13.6 C
Athens
Σάββατο, 28 Ιανουαρίου, 2023

H COSCO και στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά;

nafpigeia-skaramagkaΜε την αιτιολογία… ότι το «ελληνικό δημόσιο δεν μπορεί να σηκώσει το οικονομικό βάρος της ναυπηγικής βιομηχανίας», ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης και η υφυπουργός Βιομηχανίας Θεοδώρα Τζάκρη, σε συνάντησή τους με το Σωματείο Εργαζομένων στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά «Η Τρίαινα», ξεκαθάρισαν ότι «αναζητείται ιδιώτης στρατηγικός επενδυτής, κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στον επενδυτικό όμιλο COSCO, ο οποίος έχει δοκιμαστεί επενδυτικά στη χώρα μας».

Μάλιστα, όπως είπε στο Σωματείο η υφυπουργός Βιομηχανίας, υπάρχει μελέτη για την ανάπτυξη της ναυπηγικής βιομηχανίας στη χώρα μας (σ.σ.: το Σωματείο περιμένει την κοινοποίησή της) και που αναφέρει -σύμφωνα με τα λεγόμενα Τζάκρη- ότι «τα ναυπηγεία στην Ελλάδα βρίσκονται σε σημαντική γεωστρατηγική ζώνη, αφού είναι το σταυροδρόμι των τριών ηπείρων μετά και το άνοιγμα της Διώρυγας του Σουέζ».

Οι δύο υπουργοί δεσμευτήκαν «να είναι σύμμαχοι των εργαζομένων σε ό,τι αφορά τις οικονομικές απαιτήσεις μας, καθώς και -αν χρειαστεί- θα υπάρξει μεταβατικό στάδιο από την πλευρά του ελληνικού δημόσιου για ένα μικρό χρονικό διάστημα, ωσότου βρεθεί ιδιώτης στρατηγικός επενδυτής, που σύμφωνα με τα λεγόμενα τους υπάρχει».

  • Αιτήματα – απαντήσεις

Στη συνάντηση, η «Τρίαινα» εξέθεσε την ανησυχία της για το ποια θα είναι η επόμενη ημέρα μετά και την αποπεράτωση του προγράμματος από το Π.Ν. σύμφωνα πάντα με τον Ν 4258/2014 και ζήτησε να μάθει ποια είναι η θέση τους, υπενθύμισε στην ηγεσία του υπουργείου Οικονομίας ότι εκκρεμεί δέσμευση της κυβέρνησης για συντονισμό των αρμόδιων υπουργείων και τη σύσταση μιας Ενιαίας Γραμματείας Ναυπηγικής Βιομηχανίας και τους ζήτησε ενημέρωση για την ανάκτηση των απαιτήσεων των 523 εκατ. ευρώ, αν θα υπάρχουν επιπτώσεις, και ποιες θα είναι αυτές σε περίπτωση που η πλευρά των ΕΝΑΕ προσφύγει στην πτώχευση ή σε αλλά νομικά τερτίπια.

Τέλος, «τους επισημάναμε ότι θέλουμε ανοιχτό ναυπηγείο σε πλήρη λειτουργία, με όλες τις δραστηριότητες και του Τροχαίου Υλικού με όλες τις θέσεις εργασίας, με τα εργασιακά μας δικαιώματα και το κυριότερο την διασφάλιση και την καταβολή των οφειλομένων αποδοχών μας (2έτη)».

Σε ό,τι αφορά την ανάκτηση του πρόστιμου, οι του υπουργείου Οικονομίας τους διαβεβαίωσαν ότι έχει ξεκινήσει η διαδικασία και έχει προχωρήσει και ότι με τον τρόπο αυτό επιδιώκουν να απομακρύνουν τον σημερινό ιδιοκτήτη, θεωρώντας τον υπεύθυνο για την σημερινή κατάσταση που βρίσκονται τα ναυπηγεία, «κάτι που μας βρίσκει σύμφωνους».

Τους είπαν, επίσης, ότι δεν μπορούσε να αποφευχθεί η ανάκτηση, γιατί «κατά πρώτον για κάθε μέρα που περνάει το ύψος του πρόστιμου ανεβαίνει κατά 19.000 ευρώ και κατά δεύτερον ότι με τον τρόπο αυτό δίνει την δυνατότητα στα ΕΝΑΕ, να καταβάλουν ένα ποσό από το ύψος του πρόστιμου και άμεσα να ενεργοποιηθεί ο εμπορικός τομέας. (επαναφορά στην απόφαση της Ε.Ε. το 2008)».

Γνωρίζουν, τονίζει η «Τρίαινα», ότι θα υπάρχουν αντιδράσεις από την πλευρά των μετόχων προσφεύγοντας σε ασφαλιστικά μετρά για να κερδίσουν το χρόνο που χρειάζονται έτσι ώστε να έρθει η τελική απόφαση από την διαιτησία. Τέλος, τη διαιτησία περιμένουν και από την πλευρά τους για να καθορίσουν τις επόμενες κινήσεις τους σε ό,τι αφορά το μέλλον της ναυπηγικής βιομηχανίας, «στο σημείο αυτό τους υπενθυμίσαμε ότι το Σωματείο μας διά του προέδρου κατέθεσε υπέρ του ελληνικού δημοσίου στη Διαιτησία».

Κλείνοντας, τους επισήμαναν ότι η σύσταση μιας Ενιαίας Γραμματείας Ναυπηγικής Βιομηχανίας επιβάλλεται σύντομα να δημιουργηθεί και θα είναι αυτή που θα αναλάβει να διεκπεραίωση για την ανάπτυξη και το μέλλον της ναυπηγικής βιομηχανίας.

Να σημειωθεί πως στη συνάντηση ήταν παρών και ο γενικός γραμματέας Βιομηχανίας Στρατής Ζαφείρης.

Παρόμοια Άρθρα