3.4 C
Athens
Δευτέρα, 6 Φεβρουαρίου, 2023

Προτάσεις – νομοθετική ρύθμιση από τη ΠΕΝΕΝ για τη «μαύρη» ναυτική εργασία

Πρόσφατα

Σειρά προτάσεων «που η εφαρμογή και η υλοποίησή τους μπορούν να συμβάλλουν στην ουσιαστική πάταξη του απαράδεκτου τριτοκοσμικού φαινομένου» της απλήρωτης ναυτικής εργασίας καταθέτει η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικών Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), υπογραμμίζοντας παράλληλα τη διόγκωση της συγκεκριμένης μάστιγας «που διαπιστώνεται την τελευταία 4ετία στο χώρο της επιβατηγού ναυτιλίας με τη συστηματική αλλά και μεθοδευμένη επιχειρηματικά ασυδοσία» των εφοπλιστών.

Σύμφωνα με την ΠΕΝΕΝ, η ισχύουσα νομοθεσία είναι τραγικά ανεπαρκής στην αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος, και οι προτάσεις αυτό το σκοπό έχουν: να καλύψουν το κενό, έτσι ώστε τόσο η πολιτεία και τα θεσμοθετημένα όργανά της αλλά και οι συνδικαλιστικές οργανώσεις να έχουν ουσιαστικό ρόλο και λόγο στην επίλυση αυτού του προβλήματος. Επιπλέον, χαρακτηρίζει ως κατεπείγουσα προτεραιότητα οι προτάσεις νομοθετικές ρυθμίσεις να προωθηθούν στο πρώτο νομοσχέδιο που θα κατατεθεί από την κυβέρνηση στην Βουλή (όπως ανακοίνωσε η κυβέρνηση θα είναι αυτό της επαναφοράς των ΣΣΕ, συλλογικών διαπραγματεύσεων κ.λπ.).

«Πιστεύουμε ότι το σύνολο αυτών των προτάσεων αντιμετωπίζει αποτελεσματικά την απλήρωτη ναυτική εργασία και ταυτόχρονα δίνει οριστικό τέλος στην αφερεγγυότητα και στην ασυδοσία των ναυτιλιακών εταιρειών καθώς και στην ατιμωρησία των Διοικήσεων αυτών των επιχειρήσεων έναντι του ναυτεργατικού μας κόσμου», υπογραμμίζει σχετικά με τις προτάσεις της η ΠΕΝΕΝ.


 ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΝΕΝ

1) Η μη καταβολή δεδουλευμένων να θεωρείται διαρκές αυτόφωρο αδίκημα και οι συνέπειες να αφορούν το διευθύνοντα σύμβουλο, τον πρόεδρο και το σύνολο των μελών του Δ.Σ της κάθε μναυτιλιακής εταιρείας καθώς και κάθε άλλο νόμιμο εκπρόσωπό της.

2) Με την ανάληψη κάθε δρομολογιακής γραμμής από την πλευρά των ενδιαφερομένων ναυτιλιακών εταιρειών, να κατατίθεται εγγυητική επιστολή η οποία θα ισούται για κάθε πλοίο με τους μισθούς 4 μηνών των ναυτεργατών που απασχολούνται στο πλοίο. Η ρύθμιση αυτή θα αφορά τόσο στα πλοία ελεύθερης δρομολόγησης όσο και σε εκείνα που θα εκτελούν πλόες δημόσιας υπηρεσίας (άγονες δρομολογιακές γραμμές).

3) Θεσμοθέτηση Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών (με την συμμετοχή ΥΝΑ και εκπροσώπων των Ναυτεργατικών Σωματείων) με σκοπό τον έλεγχο και την αυστηρή εφαρμογή της ΣΣΕ και της κείμενης ναυτικής νομοθεσίας.

5) Να παρέχεται νομοθετικά η δυνατότητα, σε περιπτώσεις παραβίασης της νομοθεσίας περί δεδουλευμένων, να κηρύσσεται από το ΥΝΑ έκπτωτη και με δρακόντιες κυρώσεις – συνέπειες κάθε ναυτιλιακή εταιρεία η οποία δεν τηρεί απαρέγκλιτα τις υποχρεώσεις της για την καταβολή και εξόφληση των δεδουλευμένων μισθών.

6) Σε ό,τι αφορά το άμεσο και επείγον ζήτημα των ήδη εκκαθαρισμένων δρομολογιακών γραμμών για τους μήνες Δεκέμβρη 2014, Γενάρη – Φλεβάρη 2015 η εκταμίευση των ποσών που αντιστοιχούν στο παραπάνω χρονικό διάστημα να διατεθεί σε συλλογικό φορέα των ναυτεργατών (ΠΝΟ – ναυτεργατικά σωματεία), με σκοπό αυτά να διατεθούν, σύμφωνα με τις μισθολογικές καταστάσεις, στα πληρώματα που τους οφείλονται δεδουλευμένοι μισθοί.

 

Διαβάστε επίσης:

Παρόμοια Άρθρα

Παρατάξεις