14 C
Athens
Σάββατο, 4 Φεβρουαρίου, 2023

Προσλήψεις 1.201 αναπληρωτών εκπαιδευτικών

Πρόσφατα

ΟΛΜΕ: Να σταματήσει τώρα ο εμπαιγμός γονιών, μαθητών και εκπαιδευτικών! Να καλυφθούν τώρα όλα τα κενά με προσλήψεις εκπαιδευτικών.

Στην πρόσληψη επιπλέον 1.201 αναπληρωτών εκπαιδευτικών προχώρησε το υπουργείο Παιδείας για την κάλυψη κενών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Οι προσλήψεις αφορούν τους εξής κλάδους: ΠΕ01 (θεολόγοι), ΠΕ02 (φιλόλογοι), ΠΕ03 (μαθηματικοί), ΠΕ04 (φυσικοί, χημικοί, βιολόγοι, γεωλόγοι), ΠΕ06 (αγγλικής γλώσσας), ΠΕ09 (οικονομολόγοι), ΠΕ10 (κοινωνιολόγοι), ΠΕ12 (αρχιτέκτονες, τοπογράφοι, μηχανολόγοι, κ.ά.), ΠΕ13 (πολιτικών και νομικών επιστημών), ΠΕ14.04 (γεωπόνοι), ΠΕ15 (οικιακής οικονομίας), ΠΕ17 (μηχανολόγοι, ηλεκτρολόγοι, ηλεκτρονικοί ΑΣΠΑΙΤΕ, κ.ά.), ΠΕ18 (γραφικών τεχνών, αισθητικής, λογιστικής, διοίκησης επιχειρήσεων, κ.ά.), και ΠΕ19-20 (πληροφορικής).

Επίσης, διατέθηκαν για πρόσληψη στη Σιβιτανίδειο Δημόσια Σχολή Τεχνών και Επαγγελμάτων, με απόφαση του οικείου Διοικητικού Συμβουλίου, τέσσερις αναπληρωτές (κλάδων/ειδικοτήτων ΠΕ06, ΠΕ14.04, ΠΕ19 και ΠΕ20).

Οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν στις οικείες διευθύνσεις δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για ανάληψη υπηρεσίας, από την Πέμπτη 15 Οκτωβρίου έως και την Παρασκευή 16 Οκτωβρίου 2015, όπου και θα τοποθετηθούν, με απόφαση του διευθυντή εκπαίδευσης, σε κενές θέσεις των σχολείων της περιοχής, στην οποία προσλήφθηκαν, μέχρι και τη λήξη του διδακτικού έτους.

Οι αναλυτικοί πίνακες ονομάτων έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας (www.minedu.gov.gr).

  • Πολιτική αδράνεια τα κενά, λέει ο Φίλης

Σε ό,τι αφορά τα κενά στα σχολεία, μιλώντας το πρωί στον ΑΝΤ1, ο υπουργός Παιδείας απέδωσε το πρόβλημα σε διοικητική και πολιτική αδράνεια. «Προφανώς υπάρχει μια αδράνεια της κρατικής μηχανής αλλά και της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας» είπε, σημειώνοντας ωστόσο ότι πρόκειται για ένα πρόβλημα δεκαετίας και όχι φετινό. «Το ζήτημα δεν είναι μόνο να αντιμετωπίζουμε κάθε χρόνο κάπως ευκαιριακά το ζήτημα των κενών με αναπληρωτές αλλά να κάνουμε μόνιμους διορισμούς, διότι η εκπαίδευση δεν μπορεί να λειτουργεί με μια ευκαιριακή σχέση του μαθητή με τον δάσκαλο. Πρέπει να υπάρχει μια σχέση πιο μόνιμη, εμπιστοσύνης ειδικά όπως σε περιπτώσεις όπως είναι τα παιδιά με ειδική αγωγή», επισήμανε.

Επανέλαβε τη δέσμευση της κυβέρνησης, όπως αυτή διατυπώθηκε στις προγραμματικές δηλώσεις, ότι «από τις 30 Μαΐου και μετά θα υπάρξει δραστική περικοπή των αποσπάσεων των εκπαιδευτικών που είναι εκτός αιθούσης» και οι οποίες φθάνουν τις 2.500.

