36.4 C
Athens
Παρασκευή, 19 Ιουλίου, 2024

ΠΕΝΕΝ: Καμία «αγαστή συνεργασία» με το εφοπλιστικό κεφάλαιο – Υπονομεύει ΣΣΕ, θέλει μαύρη εργασία

Πρόσφατα

naftergates-apnetΩς «μύθο» και ως «ένα βασικό προπαγανδιστικό επιχείρημα του εφοπλιστικού κεφαλαίου» χαρακτηρίζει η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών τα περί ναυτιλιακού συναλλάγματος που έρχεται στη χώρα χάριν της ανάπτυξης της ελληνόκτητης ναυτιλίας και υποστηρίζει χρόνια η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ).

Μάλιστα, τονίζει «οι εφοπλιστές, επενδύοντας στην άγνοια και στην σκόπιμη σιωπή ενός μεγάλου μέρους του πολιτικού – δημοσιογραφικού και συνδικαλιστικού τους προσωπικού (που υπηρετούν τα συμφέροντά τους), έχουν φθάσει στο σημείο να εκμεταλλεύονται επικοινωνιακά τους μισθούς των ναυτικών παρουσιάζοντας μια εντελώς στρεβλή εικόνα για το ναυτιλιακό συνάλλαγμα!!!».

Αφορμή για την «έκρηξη» της ΠΕΝΕΝ ήταν η ομιλία του προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στη γενική συνέλευση της 04-02-15.

Όπως υπογραμμίζει, με βάση τα επίσημα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας για το 2013 «προκύπτει ότι το ναυτιλιακό συνάλλαγμα που εισέρρευσε στην χώρα μας ανήλθε στα 12 δισ. ευρώ, από αυτά τα 5,5 δισ. επανεξήχθησαν στο εξωτερικό για δραστηριότητες των εταιρειών. Από τα 6,5 δισ. ευρώ του συνόλου του συναλλάγματος που έμεινε στην χώρα μας, πάνω από το 50% αποτελούσαν μισθούς, δαπάνες κοινωνικής ασφάλισης και εμβάσματα των ναυτικών προς τις οικογένειές τους!!!».

  • Περί «αγαστής συνεργασίας» ηγεσιών ναυτεργατών με εφοπλιστικό κεφάλαιο

Σχολιάζοντας την αναφορά του προέδρου της ΕΕΕ για «αγαστές σχέσεις με τις ηγεσίες των ναυτεργατικών σωματείων», έντονη είναι και σε αυτό το σημείο η αντίδραση της ΠΕΝΕΝ. Αφού σημειώνει πως θα έχει ενδιαφέρον «να πληροφορηθούμε για ποια σωματεία γίνεται ο λόγος, σε ποιο επίπεδο υπάρχει αγαστή συνεργασία και ποια είναι τα θέματα που υπάρχει αυτή η συνεργασία», υπογραμμίζει: «Εκείνο που δημόσια γνωρίζει η ΠΕΝΕΝ είναι ότι η ΕΕΕ επί μία 5ετία συστηματικά αντιδρά και δε δέχεται να υπογράψει τις ΣΣΕ με την ΠΝΟ και τα ναυτεργατικά σωματεία και αυτό αποτελεί ανοικτή υπονόμευση των συλλογικών διαπραγματεύσεων και του θεσμού των ΣΣΕ. Το ίδιο αφορά και την πρωτοβουλία της ΕΕΕ να καταργηθούν οι ΣΣΕ στην ποντοπόρο ναυτιλία και να αντικατασταθούν με ατομικές συμβάσεις!!!!».

Είναι γνωστόν, και από τις καταγγελίες των ναυτεργατικών σωματείων, όπως της ΠΕΝΕΝ, ότι το ελληνικό εφοπλιστικό κεφάλαιο είχε επί δεκαετίες στη « φαρέτρα» του ως μόνιμη απειλή την αλλαγή σημαίας και την εκδίωξη των ελλήνων ναυτεργατών από τα ελληνικά πλοία και το χρησιμοποιούσε ως μοχλό πίεσης προς τις εκάστοτε κυβερνήσεις για να διεκδικεί και να επιτυγχάνει νέα προνόμια από το ελληνικό κράτος. Με αυτόν τον τρόπο (και όχι μόνο) κατάφερε την τελευταία 25ετία να μειώσει 10 φορές τις οργανικές συνθέσεις, αποβάλλοντας με πρωτοφανή κοινωνική και επιχειρηματική αναλγησία πάνω από 50.000 ναυτεργάτες με την υπόσχεση κάθε φορά ότι έτσι θα ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα και θα αυξηθούν τα πλοία (και οι θέσεις εργασίας) στο εθνικό νηολόγιο. «Αποδείχθηκε άνθρακες ο θησαυρός!!!», σχολιάζει η ΠΕΝΕΝ.

