10 C
Athens
Σάββατο, 4 Φεβρουαρίου, 2023

Πόρισμα για εργασιακό: Τα «ψιμύθια» δεν μπορούν να κρύψουν τη νεανική ειλωτεία και τον εργασιακό δαρβινισμό

Πρόσφατα

Ιδεολογικό μανιφέστο των πιο ακραίων νεοφιλελεύθερων ιδεών για τη μισθωτή ανθρώπινη εργασία και την αξία της αποτελεί το πόρισμα της επιτροπής των «ανεξάρτητων» διεθνών εμπειρογνωμόνων που δόθηκε στη δημοσιότητα και αποτελεί ένα «όπλο» στα χέρια των εργοδοτών και του κεφαλαίου, ώστε να επιβάλλουν μισθούς και συμβάσεις που εξυπηρετούν ένα πράγμα: την καπιταλιστική ανάπτυξη και την κερδοφορία των ολίγων. Όσο και εάν ο υπουργός Εργασίας Γιώργος Κατρούγκαλος προσπαθεί με «ψιμύθια» να του προσδώσει φιλεργατικά χαρακτηριστικά, η αλήθεια είναι μία για τους εργαζομένους, τον κόσμο της εργασίας·αυτό που λέει εδώ και καιρό το ΜΕΤΑ: έρχεται εργασιακός «Αρμαγεδδώνας».

Από το Γιώργη Χρήστου

Το πόρισμα ΔΕΝ αποτελεί βάση για συζήτηση και πρέπει να απορριφθεί στο σύνολό του από το εργατικό – συνδικαλιστικό κίνημα. Εάν γίνει αποδεκτό αυτό το πόρισμα – τερατούργημα, που αποτελεί ένα «ναρκοπέδιο» για τους εργαζομένους, η χώρα θα… μεταλλαχθεί σε εργασιακό «Ελ Ντοράντο», χώρα Ελεύθερης Οικονομικής Ζώνης (ΕΟΖ), αποικία «φθηνής εργασίας» με συνεχιζόμενες παραβάσεις της εθνικής και διεθνούς εργατικής νομοθεσίας.

Στο πόρισμα, επί της ουσίας οι «ανεξάρτητοι», σε γενικές γραμμές:

  • αποδέχονται πλήρως την «ατζέντα» των δανειστών για την κρίση της χώρας μας και τη αναγκαιότητα τής διαρκούς εσωτερικής υποτίμησης.
  • «πλημμυρίζουν» το πόρισμα από ιδέες περαιτέρω απαξίωσης της ανθρώπινης μισθωτής εργασίας αναφορικά με τους όρους παροχής της και την αξία της!
  • προτείνουν την προώθηση θεσμών γενικευμένης και υποτιμημένης ευέλικτης απασχόλησης ως μέσο για την επίτευξη της πολυπόθητης ανταγωνιστικότητας!
  • απαξιώνουν δραματικά τη νεανική μισθωτή εργασία προάγοντας μορφές εργασιακής ειλωτείας στους όρους παροχής και αμοιβής της.

Επιτροπή Σοφών:
Πόρισμα εμβάθυνσης του αντεργατικού πλαισίου


Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, επιχειρεί να κατοχυρώσει τα κεκτημένα των αφεντικών και τον δυσμενή-για τις δυνάμεις της εργασίας-συσχετισμό που έχει διαμορφωθεί με τις απανωτές αντεργατικές παρεμβάσεις των μνημονίων.

ν οι απόψεις της «Επιτροπής Σοφών» για τα εργασιακά, που έδωσε σήμερα (30/9) στη δημοσιότητα ο Γ. Κατρούγκαλος, είναι «υποστηρικτικές προς τις θέσεις της κυβέρνησης στην επικείμενη διαπραγμάτευση με τους δανειστές» (στο πλαίσιο της β΄ αξιολόγησης), τότε το τελικό αποτέλεσμα μετά τις προσθήκες του κουαρτέτου, θα κάνει τους εργοδότες να «τρίβουν τα χέρια τους» από ικανοποίηση.

