Ελεγκτικό Συνέδριο, Πράξη 302/2014 Κλιμ. Τμ. 1
Περίληψη: Το μόνιμο προσωπικό των δημοτικών ν.π.δ.δ. που έχει επιλέξει, βάσει ειδικών ρυθμίσεων, όπως αυτές των άρθρων 5 του ν. 1874/1990 και 1 του ν. 1583/1985, ως κύριο ασφαλιστικό φορέα το IΚΑ – ΕΤΑΜ και, ως εκ τούτου, δεν υπάγεται για τη χορήγηση κύριας σύνταξης στην ασφάλιση του Δημοσίου, δικαιούται, όταν συμπληρώσει τις προϋποθέσεις για λήψη κύριας σύνταξης (γήρατος) από το ΙΚΑ – ΕΤΑΜ, να λάβει από την υπηρεσία του αποζημίωση λόγω συνταξιοδότησης, η οποία υπολογίζεται όπως η αποζημίωση λόγω καταγγελίας, μειωμένη κατά τα προβλεπόμενα στο νόμο. Η επικουρική ασφάλιση και η συμπλήρωση των προϋποθέσεων απόληψης επικουρικής σύνταξης δεν αποτελεί προϋπόθεση, αλλά συνιστά περίπτωση περαιτέρω περιορισμού της μειωμένης αποζημίωσης. Επίσης, η υπαγωγή του αποχωρούντος υπαλλήλου σε φορέα που έχει ως σκοπό τη χορήγηση στους ασφαλισμένους του εφάπαξ βοηθήματος, δεν κωλύει ούτε περιορίζει την παράλληλη καταβολή σε αυτόν της ανωτέρω αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης. Η αξίωση υπαλλήλου δημοτικού ν.π.δ.δ. για τη λήψη αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης, βάσει του άρθρου 204 του ΚΚΔΚΥ, γεννάται κατά το χρόνο αποχώρησής του από την υπηρεσία, εφόσον έχει συμπληρώσει τις προϋποθέσεις λήψης κύριας σύνταξης. Μη κανονική δαπάνη λόγω παραγραφής.
Πηγή: dimosnet.gr
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΤΟ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ
ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΔΑΠΑΝΩΝ ΣΤΟ I ΤΜΗΜΑ
ΠΡΑΞΗ 302/2014
Αποτελούμενο από την Πρόεδρο του Κλιμακίου Κωνσταντίνα Ζώη, Σύμβουλο, την Πάρεδρο Λήδα Χαραλαμπίδου και, κωλυομένων των λοιπών Παρέδρων, τον Σωτήριο Μπακέα, Εισηγητή (εισηγητή).
Συνεδρίασε στην αίθουσα διασκέψεων του Καταστήματός του, που βρίσκεται στην Αθήνα, στις 27 Μαΐου 2014 για να αποφανθεί, ύστερα από διαφωνία που ανέκυψε μεταξύ της Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στον Νομό ΧΧΧ και του δημοτικού ν.π.δ.δ. με την επωνυμία «Κέντρο Κοινωνικής Προστασίας, Αλληλεγγύης, Αθλητισμού, Παιδείας & Προσχολικής Αγωγής Δήμου ΧΧΧ», αν πρέπει να θεωρηθεί το 37Α, οικονομικού έτους 2013, χρηματικό ένταλμα πληρωμής του ανωτέρω ν.π.δ.δ.
Μελέτησε τα σχετικά έγγραφα και
Αφού έλαβε υπόψη
Την 225/21.10.2013 έγγραφη γνώμη του Παρέδρου στη Γενική Επιτροπεία της Επικρατείας Γεώργιου Παπαϊσιδώρου, με την οποία προτείνεται η μη θεώρηση του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος.