  • Απάντηση στις εφοπλιστικές απειλές για μετεγκατάσταση – μαύρη εργασία

Στις σημερινές συνθήκες, «φαίνεται να έχουν εφεύρει νέο επιχείρημα – εκβιασμό», ότι θα προβούν σε μετεγκατάσταση των εταιρειών τους σε άλλες χώρες της Ευρώπης ή και του τρίτου κόσμου, εάν απειληθεί το σαθρό και βαθύτατα αντικοινωνικό θεσμικό πλαίσιο των φοροαπαλλαγών και της μαύρης ανασφάλιστης εργασίας των χαμηλόμισθων αλλοδαπών που απασχολούνται κατά 80% στην ελληνική σημαία και κατά 99% στα ελληνόκτητα πλοία.

«Με περισσή θρασύτητα», καταγγέλλει η ΠΕΝΕΝ, «καλούν τη νέα κυβέρνηση να προωθήσει τις απαιτούμενες κανονιστικές πράξεις για την απασχόληση ελλήνων ναυτικών σύμφωνα με τα διεθνή κρατούντα, δηλαδή όσα ισχύουν στις σημαίες ευκαιρίας».

Τι σημαίνει αυτό σε απλά ελληνικά; Ανασφάλιστοι ναυτεργάτες – τριτοκοσμικοί μισθοί – χωρίς ΣΣΕ και με εργασιακές συνθήκες γαλέρας!!! Και φυσικά χωρίς συγκροτημένα δικαιώματα.

«Αυτό το εργασιακό μοντέλο (εργασιακός μεσαίωνας) οραματίζεται και σχεδιάζει ο ελληνικός εφοπλισμός για τους έλληνες ναυτεργάτες και ζητά από την νέα κυβέρνηση να το υλοποιήσει. Αυτό το άθλιο τριτοκοσμικό μοντέλο τους απαντούμε ότι εμείς το πετάμε στον κάλαθο των απορριμμάτων και καλούμε την κυβέρνηση να πάρει όλα τα αναγκαία μέτρα που αναλυτικά έχουμε προτείνει για την απασχόληση των ελλήνων ναυτεργατών με πλήρη και συγκροτημένα δικαιώματα», επισημαίνει η ΠΕΝΕΝ και προσθέτει:

«Ο βασικός και γνήσιος δεσμός του ελληνικού πλοίου με την χώρα μας είναι η απασχόληση ελλήνων ναυτεργατών και αυτό θα συντελέσει στην αύξηση των φορολογικών εσόδων, στην παραπέρα αύξηση του ναυτιλιακού συναλλάγματος, στην βελτίωση των εσόδων των ασφαλιστικών μας ταμείων, στην ουσιαστική αντιμετώπιση της ανεργίας που έχει ξεπεράσει το 50% στον χώρο της ναυτεργασίας».

  • Ψέματα και για τις θέσεις εργασίας

Αναφορικά με τις 19.000 θέσεις εργασίας, που είπε ο πρόεδρος της ΕΕΕ ότι υπάρχουν στην εμπορική ναυτιλία, «επίσης αποτελεί ένα ασύστολο ψεύδος» λέει η ΠΕΝΕΝ και εξηγεί: «α) Η αναφορά της ΕΕΕ πρέπει να αφορά αποκλειστικά και μόνο στην ποντοπόρο ναυτιλία (και όχι το σύνολό της), β) οι θέσεις εργασίας των ελλήνων ναυτικών στην κατηγορία αυτή είναι 4.000 + 1.500 (που ανακυκλώνονται σε ετήσια βάση) και 10.000 έως 11.000 το προσωπικό των ναυτιλιακών γραφείων και περίπου 1.000 θέσεις εργασίας που το αντικείμενό τους είναι παραναυτιλιακές δραστηριότητες συνδεδεμένες αποκλειστικά με την ποντοπόρο ναυτιλία. Το σύνολο είναι 17.000!!!».

Σημειώνεται ότι η αναφορά στην ποντοπόρο ναυτιλία δεν αφορά τα 820 ελληνικής σημαίας πλοία αλλά το σύνολο των ναυτιλιακών επιχειρήσεων που είναι εγκατεστημένες στην χώρα και οι οποίες εκπροσωπούν περίπου 3.500 ελληνόκτητα πλοία από τα οποία τα 2.700 έχουν σημαίες ευκολίας!!!

  • Διαβάστε αναλυτικά ΕΔΩ την ανακοίνωση – δριμεία επίθεση που εξαπέλυσε η ΠΕΝΕΝ στους εφοπλιστές.

Παρόμοια Άρθρα

Παρατάξεις