19.5 C
Athens
Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

ΠΟΣ: Επιστολές για την καθυστέρηση υπογραφής ΣΣΕ και την ένταξη στο ενιαίο μισθολόγιο

Πρόσφατα

INTERCITY2Επιστολές της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών προς τους υπουργούς Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη, αναπληρωτή Διοικητικής Μεταρρύθμισης Χριστόφορο Βερναρδάκη, την υφυπουργό Υποδομών Μαρίνα Χρυσοβελώνη, τη γενικό γραμματέα του υπουργείου Υποδομών Πέτη Πέρκα, καθώς και τις διοικήσεις του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΓΙΑ ΣΣΕ

Εγκαίρως και πριν τη λήξη της ΣΣΕ η ΠΟΣ έχει καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την υπογραφή νέας ΣΣΕ. Οι μαραθώνιες διαβουλεύσεις και τα εμπόδια που παρουσιάστηκαν λόγω των πολιτικών εξελίξεων στη χώρα, δεν έχουν καταστήσει δυνατή την υπογραφή ΣΣΕ κυρίως όμως με δική σας ευθύνη.

Στην τελευταία συνάντησή μας που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, παρουσία του πρώην Υφυπουργού κ. Σγουρίδη δεσμευθήκατε για την προώθηση ζητημάτων τα οποία ετέθησαν προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαπραγμάτευση. Τα ζητήματα που ετέθησαν ως προϋπόθεση για τη συνέχιση των εναπομείναντων θεμάτων για διαπραγμάτευση ήταν α) η έκδοση ΚΥΑ για την επίλυση του επιδόματος θέσης – αυξημένης ευθύνης σύμφωνα με το νόμο 4354 β) η τοποθέτηση του προσωπικού και η συμπλήρωση των ιεραρχικών θέσεων, γ) οι σιδηροδρομικές μετακινήσεις.

Μετά την πάροδο ενός μηνός ουδεμία ενέργεια έχει γίνει, καθώς και ουδεμία επικοινωνία από πλευράς σας για τα ανωτέρω ζητήματα γεγονός που φανερώνει περίτρανα ποιοι είναι οι επισπεύδοντες και ποιοι κωλυσιεργούν την υπογραφή της ΣΣΕ.

Επανερχόμενοι για άλλη μια φορά σας καλούμε την ΠΕΜΠΤΗ 3/3/2016 και ώρα: 11.00’ σε συνάντηση στην αίθουσα του Δ.Σ. στον 8ο όροφο του κτιρίου του ΟΣΕ (Καρόλου 1-3) για τη συνέχιση των διαπραγματεύσεων για την υπογραφή ΣΣΕ.

Στη διάθεσή σας για περαιτέρω διευκρινίσεις.


Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΓΙΑ ΕΝΙΑΙΟ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ

Με το ν. 4093 αλλά και προσφάτως με το ν.4354 στις εταιρείες ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΕΣΣΤΥ εφαρμόστηκε το ενιαίο μισθολόγιο.

Η υπαγωγή των ανωτέρω εταιρειών στο ενιαίο μισθολόγιο δεν είναι μία πράξη δικαίου καθώς επ΄ ουδενί βασίζεται στη θέσπιση της ισονομίας και της κοινωνικής δικαιοσύνης διότι:

1. Ο βασικός κορμός των ίσων μισθών με βάση τη βαθμίδα εκπαίδευσης είναι σωστός ως φιλοσοφία εφόσον το παραγόμενο αποτέλεσμα των καθαρών μισθών που καταβάλλονται σε όλους τους εργαζόμενους του Δημοσίου και των ΔΕΚΟ είναι ίδιος, πράγμα το οποίο στην περίπτωσή μας ανατρέπεται καταφανέστατα λόγω των υπεραυξημένων εισφορών για τα ασφαλιστικά ταμεία που καταβάλλουν οι εργαζόμενοι των ΔΕΚΟ.

2. Παρά τις διαβεβαιώσεις ότι θα υπάρξει πρόβλεψη για την αναγνώριση της ιδιαιτερότητας της σιδηροδρομικής εργασίας, ουδέν πράξατε. Αποτέλεσμα αυτού, είναι η εξίσωση δύο εκ διαμέτρου αντίθετων αντικειμένων εργασίας, δυσκολεύοντας καθημερινά τη λειτουργία του σιδηροδρόμου. Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται προσφέροντας υπηρεσίες καθ’ όλο το 24ωρο, 365 ημέρες το χρόνο και σε πανελλαδική εμβέλεια με πλείστο μετακινούμενο προσωπικό που υπολείπεται κατά το 1/3 του απαιτούμενου αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στον κοινωνικό τους ρόλο στο όνομα μιας εξίσωσης συγκρίνοντας ανόμοια πράγματα.

Τα ζητήματα αυτά επισημάνθηκαν και αναλύθηκαν επαρκώς κατά τη συνάντηση μας με στελέχη του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης καθώς ο αρμόδιος Υπουργός παρά το ότι επανήλθαμε ζητώντας συνάντηση, δεν μας δέχθηκε ακόμη. Η απάντηση την οποία λάβαμε με αρκετή δόση ειρωνείας και χλευασμού αναφερόταν σε δήθεν αίτημά μας για ειδικό σιδηροδρομικό μισθολόγιο.

Με το ν.4368/2016 άρθρο 54 στις παραγράφους 2, 4, 5 και 6 προβλέπεται η εξαίρεση του ΕΚΑΒ, αναγνωρίζοντας την ιδιαιτερότητα της εργασίας των εργαζομένων καθώς και τον κοινωνικό του ρόλο.

Για τον ανωτέρω λόγο, ζητάμε όπως ενεργήσετε προωθώντας ανάλογη ρύθμιση και για τις εταιρείες του σιδηροδρόμου που είναι αναγκαία για να δύναται να λειτουργήσουν επιτελώντας τον κοινωνικό τους ρόλο.

Παρόμοια Άρθρα

Παρατάξεις