Σκέφθηκε κατά το νόμο
I. Η Επίτροπος του Ελεγκτικού Συνεδρίου στον Νομό ΧΧΧ αρνήθηκε, με την 42/16.8.2013 πράξη της, να θεωρήσει το 37Α, οικονομικού έτους 2013, χρηματικό ένταλμα πληρωμής του δημοτικού ν.π.δ.δ. με την επωνυμία «Κέντρο Κοινωνικής Προστασίας, Αλληλεγγύης, Αθλητισμού, Παιδείας & Προσχολικής Αγωγής Δήμου ΧΧΧ» (Κ.Κ.Π.Α.Π.Π.Α. Δήμου ΧΧΧ), ποσού 10.412.50 ευρώ, που αφορά στην καταβολή αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης στην πρώην υπάλληλο ΧΧΧ, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 204 και 225 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων. Τη θεώρηση του εντάλματος αρνήθηκε η Επίτροπος, με την αιτιολογία ότι η φερόμενη ως δικαιούχος διατήρησε μεν κατά τη μονιμοποίηση της το δικαίωμα κύριας συνταξιοδότησής της από το Ίδρυμα Κοινωνικών Ασφαλίσεων, υπήχθη όμως ως προς την επικουρική της ασφάλιση στο πρώην Ταμείο Ασφάλισης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων, με παράλληλη ασφάλιση στο Ταμείο Προνοίας Δημοσίων Υπαλλήλων και το Ταμείο Υγείας Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων, ήτοι στην ασφάλιση του Δημοσίου, με συνέπεια να μη δικαιούται αποζημίωση λόγω συνταξιοδότησης, σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 3 εδ. α` του άρθρου 204 του ανωτέρω Κώδικα. Το Κ.Κ.Π.Α.Π.Π.Α. Δήμου ΧΧΧ, με το 2868/16.9.2013 έγγραφο του Προέδρου του, επανέφερε το ανωτέρω χρηματικό ένταλμα για θεώρηση, υποστηρίζοντας τη νομιμότητα της εντελλόμενης δαπάνης. Η Επίτροπος όμως ενέμεινε στην άρνησή της να το θεωρήσει, με αποτέλεσμα να ανακύψει διαφωνία, για την άρση της οποίας νόμιμα απευθύνεται, με την από 24.9.2013 έκθεσή της, στο παρόν Κλιμάκιο, σύμφωνα με το άρθρο 32 παρ. 1 του Κώδικα Νόμων για το Ελεγκτικό Συνέδριο, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 4129/2013 (Α΄ 52), και την ΦΓ8/22043/4.4.2012 απόφαση της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου (Β΄ 1213).
ΙΙ. Ο ν. 1874/1990 (Α’ 18) ορίζει στο άρθρο 5 ότι: «1. Το προσωπικό, που υπηρετεί στους Ο.Τ.Α. με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου … μπορεί να διορισθεί σε οργανικές θέσεις μονίμων υπαλλήλων, σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις του άρθρου αυτού. … 2. Το προσωπικό, που υπηρετεί στους Ο.Τ.Α και είχε προσληφθεί μέχρι και την 31-12-1988 με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για κάλυψη πρόσκαιρων, εποχιακών και επειγουσών αναγκών … διορίζεται σε μόνιμες θέσεις, εφ όσον εξυπηρετεί πάγιες και διαρκείς ανάγκες. … 4. Ο διορισμός γίνεται σε κενές οργανικές θέσεις … Αν δεν υπάρχουν κενές θέσεις ή αυτές δεν επαρκούν, συνιστώνται προσωρινές οργανικές θέσεις με την απόφαση διορισμού. … 6. Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται αναλογικά οι ακόλουθες διατάξεις του Ν. 1476/1984: α) Το άρθρο 1 παρ. 2 όπως συμπληρώθηκε με το Ν. 1583/1985 (ΦΕΚ 222 Α’) …». Επίσης, ο ν. 1583/1985 «Συνταξιοδοτικά θέματα του προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου του Δημοσίου των Ο.