ergazomenoi-kipros

ergazomenoi-kiprosΣτην ίδρυση νέας αεροπορικής εταιρείας με το σήμα των Κυπριακών Αερογραμμών (Κ.Α.), που είναι το κυπριακό αγρινό, προσανατολίζεται η κυπριακή κυβέρνηση, σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών Χάρη Γεωργιάδη, που κλήθηκε να σχολιάσει την απόφαση της Κομισιόν να ζητήσει από τον κυπριακό κρατικό αερομεταφορέα την επιστροφή τής στήριξης, πέραν των 100 εκατ. ευρώ που έλαβε το 2012. Ο υπουργός εξήγησε ότι με την απόφαση της Επιτροπής αφαιρείται η άδεια πτητικού προγράμματος των κυπριακών αερογραμμών. Η εταιρεία, η οποία ιδρύθηκε επί Αγγλοκρατίας, πετούσε για 69 χρόνια.

Από την πλευρά του, ο υπουργός Συγκοινωνιών Μάριος Δημητριάδης είπε ότι τις πτήσεις των Κ.Α. θα αναλάβουν άλλες εταιρείες. Ίσως προχωρήσουμε στην ίδρυση νέας τοπικής αεροπορικής εταιρείας σε συνεργασία με ιδιώτες, ανέφερε.

Τελευταία πτήση, Παρασκευή 9 Ιανουαρίου 2015

Η τελευταία ιστορική πτήση για τις Κ.Α. έγινε αργά χθες από την Αθήνα, με προορισμό τη Λάρνακα. Ευθύς μετά την πτήση από την Αθήνα, ο στόλος της κυπριακής αεροπορικής εταιρείς καθηλώθηκε. Το επόμενο στάδιο είναι να κληθούν εκκαθαριστές για να αναλάβουν τη διαχείριση των όσων περιουσιακών στοιχείων έχει στη διάθεση της η εταιρεία.

Από το ταμείο προνοίας οι μισθοί των υπαλλήλων

«Οι τελευταίοι υπάλληλοι θα λάβουν το σύνολο των μισθών που δικαιούνται και το ταμείο προνοίας. Θα καλυφθεί από την κυβέρνηση και το έλλειμμα του ταμείου προνοίας», είπε ο υπουργός Οικονομικών, στην προσπάθεια του να καθησυχάσει τους εκατοντάδες υπαλλήλους που βρίσκονται εδώ και μήνες σε κατάσταση εργασιακής αβεβαιότητας.

Μέσω ιδιωτικού γραφείου οι πτήσεις – εκκρεμότητες των Κ.Α. έναντι των επιβατών

Στο μεταξύ, την εμπλοκή μεγάλου ταξιδιωτικού γραφείου της Κύπρου προνοεί το σχέδιο έκτακτης ανάγκης που ετοίμασε η κυβέρνηση προς αντιμετώπιση των άμεσων προβλημάτων που θα δημιουργηθούν στο επιβατικό κοινό από την αναστολή λειτουργίας της αεροπορικής εταιρείας.

Ο υπουργός Οικονομικών επιβεβαίωσε, απαντώντας στο ΑΜΠΕ ότι το γραφείο «Top Kinisis» θα αναλάβει την υποχρέωση να επαναπατρίσει τους επιβάτες εκείνους που τις προηγούμενες ημέρες είχαν εισιτήρια των Κ.Α. με επιστροφή. Σε μια τέτοια περίπτωση, με βάση τους σχεδιασμούς που γίνονται, οι επιβάτες που επρόκειτο να ταξιδεύσουν τις επόμενες μέρες είτε από είτε προς την Κύπρο το ταξίδι τους θα πραγματοποιηθεί ή με ναυλωμένη πτήση ή με κάποια άλλη αεροπορική εταιρεία.

Τι μέλλει γενέσθαι τις επόμενες εβδομάδες

Σύμφωνα με πληροφορίες του «Φιλελεύθερου» της Κύπρου, ο κυβερνητικός σχεδιασμός που έχει από εβδομάδες καθοριστεί, προβλέπει κλείσιμο της εταιρείας, με κήρυξη πτώχευσης, με «συνοπτικές διαδικασίες». Σημειώνεται ότι η έκδοση της απόφασης από τις Βρυξέλλες, δεν σημαίνει αυτόματο κλείσιμο της εταιρείας, αλλά θεωρείται ξεκάθαρο ότι με βάση το κοινοτικό κεκτημένο δίνεται χρόνος δύο συν δύο μήνες για τις απαραίτητες ρυθμίσεις.

Ωστόσο, αναμένεται έντονη αντίδραση τόσο σε πολιτικό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο, από τους εργαζόμενους όπως και από πιστωτές και από αρκετές χιλιάδες κατόχους εισιτηρίων, εκ των οποίων αρκετές εκατοντάδες θα μείνουν σε ξένα αεροδρόμια με τα εισιτήρια στο χέρι. Σε μια τέτοια περίπτωση έντονων πιέσεων και αντιδράσεων, υπάρχει κυβερνητικό «σχέδιο Β», που προβλέπει ότι θα γίνει επίκληση ανεπάρκειας ασφάλειας πτήσεων.

Την ίδια ώρα, μεγάλοι πιστωτές είναι πλέον σε συναγερμό, ώστε να διορίσουν δικό τους παραλήπτη-διαχειριστή και να διεκδικήσουν το λαβείν τους από τα χρηματικά αποθέματα της εταιρείας που θα ξεκαθαρίσουν μετά τη νόμιμη προτεραιότητα αποζημιώσεων προς το προσωπικό. Ωστόσο, έχουν ήδη μελετήσει και προτίθενται να προχωρήσουν σε άμεσα νομικά μέτρα, ώστε να μην αφήσουν στο κράτος τα δικαιώματα του σήματος και του εμβλήματος των K.A., αλλά να τα αποκτήσουν ώστε από την πώλησή τους να λάβουν επίσης τα οφειλόμενα προς αυτούς.

Σωστούς χειρισμούς ζητούν ΣΥΝΥΚΑ και ΠΑΣΥΠΙ

Ο πρόεδρος της ΣΥΝΥΚΑ Βαγγέλης Μαππουρίδης δήλωσε ότι οι εργαζόμενοι στις Κ.Α. πιστεύουν ότι σε περίπτωση κατά την οποία η απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι αρνητική, το κράτος μπορεί να διαχειριστεί το θέμα. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, είπε, δεν πρόκειται να ζητήσει να εξοφληθεί το χρέος την επόμενη και κάλεσε την Κυβέρνηση να διαχειριστεί σωστά το θέμα, προκειμένου να κερδίσει χρόνο μέχρι να λάβει τις τελικές της αποφάσεις.

Ο γραμματέας της συντεχνίας των πιλότων (ΠΑΣΥΠΙ) Χρύσανθος Χατζηχρυσάνθου είπε ότι σε περίπτωση που η απάντηση είναι αρνητική οι κανονισμοί της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δίνουν χρόνο τεσσάρων μηνών για να καταχωρηθεί έφεση. Είπε ακόμα ότι υπάρχει περίοδος δέκα χρόνων για να γίνει η αποπληρωμή των όποιων ποσών κρίνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι έχουν δοθεί παράνομα. Εάν γίνει σωστή διαχείριση της εταιρείας, είπε, οι Κυπριακές Αερογραμμές μπορούν να επιβιώσουν.

Με πληροφορίες από ΑΜΠΕ, «Φιλελεύθερος» Κύπρου