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, επιχειρεί να κατοχυρώσει και να επεκτείνει τα κεκτημένα των αφεντικών και τον δυσμενή-για τις δυνάμεις της εργασίας-συχετισμό που έχει διαμορφωθεί με τις απανωτές αντεργατικές παρεμβάσεις των μνημονίων.

Ειδικότερα, η «γραμμή άμυνας» του υπουργείου Εργασίας στην επικείμενη διαπραγμάτευση, σύμφωνα με το πόρισμα, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων:

Διατήρηση των μισθών «δύο ταχυτήτων».

Η πλειοψηφία των «σοφών» προτείνει την αντικατάσταση του κατώτατου μισθού από έναν μικρότερο κατώτατο μισθό για τους νεοπροσλαμβανόμενους (προτείνεται διετής περίοδος αξιολόγησής του), ενώ οι υπόλοιποι προτείνουν τη διατήρηση του κατώτατου μισθού των νέων με τα ισχύοντα ηλικιακά όρια (586 και 511 ευρώ μεικτά) για τουλάχιστον 2 χρόνια.

Για τη διαμόρφωσή του θα λαμβάνεται υπόψη η κατάσταση της οικονομίας, της ανταγωνιστικότητας, του ύψους της ανεργίας κλπ. Με άλλα λόγια, οι εργοδότες «δε βγαίνουν», οπότε πρέπει να συνεχιστεί η υποτίμηση της εργατικής δύναμης.

Η περίφημη επαναφορά των συλλογικών συμβάσεων, μάλλον αποτελεί ακόμα ένα επικοινωνιακό πυροτέχνημα. 

Μέρος της επιτροπής υποστηρίζει πως συλλογικές συμβάσεις εργασίας χαμηλότερου επιπέδου δεν μπορούν να αποκλίνουν επί τα χείρω έναντι των εθνικών/κλαδικών συμβάσεων, «εκτός κι αν οι κοινωνικοί εταίροι προβλέπουν ρήτρες για συγκεκριμένα ζητήματα, οι οποίες επιτρέπουν προσωρινές αποκλίσεις σε περιπτώσεις επειγουσών οικονομικών/χρηματοοικονομικών αναγκών των επιχειρήσεων». Η ισχύουσα «παρέκκλιση» δηλ., που επιτρέπει χαμηλότερες αμοιβές σε επίπεδο επιχείρησης, νομιμοποιείται κατόπιν συμφωνίας και σίγουρων εργοδοτικών εκβιασμών όταν η ανεργία αγγίζει (επίσημα) το 23%.

Στο θέμα των ομαδικών απολύσεων εισάγει ως «αποτρεπτικό μέσο» το μειωμένο ωράριο.

Μπροστά στην «οικονομική δυσχέρεια» της επιχείρησης, οι εργαζόμενοι-αν δε θέλουν να βρεθούν στο δρόμο-θα απασχολούνται με μειωμένο-ευέλικτο ωράριο και θα λαμβάνουν επίδομα ανεργίας από το Δημόσιο ή το σύστημα κοινωνικής ασφάλισης για τις ώρες που δεν εργάστηκαν (άρα μηδενικό ωράριο με το κόστος να επιβαρύνει το κράτος, επιχορηγώντας έτσι το κεφάλαιο).

Για τις ομαδικές απολύσεις και το σημερινό «υπουργικό βέτο», το πόρισμα παραπέμπει στην απόφαση του ευρωπαϊκού δικαστηρίου, ενώ δεν υπάρχουν συγκεκριμένες ρυθμίσεις που να αφορούν αλλαγές στο συνδικαλιστικό νόμο ή το δικαίωμα στην απεργία.