Τ.Α. και των άλλων ν.π.δ.δ., που διορίζεται σε μόνιμες θέσεις, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.1476/1984 …» (Α΄ 222) ορίζει στο άρθρο 1 ότι: «1. Στο άρθρο 84 του Κώδικα Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων προστίθεται παράγρ. 4 με το ακόλουθο περιεχόμενο: «4. Το προσωπικό, που διορίζεται σε μόνιμες θέσεις του Δημοσίου, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.1476/1984 (ΦΕΚ 136), … μπορεί με δήλωσή του που δεν ανακαλείται κατά το διορισμό … να διατηρήσει το δικαίωμα συνταξιοδότησής του από το ΙΚΑ … άλλως υπάγεται αυτοδικαίως από το διορισμό του στη συνταξιοδοτική προστασία του Δημοσίου …». Περαιτέρω, ο Κώδικας Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (Κ.Κ.Δ.Κ.Υ.), που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 3584/2007 (Α΄ 143), ορίζει στο άρθρο 3 ότι: «Στις διατάξεις του παρόντος Κώδικα υπάγεται το πάσης φύσεως προσωπικό των Ο.Τ.Α., ως κατωτέρω: 1. Στις διατάξεις του πρώτου μέρους υπάγεται το μόνιμο προσωπικό: α. των Δήμων, … δ. των … Ν.Π.Δ.Δ. των Ο.Τ.Α. 2. Στις διατάξεις του δεύτερου μέρους υπάγεται … το προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου», στο άρθρο 194, που εντάσσεται στο Β΄ μέρος του Κώδικα και αφορά στο προσωπικό με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου, ότι: «Η σύμβαση εργασίας λύεται: α. … γ. με την απόλυση …», στο άρθρο 196 ότι: «Οι προσλαμβανόμενοι, σύμφωνα με τις διατάξεις του τμήματος αυτού, απολύονται: α. … ε. για συνταξιοδότηση», στο άρθρο 204 ότι: «1. Με την επιφύλαξη των διατάξεων των παραγράφων 3 και 4 του παρόντος, η αποζημίωση λόγω απολύσεως … καθορίζεται ως εξής: α. Για το προσωπικό που έχει συνεχή υπηρεσία από ένα έτος μέχρι τρία έτη οι αποδοχές ενός μήνα, πάνω από τρία και μέχρι έξι έτη οι αποδοχές δύο μηνών, πάνω από έξι και μέχρι οκτώ έτη οι αποδοχές τριών μηνών και πάνω από οκτώ και μέχρι δέκα έτη οι αποδοχές τεσσάρων μηνών. β. Για κάθε συμπληρωμένο έτος υπηρεσίας μετά τα δέκα και μέχρι τριάντα έτη, η πιο πάνω αποζημίωση προσαυξάνεται με το ποσό των αποδοχών ενός μήνα. 2. Ο υπολογισμός της αποζημίωσης γίνεται με βάση τις τακτικές αποδοχές του τελευταίου μήνα, με καθεστώς πλήρους απασχόλησης … 3. Το προσωπικό του παρόντος τμήματος, το οποίο δεν υπάγεται για τη χορήγηση σύνταξης στην ασφάλιση του Δημοσίου, εφόσον συμπληρώνει τις προϋποθέσεις λήψεως σύνταξης, μπορεί να αποχωρεί από την υπηρεσία, λαμβάνοντας το μεν επικουρικά ασφαλισμένο το 50%, το δε μη επικουρικά το 60% της αποζημίωσης που ορίζεται από την παράγραφο 1 του παρόντος …» και στο άρθρο 225 ότι: «Οι διατάξεις του άρθρου 204 του παρόντος εφαρμόζονται αναλόγως και στους μόνιμους υπαλλήλους των Ο.Τ.Α. που επέλεξαν ως κύριο ασφαλιστικό φορέα το Ι.Κ.Α. – Ε.Τ.Α.Μ.». …». Κατά την έννοια των ανωτέρω διατάξεων, το μόνιμο προσωπικό των δημοτικών ν.π.δ.