5.8 C
Athens
Τετάρτη, 8 Φεβρουαρίου, 2023

20.000 θέσεις εργασίας και φθηνότερο αέριο από τον «ελληνικό αγωγό»

Πρόσφατα

fisiko-aerioΠολλαπλώς ωφέλιμες για τη χώρα μας, πολιτικά, οικονομικά και κοινωνικά, αποδεικνύονται η επίσκεψη Τσίπρα στη Μόσχα και οι συμμαχίες που συνήψε η κυβερνητική αντιπροσωπεία με τον πρόεδρο Πούτιν και τη ρωσική κυβέρνηση.

Βαρύνουσα σημασία αποδίδεται στη συμφωνία για τη δημιουργία «ελληνικού αγωγού» μεταφοράς φυσικού αερίου στην κεντρική Ευρώπη, καθώς αυτή μπορεί να αποφέρει στην ελληνική πλευρά καθαρά κέρδη εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ ετησίως, να διαμορφώσει άμεσα ευνοϊκές συνθήκες μείωσης της τιμής προμήθειας φυσικού αερίου, να ενισχύσει τις ελληνικές επιχειρήσεις που θα εμπλακούν στην κατασκευή του έργου και να δημιουργήσει 20.000 νέες θέσεις εργασίας.

Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά την τιμή του φυσικού αερίου, υπολογίζεται, σύμφωνα με πληροφορίες, ότι θα μειωθεί κατά 10%-15% άμεσα, μετά τις υπογραφές, οπότε θα μειωθεί αισθητά, πιθανότατα να μηδενιστεί, και η ρήτρα «take or pay», που επιβαρύνει εντέλει το ελληνικό δημόσιο.


Διαβάστε τι είπε ο υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας Π. Λαφαζάνης για τον «ελληνικό αγωγό» στην εφημερίδα «Αυγή»:

ΕΡΩΤΗΣΗ: Ο προσδιορισμός «ελληνικός» είναι γεωγραφικός; Αφορά την ιδιοκτησία; Τον έλεγχο; Για εξηγήστε το λίγο.

Π. ΛΑΦΑΖΑΝΗΣ: Όταν λέμε ελληνικός αγωγός εννοούμε ότι ο αγωγός αυτός δεν θα είναι ούτε ρώσικος, ούτε ρωσοτουρκικός, ούτε τουρκικός. Ο αγωγός αυτός θα ξεκινάει από τη Ρωσία, θα μεταφέρει ρώσικο φυσικό αέριο, θα περνάει από τη Μαύρη Θάλασσα, και διαμέσου της ευρωπαϊκής Τουρκίας θα φτάνει στα ελληνοτουρκικά σύνορα. Από εκεί και πέρα θα κατασκευαστεί ένας αγωγός, αυτό που λέμε ελληνικός αγωγός, ο οποίος θα ξεκινήσει με ελληνική πρωτοβουλία και με ελληνική απόφαση και θα περάσει από το ελληνικό έδαφος. Ο ελληνικός αγωγός θα φέρνει το φυσικό αέριο από τα ελληνοτουρκικά σύνορα, θα διασχίζει τη Θράκη και τη Μακεδονία και θα φτάνει στα σύνορα με τη FYROM και από εκεί φιλοδοξούμε να φτάσει αυτός ο αγωγός μέχρι την κεντρική Ευρώπη. Θα διασχίζει δηλαδή FYROM, Σερβία και θα φτάνει στην κεντρική Ευρώπη. Είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό έργο.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Εμείς τι θα κερδίσουμε δηλαδή, έτσι ψυχρά, από αυτό; Θα το κατασκευάσουμε εμείς, δηλαδή ελληνικές εταιρείες;

Π. ΛΑΦΑΖΑΝΗΣ: Ο αγωγός, η συμφωνία για τον οποίον πιθανότατα θα οριστικοποιηθεί το αμέσως επόμενο διάστημα, θα κατασκευαστεί από ιδιωτικές εταιρείες, θα είναι ένα ιδιωτικό έργο και αυτές οι ιδιωτικές εταιρείες θα αναλάβουν πλήρως τη χρηματοδότηση, την κατασκευή και τη διαχείρισή του. Θα είναι ένα μεγάλο project, ένα από τα μεγαλύτερα των τελευταίων δεκαετιών στη χώρα μας και συνολικά όλος ο αγωγός θα είναι μία από τις μεγαλύτερες οικονομικές συμφωνίες, ένα από τα μεγαλύτερα οικονομικά έργα που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια στην Ευρώπη. Τα ωφελήματα για τη χώρα μας θα είναι πάρα πολύ σημαντικά. Εξαιρετικά σημαντικά, θα έλεγα, εφόσον το αμέσως επόμενο διάστημα ολοκληρωθεί η συμφωνία για τη διέλευσή του από το ελληνικό έδαφος. Συγκεκριμένα η χώρα θα μπορεί να προμηθεύεται με σημαντικά φτηνότερες τιμές φυσικό αέριο, πράγμα που είναι πάρα πολύ θεμελιώδες για την οικονομία μας. Γιατί φτηνή ενέργεια σημαίνει πολύ μεγαλύτερη αποδοτικότητα για την οικονομία, ιδιαίτερα για τη μεγάλη βιομηχανία, την ενεργοβόρα βιομηχανία. Θα έχουμε δυνατότητα εμπορίας του φυσικού αερίου, θα υπάρχουν τέλη διέλευσης και φυσικά οι αναλογούντες φόροι. Ετησίως το όφελος για τη χώρα από τον αγωγό μπορεί να ανέλθει σε πολλές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ. Ένα πολύ σημαντικό ποσό, δηλαδή, ιδιαίτερα για αυτή την περίοδο που διανύει η χώρα και η οικονομία. Τα οφέλη δηλαδή είναι πάρα πολύ σημαντικά.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Δηλαδή θέσεις εργασίας και ρευστό.

Π. ΛΑΦΑΖΑΝΗΣ: Θα δουλέψουν για την κατασκευή του αγωγού γύρω στις 20.000 άτομα, δηλαδή θα υπάρξει μια μεγάλη απασχόληση, ενώ η επένδυση για την ολοκλήρωση του αγωγού θα ανέλθει περίπου στα 2 δισ. ευρώ. Πρόκειται για μια μεγάλη συμφωνία, ένα πραγματικά μεγάλο έργο με πρωτοφανή οφέλη για τη χώρα και την οικονομία.

Πηγή: avgi.gr

Παρόμοια Άρθρα

Παρατάξεις