Είναι φανερό ότι η κυβέρνηση προσπαθεί να θολώσει τα νερά και να παρουσιάσει μια εικόνα «εξορθολογισμού των εργασιακών σχέσεων» και μάλιστα προς όφελος των εργαζομένων! Πρόκειται για αντίστοιχη τακτική με το Ασφαλιστικό, όταν η δήθεν προστασία των συντάξεων, έφερε περικοπές και…λιποθυμίες συνταξιούχων έξω από τα ΑΤΜ

Η απάντηση του εργατικού κινήματος και της Αριστεράς, χρειάζεται να είναι πολύ πιο μαζική, ενωτική, συντονισμένη και μαχητική από ότι στην περίπτωση του προηγούμενου νομοθετικού τερατουργήματος Κατρούγκαλου. Μια μάχη που εκτός από την αποκάλυψη της νέας κυβερνητικής απάτης, αποτελεί ευκαιρία για μια ουσιαστική ανασύνταξη και αντεπίθεση του δικού μας στρατοπέδου.

Η σύνοψη -και όχι το πλήρες κείμενο- του πορίσματος της επιτροπής που δημοσιοποιήθηκε:

Συνδικαλιστική Δράση

1. Η ισχύουσα ελληνική νομοθεσία ρυθμίζει εκτενώς τις διαδικασίες για την κήρυξη απεργίας. Η Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων δεν βλέπει την ανάγκη για αυστηρότερους κανόνες σχετικά με την απεργία. Εναπόκειται στον Έλληνα νομοθέτη να καθορίσει τις προϋποθέσεις της νόμιμης απεργίας σεβόμενος το συνταγματικό πλαίσιο.

2. Η Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων δεν βλέπει κάποιον επείγοντα λόγο για άρση της απαγόρευσης της ανταπεργίας (lockout). Οι διατάξεις για τις εργατικές διαφορές στην Ελλάδα έχουν καθιερώσει μία ισορροπία δυνάμεων μεταξύ εργοδοτών και συνδικάτων – οι κανόνες τους είναι αποδεκτοί και από τα δύο μέρη. Ο Έλληνας νομοθέτης μπορεί να διευκρινίσει πως ο εργοδότης δικαιούται να μην πληρώσει τους μη απεργούς εργαζόμενους εφόσον δεν μπορούν να συνεχίσουν την εργασία τους, επειδή λαμβάνει χώρα απεργία στην επιχείρηση ή εκμετάλλευση.

Ομαδικές Απολύσεις

3. Πριν την πραγματοποίηση της ομαδικής απόλυσης, οι εργοδότες οφείλουν να προχωρήσουν καλόπιστα σε διαβούλευση και διαπραγμάτευση με τους εκπροσώπους των εργαζομένων. Βάσει των οικονομικών δυνατοτήτων της επιχείρησης, θα πρέπει να σχεδιαστεί ένα κοινωνικό πλάνο που θα παρέχει αποζημίωση στους εργαζόμενους που ενδεχομένως θα μείνουν άνεργοι για ένα αβέβαιο χρονικό διάστημα. Θα πρέπει να παρέχεται επανεκπαίδευση στους εργαζόμενους που απολύονται προκειμένου να ενισχυθούν οι πιθανότητες εύρεσης εργασίας. Οι ομαδικές απολύσεις θα πρέπει να ρυθμίζονται λαμβάνοντας υπόψη τη σημασία τους ως ένα λειτουργικό εργαλείο για την προσαρμογή των επιχειρήσεων σε περιόδους κρίσης. Το ισχύον σύστημα της προληπτικής διοικητικής έγκρισης συζητείται ενώπιον του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μετά τη την έκδοση της απόφασης επί του προδικαστικού ερωτήματος, το ισχύον σύστημα θα μπορούσε να καταργηθεί ή να αντικατασταθεί από ένα άλλο σύστημα εκ των προτέρων έγκρισης του σχεδίου απολύσεων.

4. Σε περιπτώσεις προσωρινής οικονομικής δυσχέρειας, η εργασία μειωμένου ωραρίου μπορεί να αποτρέψει τις ομαδικές απολύσεις. Η εργασία μειωμένου ωραρίου πρέπει να είναι ευέλικτη βάσει των υπαρχουσών αναγκών της επιχείρησης. Ο εργαζόμενος θα πρέπει να λαμβάνει επίδομα ανεργίας από το δημόσιο ή το σύστημα κοινωνικής ασφάλισης για τις ώρες που δεν μπόρεσε να εργαστεί. Μετά την πάροδο της κρίσης, ο εργοδότης θα μπορεί να προχωρήσει στην επανέναρξη της πλήρους δραστηριότητάς του με τη βοήθεια ενός έμπειρου εργατικού δυναμικού.