δ. που έχει επιλέξει, βάσει ειδικών ρυθμίσεων, όπως αυτές των άρθρων 5 του ν. 1874/1990 και 1 του ν. 1583/1985, ως κύριο ασφαλιστικό φορέα το Ι.Κ.Α. – Ε.Τ.Α.Μ. και, ως εκ τούτου, δεν υπάγεται για τη χορήγηση κύριας σύνταξης στην ασφάλιση του Δημοσίου, δικαιούται, όταν συμπληρώσει τις προϋποθέσεις για λήψη κύριας σύνταξης (γήρατος) από το Ι.Κ.Α. – Ε.Τ.Α.Μ., να λάβει από την υπηρεσία του αποζημίωση λόγω συνταξιοδότησης, η οποία υπολογίζεται όπως η αποζημίωση λόγω καταγγελίας, μειωμένη κατά τα προβλεπόμενα στο νόμο. Η επικουρική ασφάλιση και η συμπλήρωση των προϋποθέσεων απόληψης επικουρικής σύνταξης δεν αποτελεί προϋπόθεση, αλλά συνιστά περίπτωση περαιτέρω περιορισμού της μειωμένης αποζημίωσης. Επίσης, η υπαγωγή του αποχωρούντος υπαλλήλου σε φορέα που έχει ως σκοπό τη χορήγηση στους ασφαλισμένους του εφάπαξ βοηθήματος, δεν κωλύει ούτε περιορίζει την παράλληλη καταβολή σε αυτόν της ανωτέρω αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης (πρβλ. Ι Κλ. Ε.Σ. 29/2014, Α.Π. 1720/2012).
ΙΙΙ. Το άρθρο 56 παρ. 1 του Λογιστικού των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου (ν.δ. 496/1974, Α΄ 204), ορίζει ότι: «Εξαιρούνται της εφαρμογής του παρόντος α) οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοικήσεως και τα εξ αυτών εξαρτώμενα νομικά πρόσωπα και ιδρύματα …», το άρθρο 276 παρ. 2 του Kώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν. 3463/2006, Α΄ 114) ορίζει ότι: «Για την παραγραφή των αξιώσεων κατά των Ο.Τ.Α. εφαρμόζονται οι διατάξεις που διέπουν την παραγραφή των αξιώσεων κατά του Δημοσίου. Κάθε άλλη διάταξη που ορίζει μεγαλύτερο χρόνο παραγραφής των αξιώσεων κατά των Ο.Τ.Α. καταργείται», ενώ το άρθρο 90 παρ. 3 του Κώδικα Δημόσιου Λογιστικού (ν. 2362/1995, Α΄ 247) ορίζει ότι: «Η απαίτηση οποιουδήποτε των επί σχέσει δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου υπαλλήλων του Δημοσίου, πολιτικών ή στρατιωτικών, κατ’ αυτού, που αφορά σε αποδοχές ή άλλες κάθε φύσεως απολαβές αυτών ή αποζημιώσεις, έστω και αν βασίζεται σε παρανομία των οργάνων του Δημοσίου ή στις περί αδικαιολογήτου πλουτισμού διατάξεις, παραγράφεται μετά διετία από της γενέσεώς της». Από το συνδυασμό των ανωτέρω διατάξεων προκύπτει ότι οι οποιασδήποτε φύσης μισθολογικές αξιώσεις ή απολαβές ή αποζημιώσεις των υπαλλήλων των Ο.Τ.Α. ή των δημοτικών ν.π.δ.δ., έστω κι αν βασίζονται σε παρανομία των οργάνων τους ή στις διατάξεις του αδικαιολόγητου πλουτισμού, υπόκεινται στη διετή παραγραφή της παρ. 3 του άρθρου 90 του Κώδικα Δημόσιου Λογιστικού (βλ. Α.Ε.Δ. 1/2012, Α.Π. 1047/2012), ορίζεται δε ως χρονικό σημείο έναρξης της παραγραφής αυτής η γένεση κάθε αντίστοιχης αξίωσης (βλ. Α.Ε.Δ. 32/2008). Τέλος, η αξίωση υπαλλήλου δημοτικού ν.π.δ.δ. για τη λήψη αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης, βάσει του άρθρου 204 του Κ.Κ.Δ.Κ.Υ., γεννάται κατά το χρόνο αποχώρησής του από την υπηρεσία, εφόσον έχει συμπληρώσει τις προϋποθέσεις λήψης κύριας σύνταξης (πρβλ. Α.Π. 478/2007, 44/2006, 416/1994).
