοκαίρια.

Η συνεχής επίθεση στη δημόσια εκπ/ση έχει καταστροφικές συνέπειες στις κατακτήσεις και τα δικαιώματά μας σε όλα τα επίπεδα: μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού και μισθολογικές μειώσεις, επέκταση του ωραρίου και εργασιακή εξουθένωση, δημιουργία τεχνητών πλεοναζόντων εκπαιδευτικών, απολύσεις αναπληρωτών, ευελιξία και κινητικότητα…

Οι εργαζόμενοι σηκώνουμε τα βάρη των μνημονίων ενώ οι πλούσιοι αυξάνουν τα κέρδη τους.

Δεν ξεγελιόμαστε από τα ευχολόγια της κυβέρνησης για βελτίωση του οικονομικού κλίματος αν κλείσει η β΄ αξιολόγηση. Ετοιμάζουν νέες αντεργατικές επιθέσεις ύψους 4,5 δις ευρώ, με περικοπές κοινωνικών δαπανών, μισθών και θέσεων εργασίας, ιδιωτικοποιήσεις και προληπτικά μέτρα, π.χ., αύξηση του αφορολόγητου, κατάργηση της προσωπικής διαφοράς (μείωση έως και 150 ευρώ).

Χρειάζεται να αντεπιτεθούμε

Μπροστά στις επιθέσεις που δεχόμαστε, η πλειοψηφία του ΔΣ της ΟΛΜΕ (ΣΥΝΕΚ-ΔΑΚΕ) υπεκφεύγει και αποπροσανατολίζει με αιτήματα «περισσότερων εξηγήσεων» από το Υπουργείο. Έβγαλαν ανακοίνωση κατά των δημιουργικών εργασιών και συνδικαλιστική κάλυψη όσων δεν τις υλοποιούν, μετά από τον ξεσηκωμό των συναδέλφων στα Λύκεια και αρκετών ΕΛΜΕ. Κι όμως, ακόμα και σήμερα, αρνούνται να ακούσουν τα πρωτοβάθμια σωματεία και πολλούς συναδέλφους, που κρούουν το κώδωνα του κινδύνου για τις θεματικές εβδομάδες και ακόμα και τώρα δεν καλύπτουν συνδικαλιστικά την άρνηση συμμετοχής συναδέλφων και συλλόγων στην πρόβα αυτοαξιολόγησης, που φέρνει το υπουργείο από την πίσω πόρτα. Είναι απαράδεκτο να κωλυσιεργούν τα ΣΥΝΕΚ, μπλοκάροντας αντιδράσεις του κλάδου και να δίνουν πρόσφορο έδαφος στην κυβέρνηση για να προχωρήσει τα αντιδραστικά μέτρα. Και μάλιστα, πάνω σε ζητήματα όπως οι μόνιμοι και μαζικοί διορισμοί, η αύξηση του ωραρίου, η κινητικότητα, η αξιολόγηση, το «νέο» αδηφάγο Λύκειο που μάχονταν πριν ο ΣΥΡΙΖΑ γίνει κυβέρνηση. Όλοι έχουν καταλάβει πως δεν υπάρχουν σωτήρες και μόνο με αποφασιστικούς αγώνες μπορούμε να τους σταματήσουμε και να ανατρέψουμε τα μνημονιακά μέτρα και τις αντιλαϊκές πολιτικές. Δεν πάει άλλη αναβολή, είμαστε σε σύγκρουση με την κυβέρνηση.

Καλούμε τους συναδέλφους να μην εφαρμόσουν τις εγκυκλίους για τις δημιουργικές εργασίες και τις θεματικές βδομάδες. Η Γ΄ΕΛΜΕ ΑΘΗΝΑΣ μας καλύπτει συνδικαλιστικά. Επίσης καλούμε να μην προβούν σε ενέργειες διαμεσολάβησης για εύρεση θέσεων μαθητείας και σε ανάθεση εποπτείας σε εκπαιδευτικούς ούτε σε ενέργειες για χαρακτηρισμό μαθητών ως μη παρακολουθούντων.