Κατώτατος μισθός

5. Θα πρέπει να υπάρχει ένας νόμιμος κατώτατος μισθός που θα λαμβάνει υπόψη την κατάσταση της ελληνικής οικονομίας και τις προοπτικές σχετικά με την ανάπτυξη, τις τιμές, την ανταγωνιστικότητα, την απασχόληση, την ανεργία, τα εισοδήματα και τους μισθούς. Υπάρχει διαφωνία στην Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων ως προς την αρμοδιότητα καθορισμού του ύψους και των αυξήσεων του κατώτατου μισθού. Ένα μέρος της Επιτροπής προτείνει τον καθορισμό του κατώτατου μισθού, κατόπιν διαβουλεύσεων με ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες, μέσω εθνικής γενικής συλλογικής σύμβασης εργασίας με καθολική εφαρμογή1. Ένα άλλο μέρος της Επιτροπής προτείνει τον καθορισμό του κατώτατου μισθού από την κυβέρνηση, κατόπιν διαβουλεύσεων με τους κοινωνικούς εταίρους και ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες2.

6. Υπάρχει διαφωνία στην Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων ως προς τη λειτουργία του κατώτατου μισθού των νέων. Ένα μέρος της Επιτροπής προτείνει την αντικατάσταση του κατώτατου μισθού των νέων από ένα μειωμένο κατώτατο μισθό βάσει εργασιακής εμπειρίας με ανώτατη διάρκεια τα δύο έτη. Το ως άνω σύστημα μειωμένου κατώτατου μισθού θα πρέπει να αξιολογηθεί μετά την πάροδο των δύο ετών3. Ένα άλλο μέρος της Επιτροπής προτείνει τη διατήρηση του κατώτατου μισθού των νέων με τα ισχύοντα ηλικιακά όρια4.

Συλλογικές διαπραγματεύσεις

7. Οι αντιπροσωπευτικές συλλογικές συμβάσεις εργασίας θα μπορούν να επεκτείνονται από το κράτος κατόπιν αίτησης ενός από τα διαπραγματευόμενα μέρη σε κλαδικό ή ομοιοεπαγγελματικό επίπεδο. Οι συλλογικές συμβάσεις θεωρούνται αντιπροσωπευτικές εφόσον καλύπτουν το 50% των εργαζομένων της διαπραγματευτικής μονάδας του κλάδου/επαγγέλματος. Η απόφαση για την επέκταση της συλλογικής σύμβασης λαμβάνεται από τον Υπουργό Εργασίας μετά από διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους. Η κυβέρνηση και οι κοινωνικοί εταίροι θα θεσμοθετήσουν ένα διοικητικό σύστημα που θα επιτρέπει τον αξιόπιστο έλεγχο του ποσοστού των εργαζομένων που αντιπροσωπεύεται στη διαπραγματευτική μονάδα. Ένα μέρος της Επιτροπής προτείνει, επίσης, τη δυνατότητα επέκτασης, σε περιπτώσεις σοβαρών προβλημάτων στην αντίστοιχη αγορά εργασίας (υψηλός κύκλος εργασιών, υψηλό ποσοστό χαμηλόμισθων, στρέβλωση ανταγωνισμού), καθώς και σε περιπτώσεις δημοσίου συμφέροντος (π.χ. εισαγωγή συστήματος μαθητείας5. Ένα άλλο μέρος της Επιτροπής θεωρεί πως η επέκταση πρέπει να είναι δυνατή μόνο σε περίπτωση που καλύπτεται το όριο του 50%6.