Για την κάλυψη των φετινών κενών στα σχολεία υλοποιείται, όπως εξήγησε, «ένα πρόγραμμα πολυπληθών προσλήψεων αναπληρωτών» και μέχρι την Παρασκευή θα ολοκληρωθεί η πρώτη φάση με 14.000 αναπληρωτές.

Επίσης, σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας, υπάρχουν πιστώσεις από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων και το ΕΣΠΑ, που θα επιτρέψουν να φτάσει ο αριθμός των αναπληρωτών τις 19.500. «Με αυτόν τον τρόπο καλύπτουμε τη μεγάλη πλειονότητα των κενών. Υπάρχουν βεβαίως και άλλα κενά. Δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν όλα. Υπάρχει το δημοσιονομικό πρόβλημα» παραδέχθηκε.

Τέλος, για τα ειδικά σχολεία, είπε ότι φέτος θα γίνουν επιπλέον 1.000 προσλήψεις για αναπληρωτές.

  • Να αναζητηθούν τάχιστα ισοδύναμα για τον ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση

Όσον αφορά στο ΦΠΑ 23% στην ιδιωτική παιδεία, ο υπουργός Παιδείας Ν. Φίλης υπογράμμισε την ανάγκη εξεύρεσης ισοδύναμων μέτρων ώστε να μην επιβληθεί ΦΠΑ 23% στα ιδιωτικά σχολεία. «Ο φόρος 23% στην ιδιωτική εκπαίδευση, στο σύνολό της, απομακρύνει την Ελλάδα από το ευρωπαϊκό κεκτημένο. Νομίζω, δεν υπάρχει χώρα στην Ευρώπη που να φορολογεί τις εκπαιδευτικές υπηρεσίες. Κατά τη γνώμη μου, πρέπει να αναζητηθούν τρόποι εναλλακτικοί. Όχι να φορολογήσουμε την κατανάλωση κάπου αλλού», ανέφερε ο υπουργός Παιδείας. Εκτίμησε ακόμη ότι μπορούν να βρεθούν τρόποι, κυρίως μέσω της πάταξης της φοροδιαφυγής και υποστήριξε ότι «πρέπει αύριο μεθαύριο, η πρώτη πράξη της κυβέρνησης να είναι ότι δεν εφαρμόζεται αυτό και ότι αναζητούνται τάχιστα τα ισοδύναμα».

Ο Ν. Φίλης αναγνώρισε ότι «η μεγαλύτερη κατηγορία αυτού που ονομάζουμε “ιδιωτική παιδεία”, δηλ. η παιδεία που πληρώνουν οι γονείς, είναι υπηρεσίες που δεν παρέχει το δημόσιο σχολείο και αναγκασμένοι οι γονείς προσφεύγουν στο φροντιστήριο, στη λεγόμενη παράλληλη εκπαίδευση». «Η ιδιωτική εκπαίδευση, δηλ. το ιδιωτικό σχολείο, δεν λέω ότι είναι σχολείο των προνομιούχων και των πλουσίων. Κι εκεί υπάρχουν πολλές κατηγορίες, κι εκεί υπάρχουν άνθρωποι που για λόγους που έχουν να κάνουν με τις εργασιακές τους συνθήκες πηγαίνουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικό σχολείο», ανέφερε.

  • ΟΛΜΕ

Σε ανακοίνωσή της, η ΟΛΜΕ με αφορμή τα κενά στα σχολεία τονίζει:

Πέρασε πάνω από ένας μήνας από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και η κατάσταση στη δημόσια εκπαίδευση παραμένει εκρηκτική.

