Κινητοποίηση των εργαζομένων στο Μετρό Θεσσαλονίκης μετά τις απολύσεις και την εκ περιτροπής εργασία

metro thess-ergazo

metro thess-ergazoΣτο Άγαλμα Βενιζέλου κατέληξε η πορεία που πραγματοποίησαν οι εργαζόμενοι στο Μετρό Θεσσαλονίκης το πρωί της Πέμπτης, φωνάζοντας συνθήματα όπως «Φτάνει πια στην κοροϊδία θέλουμε δουλειά και όχι ανεργία!».

Οι εργαζόμενοι πραγματοποίησαν την κινητοποίηση σε μια ύστατη προσπάθεια να μην τιναχτεί το έργο στον αέρα και να μην χάσουν τις δουλειές τους. Μάλιστα αντιπροσωπεία των εργαζομένων κατέθεσε τα αιτήματά τους στα γραφεία του ΣΥΡΙΖΑ και λόγω της απουσίας της πλειοψηφίας των βουλευτών του Νομού «κλείστηκε» συνάντηση των εργαζομένων με τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Α’ και Β’ Θεσσαλονίκης τη Τρίτη 26 Μαΐου στις 10.30 στη Βουλή. Η συνάντηση θα γίνει λίγες ώρες πριν την συνάντηση των δύο σωματείων εργαζομένων με τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη στην Αθήνα η οποία έχει προγραμματιστεί για την ίδια μέρα.

Υπενθυμίζεται ότι σε 60 νέες απολύσεις προχώρησε η κοινοπραξία του Μετρό της Θεσσαλονίκης την Τρίτη 19 Μάη, ενώ από τη Δευτέρα έχουν μπει σε καθεστώς εκ περιτροπής εργασίας οι εργαζόμενοι στις αρχαιολογικές εργασίες στο Μετρό.

Υπενθυμίζεται πως από τη Δευτέρα οι αρχαιολόγοι του έργου εργάζονται μία ημέρα την εβδομάδα σε καθεστώς εκ περιτροπής εργασίας το οποίο επέβαλλε μονομερώς η κοινοπραξία. Η κοινοπραξία μάλιστα έχει ξεκαθαρίσει σε όλους τους τόνους πως πρόθεσή της είναι να απολύσει τους 106 εργαζόμενους στο αρχαιολογικό κομμάτι αν εντός των επόμενων τριών εβδομάδων δεν διαφανεί μία λύση καθώς έχουν εξαντληθεί οι πόροι της αρχικής και της πρώτης συμπληρωματικής σύμβασης για αρχαιολογικές εργασίες, ύψους 110,4 εκατ. ευρώ, ενώ εξαντλήθηκαν και τα 42,8 εκατ. ευρώ επιπλέον που διατέθηκαν για την ολοκλήρωση του αρχαιολογικού έργου.

Μάλιστα την ίδια στιγμή η κοινοπραξία αρνείται να υπογράψει τη δεύτερη συμπληρωματική σύμβαση, ύψους 25 εκατ. ευρώ, η οποία έχει εγκριθεί και θα μπορούσε να εγγυηθεί τη συνέχιση των εργασιών και τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας. Η κοινοπραξία φαίνεται να ακολουθεί την ίδια τακτική όπως και στο κατασκευαστικό κομμάτι του έργου προκειμένου να έχει ένα ακόμα χαρτί στη διαπραγμάτευση με τη κυβέρνηση και την Αττικό Μετρό σχετικά με τις εξωσυμβατικές οικονομικές της απαιτήσεις.

Οι εξελίξεις όσον αφορά τις αρχαιολογικές εργασίες σηματοδοτούν μία νέα πραγματικότητα καθώς σχεδόν καμία εργασία δεν γίνεται πια στα εργοτάξια και το έργο έχει νεκρώσει ολοκληρωτικά κατάσταση που φαίνεται πως θα συνεχιστεί μέχρι την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων μεταξύ κυβέρνησης – Αττικό Μετρό και αναδόχου κοινοπραξίας.

Πηγή: alterthess.gr