8. Υπάρχει διαφωνία στην Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων σχετικά με την αρχή της εύνοιας. Ένα μέρος της Επιτροπή υποστηρίζει πως συλλογικές συμβάσεις εργασίας χαμηλότερου επιπέδου δεν μπορούν να αποκλίνουν επί τα χείρω εθνικών/κλαδικών συλλογικών συμβάσεων, εκτός κι αν οι κοινωνικοί εταίροι προβλέπουν ρήτρες για συγκεκριμένα ζητήματα, οι οποίες επιτρέπουν προσωρινές αποκλίσεις σε περιπτώσεις επειγουσών οικονομικών/χρηματοοικονομικών αναγκών των επιχειρήσεων7. Ένα άλλο μέρος της Επιτροπής θεωρεί πως η μισθολογική ευελιξία στο μικρο-επίπεδο είναι σημαντική. Συνεπώς, η ιεραρχία των συλλογικών διαπραγματεύσεων πρέπει να διέπεται από την αρχή της επικουρικότητας, όπου συμβάσεις που συνάπτονται σε επιχειρησιακό επίπεδο, εγγύτερα των εμπλεκόμενων εργαζομένων και επιχειρήσεων, υπερισχύουν συμβάσεων που συνάπτονται σε κλαδικό/ομοιοεπαγγελματικό/εθνικό επίπεδο8.

9. Η χρονική επέκταση, η μετενέργεια και η διάρκεια των συλλογικών συμβάσεων εργασίας αποφασίζονται από τους κοινωνικούς εταίρους. Αν δεν λάβουν σχετική απόφαση για το πρώτο ζήτημα, η χρονική επέκταση πρέπει να διαρκεί έξι μήνες. Αν το δεύτερο ζήτημα δεν ρυθμιστεί στη συλλογική σύμβαση, η μετενέργεια πρέπει να καλύπτει όλους τους συμφωνηθέντες όρους εργασίας. Αν το τρίτο ζήτημα δεν ρυθμιστεί στη συλλογική σύμβαση, η συλλογική σύμβαση θα μπορεί να καταγγέλλεται με προειδοποίηση τριών μηνών.

10. Αν δεν μπορεί να επιτευχθεί συμφωνία μεταξύ των κοινωνικών εταίρων οι όροι της συλλογικής σύμβασης μπορούν να καθορίζονται μέσω διαιτησίας, κατά προτίμηση εφόσον και τα δύο μέρη συμφωνούν. Η μονομερής προσφυγή στη διαιτησία θα πρέπει να θεωρείται έσχατο μέσο, αφού καταδεικνύει έλλειψη εμπιστοσύνης. Το σύστημα διαιτησίας τροποποιήθηκε πρόσφατα και θα πρέπει να αξιολογηθεί μέχρι το 2018 προκειμένου να εκτιμηθεί ο ρόλος της διαιτησίας στις συλλογικές διαπραγματεύσεις.

11. Οι κοινωνικοί εταίροι πρέπει να διαπραγματεύονται για τις μισθολογικές ωριμάνσεις, την ίση μεταχείριση υπαλλήλων και εργατοτεχνιτών, τη δια βίου μάθηση, την παραγωγικότητα, την καινοτομία και την ενσωμάτωση των νέων, λαμβάνοντας υπόψη τα κριτικά σχόλια που περιλαμβάνονται στην παρούσα έκθεση. Με δεδομένο πως ορισμένα από τα ως άνω ζητήματα συνδέονται στενά με στρατηγικές του κράτους για τον εκσυγχρονισμό της ελληνικής οικονομίας και τη βελτίωση και του συστήματος επαγγελματικής επιμόρφωσης, η ενδυνάμωση ενός ουσιαστικού τριμερούς κοινωνικού διαλόγου είναι απαραίτητη. Σε αυτό το πλαίσιο μία συζήτηση για τα προβλήματα του συνδικαλιστικού νόμου θα ήταν χρήσιμη. Ωστόσο, σε αυτό το πεδίο, δεν βλέπουμε κάποια αντίθεση με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και τις ευρωπαϊκές πρακτικές.