Είναι η πέμπτη συνεχής χρονιά που δε γίνονται διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών με αποτέλεσμα, τα περισσότερα σχολεία να υπολειτουργούν λόγω των χιλιάδων κενών. Οι προσλήψεις αναπληρωτών γίνονται με το σταγονόμετρο, χιλιάδες εκπαιδευτικοί είναι άνεργοι και περιμένουν με τη βαλίτσα στο χέρι πότε και πού θα διοριστούν, ενώ ταυτόχρονα χάνονται καθημερινά χιλιάδες διδακτικές ώρες! Μέχρι στιγμής στη δευτεροβάθμια έγινε μία φάση πρόσληψης 907 αναπληρωτών συναδέλφων (μόνο 3 ειδικοτήτων, ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04), ενώ τα κενά αγγίζουν τις 6.000! Παρά τις επανειλημμένες δηλώσεις από την πλευρά του υπουργείου ότι το πρόβλημα λύνεται άμεσα, η λειτουργία των σχολείων είναι στον αέρα! Οι μέχρι τώρα εξασφαλισμένες πιστώσεις για προσλήψεις αναπληρωτών δεν επαρκούν για την πλήρη κάλυψη των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό, γεγονός που αν δεν αντιμετωπιστεί άμεσα, κάποια μαθήματα δε θα διδαχθούν καθόλου φέτος!

Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, πιστή στις κατευθύνσεις της Ε.Ε., με το 3ο μνημόνιο εφαρμόζει πιστά και προωθεί αντιδραστικές αλλαγές στην εκπαίδευση (έκθεση ΟΟΣΑ 2011, βέλτιστες πρακτικές Ε.Ε.) τσακίζοντας τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών!

Ταυτόχρονα εναντιωνόμαστε στη χρήση των ευρωπαϊκών προγραμμάτων ΕΣΠΑ για προσλήψεις προσωπικού στην εκπαίδευση, που προωθούν αποκλειστικά τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις!

Απαιτούμε ΤΩΡΑ:

  • Πλήρη λειτουργία ΟΛΩΝ των σχολείων, με μαζικές προσλήψεις εκπαιδευτικών ΣΕ ΜΙΑ ΦΑΣΗ

  • Σε κάθε περίπτωση, απαιτούμε να ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΤΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ σε όσους αποκλείστηκαν λόγω εξαίρεσης από τα ΕΣΠΑ της περιοχής προτίμησής τους.

  • Διορισμούς ΜΟΝΙΜΟΥ προσωπικού, ώστε να σταματήσει η κατάσταση ομηρίας χιλιάδων συναδέλφων και ταυτόχρονα να λυθεί το πάγιο πρόβλημα των χιλιάδων χαμένων ωρών κάθε χρόνο λόγω των ελαστικών σχέσεων εργασίας.

Φτάνει πια! Έχουμε δικαίωμα και μπορούμε να ζήσουμε καλύτερα εμείς και τα παιδιά μας!

ΑΝΟΙΧΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΣΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ!

  • Σε αναβρασμό μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί για τα κενά στα σχολεία της Ικαρίας -Έδωσαν προθεσμία για λύση έως τις 20/10

Στο μεταξύ, «στο πόδι» βρίσκονται μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς στην Ικαρία, διαμαρτυρόμενοι για τα κενά που υπάρχουν στις εκπαιδευτικές μονάδες του νησιού. Διεκδικούν «κάλυψη όλων των κενών με αναπληρωτές, ενάντια στην υποβάθμιση του σχολείου τους και αρνούνται να αποδεχτούν (για δεύτερη χρονιά) το «δεδομένο» των κενών στα μαθήματα μουσικής και τεχνολογίας». Ήδη πραγματοποιήθηκε προειδοποιητική κατάληψη στο γυμνάσιο Ραχών, που έληξε με στόχο να δώσει τα αναγκαία χρονικά περιθώρια για την εξεύρεση λύσης.

Eπίσης, την Τετάρτη 14/10/2015, οι γονείς των μαθητών των σχολείων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Αγίου Κηρύκου πραγματοποίησαν κατάληψη στο επαρχείο Ικαρίας, αναφέροντας μεταξύ άλλων ότι: «Με αυτή την κινητοποίηση διαμαρτυρόμαστε για την απαξίωση στην Συνταγματική υποχρέωση του Κράτους για παροχή Παιδείας που βιώνουν οι μαθητές της Ικαρίας. Άλλη μία σχολική χρονιά ξεκίνησε με σοβαρότατες ελλείψεις στα σχολεία του νησιού μας».

Παρόμοια Άρθρα

Παρατάξεις