1.7 C
Athens
Τετάρτη, 8 Φεβρουαρίου, 2023

Ενημέρωση από τις συναντήσεις της ΠΕΠΕ με τις διοικήσεις του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Πρόσφατα

ose-trenoΠραγματοποιήθηκε η συνάντηση του Σωματείου μας με τη διοίκηση του ΟΣΕ. Σε αυτήν, συζητήθηκαν τα σοβαρά προβλήματα που υπάρχουν στην υποδομή και στο Σιδηρόδρομο. Ο κ. Θεοφανόπουλος έκανε λόγο για τεράστια έλλειψη προσωπικού και οικονομικών πόρων.

Ιδιαίτερα με το θέμα του προσωπικού ανέφερε ότι -αν δεν γίνουν μέχρι το τέλος της χρονιάς οι απαραίτητες προσλήψεις (γύρω στις 200)- θα υπάρξουν σκέψεις για περιορισμό των βαρδιών λειτουργίας.

Για το θέμα των πόρων, ανέφερε ότι υπάρχει πρόβλημα μετά την μεταφορά των κεφαλαίων (αποθεματικά) στην Τράπεζα της Ελλάδας , το οποίο όμως πιστεύει ότι θα αποκατασταθεί το προσεχές διάστημα. Αναφέρθηκε και στα χρέη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ που στέρησαν πόρους (σε παλαιότερο χρόνο, προφανώς την διετία 2007/2009), και άρα δυνατότητες για περαιτέρω παρεμβάσεις στην υποδομή.

Για το θέμα των έργων, αναφέρθηκε στο διαχρονικό πρόβλημα των διεταιρικών σχέσεων (ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ) για το ποιος παραλαμβάνει τα έργα και σε ποια κατάσταση. Η σύμβαση μεταξύ των 2 εταιρειών έληξε τον Δεκέμβρη του 2014 και θα πρέπει να προχωρήσει η υπογραφή νέας. Αναγνώρισε ότι υπάρχουν προβλήματα στην υποδομή.

Για το φλέγον θέμα της διέλευσης των αμαξοστοιχιών από τις γαλαρίες έγινε η παρακάτω ενημέρωση:

  • Στις γαλαρίες των Τεμπών και του Πλαταμώνα προχωρά άμεσα η αποκατάσταση του φωτισμού, ενώ πολλά συστήματα είναι εκτός και σχεδιάζεται να προκηρυχτεί μια εργολαβία τον Σεπτέμβρη για την μερική ανάταξη τους. Στο συμβάν του εμπορικού, για διάφορους λόγους, δε λειτούργησαν αρκετές παράμετροι. Μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου θα έχουν επιλυθεί τα σημαντικότερα προβλήματα.

  • Στις γαλαρίες στον Προαστιακό Αθήνας (Μέγαρα κ.λπ.), το προσεχές Σαββατοκύριακο θα μεταβεί κλιμάκιο για να επιθεωρήσει και να καταγράψει τις ελλείψεις που υπάρχουν προκειμένου να ξεκινήσει και εκεί η προσπάθεια αποκατάστασης τους, προσδιορίζοντας τον χρόνο αποκατάστασης (με αυτές τις ελαφριές παρεμβάσεις) για το τέλος της χρονιάς.

  • Για τη γαλαρία στο Ικόνιο, δεν έχει παραληφθεί ακόμα το έργο και η συντήρηση ανήκει στην ΕΡΓΟΣΕ και τον ανάδοχο.

Θα γίνει σε συνεργασία με το Σωματείο, προσπάθεια καταγραφής των σημείων όπου υπάρχει έντονο πρόβλημα με τη βλάστηση, ενώ είπε ότι έχει ξεκινήσει από τη Λάρισα η προσπάθεια παρεμβάσεων για το θέμα.

Ζητήθηκε από το Σωματείο μας να ανοίξει ο σταθμός του Ευαγγελισμού για να μην υπάρχουν καθυστερήσεις και αναμονές στα τρένα.

Για την υποδομή των Τεμπών, στο σημείο του εκτροχιασμού του εμπορικού, είπε πως θα ξεκινήσουν έργα αποκατάστασης στην γραμμή πριν από τη σταθερή υποδομή, ενώ εντός της γαλαρίας (όπου χρειάζονται ειδικές κατασκευές) θα υπάρξει κάποια καθυστέρηση. Υπολογίζει ότι θα μπορέσουμε εκεί να έχουμε σύντομα μια λύση.

Για τη γέφυρα του Γαλλικού, η εικόνα για το χρόνο αποκατάστασης ενδεχομένως να αλλάξει καθώς έχει ανατεθεί μελέτη σε μηχανικούς για το θέμα.

Τέθηκε από το Σωματείο το θέμα της κακής επικοινωνίας με τα Ρ/Τ σε σημεία του δικτύου και η απάντηση είναι ότι σύντομα θα δοθεί προς χρήση το GSMR.