12. Ο ΟΑΕΔ πρέπει να εξετάσει την ανάπτυξη πρωτοβουλιών για τη αποτελεσματικότερη επανένταξη των ανέργων και την προσέλκυση θέσεων εργασίας σε επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένων καλά σχεδιασμένων επιδοτήσεων πρόσληψης με την υποστήριξη του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου.

Πηγή: rproject.gr

Μέτωπο Ταξικής Ανατροπής


Το φετινό Φθινόπωρο είναι κρίσιμο. Πρέπει να αναστραφεί το κλίμα και από την αναμονή και την παθητική στάση να περάσουμε στην αντεπίθεση. Δεν πρέπει να επιτρέψουμε να εφαρμοστούν οι αντιδραστικές αλλαγές που ψηφίστηκαν πριν από το καλοκαίρι σε ασφαλιστικό – φορολογικό και κυρίως δεν πρέπει να περάσουν τα νέα μνημονιακά μέτρα για το «εργασιακό», τις ιδιωτικοποιήσεις και το ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου της χώρας. Η χώρα βυθίζεται στο μνημονιακό βούρκο και κάποιοι βαυκαλίζονται με την ιδέα ότι μέσα από εκεί περνάει ο δρόμος της εξόδου απ’ αυτόν. Η ανοχή σήμερα σ’ αυτό το έγκλημα είναι συνενοχή και έχει κυλίσει πολύς χρόνος για να διατηρούνται ακόμη αυταπάτες.

Όπως, δε, έχει τονίζει το ΜΕΤΑ, στο πλαίσιο της εισήγησης των θέσεών του για τη 2η Συνδιάσκεψή του (ΕΔΩ), το επόμενο διάστημα – σε επίπεδο αιτημάτων – το συνδικαλιστικό κίνημα πρέπει να περάσει, από μια αμυντική σε μια επιθετική γραμμή και να μην αγωνίζεται για τη διάσωση κάποιων κατακτήσεων που έχουν απομείνει, αλλά να διεκδικήσει την επαναφορά των δικαιωμάτων των εργαζομένων και την αύξηση των αποδοχών του.

ΑΜΕΣΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΠΑΛΗΣ ΤΗΣ ΕΠΟΜΕΝΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ

1. Την άμεση επαναφορά του κατώτατου μισθού στο ύψος των 751€, την εφαρμογής των ΣΣΕ, του θεσμού των συλλογικών διαπραγματεύσεων και της διαιτησίας.

2. Τη χορήγηση επιδόματος ανεργίας σ’ όλους τους ανέργους, και για όσο είναι άνεργοι, στο 80% του κατώτατου μισθού (600,8€), πράγμα που θα έθετε τέρμα σε μια γενικευμένη κατάσταση κοινωνικής εξαθλίωσης, θα μείωνε την πίεση που ασκείται για την παραπέρα συρρίκνωση των δικαιωμάτων και των αμοιβών των ενεργών εργαζομένων, θα έκανε τη διεκδίκησή του και δικιά τους υπόθεση και θα έβαζε στην αγωνιστική αρένα και τους ανέργους για την υπογραφή της νέας Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (ΕΓΣΣΕ).

3. Την επαναλειτουργία επιχειρήσεων που έκλεισαν από τους ίδιους τους εργαζόμενους με αυτοδιαχείριση και συνεταιριστικά σχήματα, με τη συμμετοχή και άλλων παραγωγικών φορέων και συνεταιρισμών και τη διεκδίκηση από την πολιτεία της θεσμοθέτησης του κατάλληλου νομικού πλαισίου και την διευκόλυνση της τραπεζικής ρευστότητάς τους.

4. Την προώθηση ενός προγράμματος μαζικών προσλήψεων μόνιμου προσωπικού για την κάλυψη όλων των αναγκών στα νοσοκομεία, την εκπαίδευση, την αυτοδιοίκηση, τα ασφαλιστικά ταμεία, τους ελεγκτικούς μηχανισμούς και σ’ όλες τις κοινωνικές υπηρεσίες.