Διεκδικούμε:

  • Κατάργηση όλων των αντιεκπαιδευτικών μέτρων (νομοθετικά πλαίσια για περιγραφική αξιολόγηση μαθητών, θεματικές, βδομάδες, δημιουργικές εργασίες, μαθητεία, αξιολόγηση και αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας)

  • Όχι στην πρόταση του ΙΕΠ για το ¨νέο λύκειο¨-Να μη φέρει για ψήφιση στη Βουλή την αναδιάρθρωση του Λυκείου

  • Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία στο 5% του ΑΕΠ και έκτακτη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών για την κάλυψη των αναγκών των σχολείων. Γενναία χρηματοδότηση και στήριξη της Τεχνικής εκπαίδευσης. Έξω οι χορηγοί και οι επιχειρήσεις από τα σχολεία.

  • Μαζικούς διορισμούς στα σχολεία και μόνιμη σταθερή εργασία για όλους. Μόνιμους διορισμούς για την πλήρη και ισότιμη ένταξη των παιδιών των προσφύγων στα σχολεία.

  • 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις και 10 μαθητές ανά καθηγητή στα εργαστήρια. Όχι στις υποχρεωτικές μετακινήσεις και τις πλασματικές υπεραριθμίες. Οργανική θέση για όλους.

  • Κατάργηση της αύξησης του διδακτικού ωραρίου-επαναφορά στα επίπεδα του 2013.

  • Αυξήσεις στους μισθούς και κατάργηση του μισθολογίου – βαθμολογίου της φτώ­χειας και της χειραγώγησης.

  • Ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο δωρεάν σχολείο χωρίς ταξικούς φραγμούς και αποκλεισμούς, δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή.

Πρόγραμμα δράσης:

  1. Αποφασίζουμε απεργιακό αγωνιστικό πρόγραμμα:

  2. 24ωρη απεργία στις 15 του Μάρτη, μαζί με το χώρο της υγείας που έχει αποφασίσει την απεργία και με επιδίωξη να συμμετέχει η ΔΟΕ.

  3. Κλιμάκωση στη συνέχεια, με νέες γενικές συνελεύσεις και συνέλευση προέδρων.

  4. Οργανώνουμε τον κλάδο ώστε να καλέσει η ΟΛΜΕ απεργία αμέσως με την ανακοίνωση των αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων της κυβέρνησης και ΓΣ στη συνέχεια για να αποφασίσουμε ότι κλείνουμε τα σχολεία μέχρι να πάρει πίσω το νομοσχέδιο.

  5. Διεκδικούμε νέα πανεργατική απεργία δημόσιου κ΄ ιδιωτικού τομέα και καλούμε την ΑΔΕΔΥ να την αποφασίσει, το αμέσως επόμενο διάστημα. Δεν περιμένουμε συντονιζόμαστε με άλλους εργαζόμενους που κινητοποιούνται (πχ νοσοκομεία)

  6. Παίρνουμε τα αναγκαία μέτρα στήριξης του αγώνα: απεργιακή επιτροπή και ταμείο, συντονισμός με άλλες ΕΛΜΕ. Καμπάνια ενημέρωσης μαθητών, γονιών και τοπικών φορέων για το νέο σχολείο των ταξικών φραγμών και της αγοράς. (αφίσα, κείμενα, εκδηλώσεις, σποτ ενημέρωσης και συγκρότηση επιτροπών αγώνα με κέντρο τις ΕΛΜΕ για την υπεράσπιση του δημόσιου δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά χωρίς διαχωρισμούς, ταξικούς φραγμούς και διακρίσεις.

  7. Οργάνωση των ελαστικών εργαζόμενων – αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών όπου μαζί με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς θα διεκδικήσουν τον ΜΟΝΙΜΟ ΔΙΟΡΙΣΜΟ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ που καλύπτουν χρόνια τώρα πάγιες και διαρκείς ανάγκες. Οργάνωση κινητοποίησης κοινή με ΔΟΕ με αποκλεισμό υπουργείου και περιφερειών και διευθύνσεων την ίδια μέρα σε όλη τη χώρα. Καμπάνια ενημέρωσης.

  8. Η ΟΛΜΕ πρέπει να πρωτοστατήσει, το αμέσως επόμενο διάστημα, στην οργάνωση του κοινού ανυποχώρητου αγώνα υπεράσπισης των εργασιακών και μορφωτικών δικαιωμάτων καλώντας σε συντονισμό τριτοβάθμιες οργανώσεις, ομοσπονδίες δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, πρωτοβάθμια σωματεία για την οργάνωση των απαραίτητων αγωνιστικών βημάτων (αποκλεισμοί, καταλήψεις, καμπάνια ενημέρωσης) για ΓΕΝΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ το αμέσως επόμενο διάστημα.