Θα γίνει προσπάθεια για την αποκατάσταση των ΑΣΙΔ που δεν λειτουργούν, ενώ στο Βόλος – Λάρισα θα καταργηθούν (θα κλείσουν) 16-17 διαβάσεις.

Θετικά αντιμετωπίστηκε η πρόταση της ΠΕΠΕ για ηλεκτροκίνηση του τμήματος Αξιός – Γέφυρα, η πρόταση για λειτουργία του Κιάτου, ενώ για το θέμα που προέκυψε με τη δρομολόγηση Desiro για να παρακολουθείται η γραμμή ηλεκτροκίνησης μεταξύ Κιάτου – Κορίνθου (όπου παρατηρήθηκαν κλοπές τις τελευταίες μέρες) είπε πως άμεσα έχει συμφωνηθεί να μπούν τα συνεργεία της Allstom και έτσι το μέτρο θα είναι εντελώς προσωρινό (ημερών).

Ο πρόεδρος του ΟΣΕ αναφέρθηκε στην εργολαβία των 168 εκατ. ευρώ για τη συνολική ανάταξη του δικτύου που θα πρέπει να προχωρήσει το προσεχές διάστημα προκειμένου από 01.01.2018 το σιδηροδρομικό δίκτυο να χρειάζεται διαδικασίες συντήρησης με βάση τη χρήση του.

  • Συνάντηση με διοίκηση ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Μετά τη συνάντηση με τη διοίκηση του ΟΣΕ. πραγματοποιήθηκε και η συνάντηση του Σωματείου μας με τη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Στη συνάντηση, συμφωνήθηκε ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα αυτήν τη στιγμή είναι η έλλειψη μηχανοδηγών.

Προσπαθεί να βρεθεί άκρη με την πολιτική ηγεσία για το θέμα, ενώ επαληθεύτηκε αυτό που γράψαμε εδώ στο «Στέκι», ότι την προηγούμενη Πέμπτη υπογράφηκε η απόφαση για την επιστροφή των μεταταχθέντων.

Η έλλειψη μηχανοδηγών οδηγεί στην κατάργηση δρομολογίων με τον κ. Ζηλιασκόπουλο να αναφέρεται στις εμπορικές συμφωνίες στις οποίες στηρίζεται η περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας.

Η ιδιωτικοποίηση προχωράει, ανέφερε, καθώς πλέον βρισκόμαστε στο στάδιο της υπογραφής των 5 διεταιρικών συμβάσεων:

  • Για τη συντήρηση και ενοικίαση του τροχαίου υλικού (2)

  • Για την ενοικίαση των ακινήτων

  • Για τα ΥΓΟΣ (που όπως είπε ο Δ/νων Σύμβουλος θα καταβληθούν κανονικά,έστω και αν υπάρχει καθυστέρηση -και πέρυσι υπήρχε καθυστέρηση. Εδώ, ανέφερε ότι θα παραταθεί για το 2015- όπως και το 2014- η σύμβαση του 2013)

  • Για τη χρήση Υποδομής.

Η οικονομική κατάσταση της εταιρείας είναι υγιής, ενώ γίνεται προγραμματισμός για τα επόμενα χρόνια.

Αυτό που απαραίτητα πρέπει να γίνει, είπε ο κ. Ζηλιασκόπουλος, είναι να βρεθεί εκείνη η πολιτική ηγεσία που θα πιστέψει πραγματικά στις αναπτυξιακές δυνατότητες του Σιδηροδρόμου και η οποία θα δώσει την ώθηση για να προχωρήσει το μέσο.

Συμφωνήθηκε ότι πρέπει να υπογραφεί ΣΣΕ (άφησε περιθώρια για κάποια οικονομικά αιτήματα). Ο διευθύνων σύμβουλος είπε πως υπάρχει η διάθεση και θα λυθούν αιτήματα που έχει ο κλάδος Έλξης. Άμεση προτεραιότητα είναι οι προσλήψεις, αλλά και η μετάταξη συναδέλφων απο όμορους κλάδους (ΣΤΑΣΥ – ηλεκτροδηγοί κ.λπ.).

Για τις προαγωγές και την πλήρωση των κενών οργανικών θέσεων, το θέμα θα ξανασυζητηθεί τον Σεπτέμβριο. Για τις δικαστικές αποφάσεις, το θέμα θα εξεταστεί (ιδιαίτερα για το 25%). Στα κυκλώματα εργασίας, θα γίνει επανεσχεδιασμός τον Σεπτέμβριο, ενώ στο μηχανοστάσιο Θεσσαλονίκης το επόμενο διάστημα θα επανέλθει η συνάντηση 61/60, όπως ζήτησαν οι μακεδόνες συνάδελφοι.

Πηγή: mixanodigoiose.blogspot.gr

Παρόμοια Άρθρα

Παρατάξεις