Διεκδικούμε άμεσα τη μετατροπή όλων των ατομικών συμβάσεων σε αορίστου χρόνου των εργαζομένων στις υπηρεσίες καθαριότητας των δημοσίων υπηρεσιών, των νοσοκομείων και των ΟΤΑ, καθώς και των συμβάσεων όλων των υπηρεσιών που ανανεώνονται κάθε χρόνο, στο πλαίσιο υλοποίησης προγραμμάτων που εξυπηρετούν πάγιες και διαρκείς ανάγκες σ’ όλους τους φορείς του Δημοσίου.

5. Την άμεση εφαρμογή της πενθήμερης εβδομαδιαίας εργασίας και του επταμισάωρου χωρίς μείωση των αποδοχών στην προοπτική του επτάωρου και του 35ωρου για να αντιμετωπιστεί η μάστιγα της ανεργίας και για να μην κερδίζουν μόνο οι καπιταλιστές και το κράτος από την γενικευμένη εφαρμογή των νέων τεχνολογιών και της πληροφορικής σ’ όλη την αλυσίδα της παραγωγικής δραστηριότητας.

6. Τη σταδιακή επαναφορά των αμοιβών των δημοσίων υπαλλήλων στην προ μνημονίων εποχή, με την ανάλογη αύξηση του βασικού εισαγωγικού μισθού, καθώς και την άμεση επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού και όλων των απωλειών των συντάξεων μέχρι 1.500€.

7. Τη ρύθμιση όλων των δανείων που έχουν πάρει οι εργαζόμενοι και σήμερα αποπληρώνονται, είτε με τους ίδιους ετεροβαρείς όρους σύναψής τους, είτε αδυνατούν να εξυπηρετήσουν και κινδυνεύουν να χάσουν την περιουσία τους. Διεκδικούμε ρυθμίσεις που θα μειώνουν τα επιτόκια αποπληρωμής τους και κατά περίπτωση θα «κουρεύουν», θα διαγράφουν ή θα ρυθμίζουν τον τρόπο αποπληρωμής τους, παίρνοντας υπόψη τους μισθούς των εργαζομένων, όταν επισυνάφθηκαν αυτά τα δάνεια και τους σημερινούς, αν βρίσκονται οι εργαζόμενοι στην ανεργία, την αξία τότε των ακινήτων και τη σημερινή και μια σειρά άλλους παράγοντες κοινωνικούς, οικογενειακούς και οικονομικούς.

8. Την κατάργηση της ενοικιαζόμενης εργασίας, της μερικής απασχόλησης και της ελαστικής και εκ της περιτροπής εργασίας και την κάλυψη όλων των παγίων και διαρκών αναγκών, σ’ όλους τους τομείς της παραγωγικής δραστηριότητας, σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, με προσωπικό μόνιμης, σταθερούς και πλήρους απασχόλησης. Την κατάργηση των εργολαβιών και της εκχώρησης αρμοδιοτήτων σε ιδιώτες σ’ όλο το δημόσιο τα ΝΠΔΔ, τα νοσοκομεία και τους ΟΤΑ.

9. Το σταμάτημα των ιδιωτικοποιήσεων δημοσίων οργανισμών και επιχειρήσεων, καθώς και της εκχώρησης δημόσιων και κοινωνικών υπηρεσιών στους ιδιώτες.

Η άμεση διεκδίκηση των παραπάνω δεν είναι εξωπραγματική. Φαντάζει έτσι μόνο για όσους κινούνται στο πλαίσιο των μνημονιακών και νεοφιλελεύθερων πολιτικών, ενώ είναι πολύ ρεαλιστική στο πλαίσιο μιας πολιτικής που θα στηρίζεται στο λαό και στους εργαζόμενους, θα προτάσσει τα συμφέροντά τους και όχι την εξυπηρέτηση των δανειστών, θα επιλέγει τη σωτηρία του λαού και την αξιοπρέπεια της χώρας και όχι τη διάσωση του ευρώ, της ευρωζώνης και των χρεοκοπημένων ιδιωτικών επιχειρήσεων και τραπεζών.

Παρόμοια Άρθρα

Παρατάξεις