ΙV. Στην υπό κρίση υπόθεση, από τα δικαιολογητικά που συνοδεύουν τo ελεγχόμενo χρηματικό ένταλμα προκύπτουν τα εξής: Η ΧΧΧ απασχολήθηκε στον Β΄ Βρεφονηπιακό Σταθμό Δήμου ΧΧΧ με διαδοχικές συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου από 16.3.1987 μέχρι 31.12.1989, ενώ με την 18/7.6.1990 απόφαση του Προέδρου του Σταθμού (τ. Ν.Π.Δ.Δ. 126/23.7.1990) διορίσθηκε σε κενή οργανική θέση μονίμου υπαλλήλου του κλάδου Υ.Ε.14 Βοηθητικού Προσωπικού, βάσει των διατάξεων του άρθρου 5 του ν. 1874/1990. Ακολούθως, με την 48/1083/1.6.2009 πράξη του Προέδρου του διαδόχου ν.π.δ.δ. «Βρεφονηπιακοί και Παιδικοί Σταθμοί Δήμου ΧΧΧ» (Φ.Ε.Κ. Γ΄ ΧΧΧ) διαπιστώθηκε η λύση της υπαλληλικής της σχέσης λόγω υποβολής παραίτησης. Περαιτέρω, με την 27281/9.11.2009 απόφαση του Διευθυντή του Περιφερειακού Υποκαταστήματος ΧΧΧ του Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ. αναγνωρίστηκε ότι η φερόμενη ως δικαιούχος θεμελίωσε συνταξιοδοτικό δικαίωμα στις 27.3.2005 και της απονεμήθηκε σύνταξη γήρατος πληρωτέα από 1.6.2009, γεγονός από το οποίο τεκμαίρεται ότι είχε διατηρήσει το προ της μονιμοποίησής της ασφαλιστικό καθεστώς του Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ. Η φερόμενη ως δικαιούχος δεν προκύπτει ότι ήταν ασφαλισμένη για επικουρική σύνταξη στο Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ (βλ. το 2941/29.3.2011 έγγραφο του Γραφείου Συντάξεων του Ι.Κ.Α. – Ε.Τ.Α.Μ.), ενώ αντιθέτως προκύπτει ότι ήταν ασφαλισμένη από 1.9.1990 για επικουρική σύνταξη στο Ταμείο Ασφάλισης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (βλ. το από 4.5.2009 πιστοποιητικό υπηρεσιακών μεταβολών του Β΄ Βρεφονηπιακού Σταθμού Δήμου ΧΧΧ). Ακολούθως, με την με αρ. πρωτ. 1736/27.11.2009 αίτησή της προς το ν.π.δ.δ. «Βρεφονηπιακοί και Παιδικοί Σταθμοί Δήμου ΧΧΧ» η φερόμενη ως δικαιούχος ζήτησε την καταβολή της προβλεπόμενης από το άρθρο 204 του Κ.Κ.Δ.Κ.Υ. αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης. Μετά από αλληλογραφία με το τότε Υπουργείο Εσωτερικών και την τότε Περιφέρεια ΧΧΧ, με το 60/7.2.2011 έγγραφό του ν.π.δ.δ. «Βρεφονηπιακοί και Παιδικοί Σταθμοί Δήμου ΧΧΧ» διαβιβάστηκε στη φερόμενη ως δικαιούχο το 3886/24.1.2011 έγγραφο του Υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, που αντιμετωπίζει αρνητικά το αίτημά της, γεγονός από το οποίο συνάγεται η απόρριψη της 1736/27.11.2009 αίτησής της. Στη συνέχεια, με την με αρ. πρωτ. 2378/29.3.2011 αίτηση προς την Αποκεντρωμένη Διοίκηση ΧΧΧ η φερόμενη ως δικαιούχος ζήτησε την επανεξέταση του αιτήματός της για λήψη αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης. Μετά δε από νέα αλληλογραφία μεταξύ της Αποκεντρωμένης Διοίκησης ΧΧΧ, του Υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων και του Κ.Κ.Π.Α.Π.Π.Α. Δήμου ΧΧΧ (στο οποίο συγχωνεύτηκε το ν.π.δ.δ. «Βρεφονηπιακοί και Παιδικοί Σταθμοί Δήμου ΧΧΧ», βλ. Φ.Ε.Κ. Β΄ 1574/27.6.2011), με την 112/5.6.2013 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του τελευταίου εγκρίθηκε η καταβολή αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης στη φερόμενη ως δικαιούχο, ποσού 10.412,50 ευρώ, βάσει των άρθρων 204 και 225 του Κ.Κ.Δ.Κ.Υ. Σε εκτέλεση δε της απόφασης αυτής εκδόθηκε τα ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής, που φέρει ημερομηνία εκκαθάρισης 19.6.2013.
V. Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη δεύτερη σκέψη της παρούσας, η ασφάλιση της φερόμενης ως δικαιούχου στο πρώην Ταμείο Ασφάλισης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων ή άλλο ταμείο επικουρικής ασφάλισης δεν αποτελεί αρνητική προϋπόθεση που αποκλείει την καταβολή σ` αυτή της αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης, βάσει των άρθρων 204 και 225 του Κ.Κ.Δ.Κ.Υ., απορριπτομένου ως αβάσιμου του προβαλλόμενου λόγου διαφωνίας. Πλην όμως, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη κανονική, καθόσον αφορά σε αξίωση που είχε υποπέσει σε παραγραφή κατά την ημερομηνία εκκαθάρισης του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος, γεγονός που λαμβάνεται υπόψη αυτεπαγγέλτως από το Κλιμάκιο (βλ. άρθρα 26 παρ. 2 εδ. γ΄ και 94 εδ. δ΄ Κώδικα Δημοσίου Λογιστικού – Κ.Δ.Λ.). Ειδικότερα, η αξίωση γεννήθηκε στις 14.7.2009, οπότε η φερόμενη ως δικαιούχος αποχώρησε από την υπηρεσία, έχοντας ήδη θεμελιώσει δικαίωμα λήψης σύνταξης γήρατος από το Ι.Κ.Α. – Ε.Τ.Α.Μ., η διετής παραγραφή άρχισε στις 15.7.2009 (άρθρο 90 παρ. 3 Κ.Δ.Λ. και άρθρο 241 Α.Κ.), διακόπηκε στις 27.11.2009, με την υποβολή της 1736/27.11.2009 αίτησης της φερόμενης ως δικαιούχου για την καταβολή της αποζημίωσης, άρχισε εκ νέου στις 8.2.2011, επομένη της ημερομηνίας κατά την οποία η αρχή απάντησε στην αίτηση αυτή (άρθρο 93 περ. β΄ Κ.Δ.Λ.), και συμπληρώθηκε στις 8.2.2013, πριν την εκκαθάριση του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος, που έλαβε χώρα στις 19.6.2013. Σημειωτέον ότι η 2378/29.3.2011 αίτηση της φερόμενης ως δικαιούχου προς την Αποκεντρωμένη Διοίκηση ΧΧΧ δεν διέκοψε εκ νέου την παραγραφή, διότι αποτελεί δεύτερη αίτηση, που υποβλήθηκε σε αναρμόδια αρχή (άρθρο 93 περ. β΄ Κ.Δ.Λ.).
VΙ. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθεί.
Για τους λόγους αυτούς
Δεν πρέπει να θεωρηθεί το 37Α, οικονομικού έτους 2013, χρηματικό ένταλμα πληρωμής του δημοτικού ν.π.δ.δ. με την επωνυμία «Κέντρο Κοινωνικής Προστασίας, Αλληλεγγύης, Αθλητισμού, Παιδείας & Προσχολικής Αγωγής Δήμου ΧΧΧ».