10 C
Athens
Σάββατο, 4 Φεβρουαρίου, 2023

Συγκυβερνητικό όνειδος: Έμφοβοι με τους 18άρηδες – Τους απέκλεισαν από τις εκλογές

Πρόσφατα

vouli-efivwnΗ συγκυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου κάνει ό,τι μπορεί για να παραμείνει στην εξουσία και να εφαρμόσει τις καταστρεπτικές, αντιλαϊκές και αντεργατικές μνημονιακές πολιτικές. Τελευταίο παράδειγμα ο αποκλεισμός περίπου 100.000 δεκαοκτάρηδων (γεννηθέντων το 1997 και μη εγγεγραμμένων στους καταλόγους) από την εκλογική διαδικασία. Την Τετάρτη, διά μέσω του υπηρεσιακού υπουργού Εσωτερικών Μιχάλη Θεοχαρίδη, επικαλέστηκε «νομικό κώλυμα» και «αδυναμία παρέμβασης», την ώρα που είναι γνωστό το πρόβλημα εδώ και καιρό, όταν στο υπουργείο ήταν ο Αργύρης Ντινόπουλος.

Σύμφωνα με την Εφημερίδα των Συντακτών, ο τελευταίος γνώριζε από το Σεπτέμβριο του 2014 ότι θα προκύψει το ζήτημα με τους εκλογικούς καταλόγους για τους δεκαοκτάρηδες, αλλά παρά το ότι οι υπηρεσίες του υπουργείου είχαν υποδείξει τη λύση, αυτός… περί πολλά ετύρβαζε: του είχαν προταθεί αρμοδίως οι συγκεκριμένες απαραίτητες νομοθετικές πρωτοβουλίες και επιλεγμένες μηχανογραφικές παρεμβάσεις στο νέο σύστημα του Εθνικού Δημοτολογίου, το οποίο βρίσκεται σε πλήρη παραγωγική επιχειρησιακή λειτουργία από τα τέλη του 2013 και περιμένει την περαιτέρω αξιοποίησή του. Όπως έγινε γνωστό, αυτή η ενημέρωση είχε παρασχεθεί αρμοδίως και στον προκάτοχό του, το Γιάννη Μιχελάκη.

Εδώ και τώρα λύση ζητεί ο ΣΥΡΙΖΑ

Σε ανακοίνωσή του, το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, με αφορμή το δημοσίευμα της Εφ.Συν., κάνει λόγο για «κυβερνητική υποκρισία» και κατηγορεί τον Α. Ντινόπουλο για επιδεικτική αδράνεια που φανερώνει «την πολιτική σκοπιμότητα που κρύβεται πίσω από τα κυβερνητικά προσχήματα περί έλλειψης χρόνου».

Καλούμε, συνεχίζει ο ΣΥΡΙΖΑ, την κυβέρνηση να προβεί άμεσα στις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να λυθεί το θέμα, έπειτα κι από το διάβημα που έχουμε ήδη καταθέσει στον υπηρεσιακό Υπουργό Εσωτερικών. Σε διαφορετική περίπτωση, σημειώνει, «θα είμαστε αντιμέτωποι με μια άνευ προηγουμένου διαστρέβλωση του εκλογικού σώματος και του εκλογικού αποτελέσματος, μια κορύφωση του κυβερνητικού αυταρχισμού απέναντι στις νέες και τους νέους, ένα ακόμα ευθύ χτύπημα στη δημοκρατία».

Και καταλήγει: «Δε θ’ αφήσουμε αυτή την απαράδεκτη μεθόδευση να υλοποιηθεί, αφήνοντας απέξω 100.000 νέες και νέους, που με την ψήφο τους θέλουν να βάλουν ένα τέλος στην απαξίωσή τους. Να δοθεί άμεσα λύση!»

 

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΥΠΕΣ
ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΤΩΝ 18ΡΗΔΩΝ

Οι γενικές Βουλευτικές εκλογές της 25ης Ιανουαρίου 2015 θα διενεργηθούν σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις της Νομοθεσίας για την Εκλογή Βουλευτών, που έχουν κωδικοποιηθεί σ’ ενιαίο κείμενο με το Π.Δ.26/2012 (ΦΕΚ 57 Α΄/15.3.2012 ).

Η απόκτηση και η άσκηση του συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματος του εκλέγειν ρυθμίζεται ειδικώς από τις διατάξεις των άρθρων 4 και 6 παρ.1 του άνω Π.Δ., οι οποίες ορίζουν η μεν πρώτη ότι «1.Το δικαίωμα του εκλέγειν έχουν οι πολίτες Έλληνες και Ελληνίδες που συμπλήρωσαν το δέκατο όγδοο έτος της ηλικίας τους. 2.Για την εφαρμογή της προηγούμενης παραγράφου η 1η Ιανουαρίου θεωρείται ως ημερομηνία γέννησης όλων όσων γεννήθηκαν μέσα στο χρόνο», η δε δεύτερη ότι « Το δικαίωμα του εκλέγειν έχουν σε κάθε εκλογική περιφέρεια μόνο όσοι είναι γραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους των δήμων της εκλογικής περιφέρειας».

Περαιτέρω, η διαδικασία εγγραφής νέων εκλογέων στους εκλογικούς καταλόγους των δήμων κάθε εκλογικής περιφέρειας ρυθμίζεται από το άρθρο 10 του ίδιου ΠΔ, το οποίο προβλέπει στην παρ.1 ότι « Ο Δήμαρχος συντάσσει αυτεπάγγελτα, κάθε έτος, από 1ης μέχρι τέλους Φεβρουαρίου ονομαστικές καταστάσεις, οι οποίες περιλαμβάνουν όσους είναι εγγεγραμμένοι στα δημοτολόγια του δήμου και αποκτούν το δικαίωμα του εκλέγειν κατά το άρθρο 4 του παρόντος» και στην παρ.3 ότι «οι καταστάσεις αυτές υποβάλλονται αμελλητί στο Υπουργείο Εσωτερικών για την ένταξή τους στο εκεί τηρούμενο αρχείο εκλογικών καταλόγων».

Από τις προπαρατεθείσες διατάξεις με σαφήνεια προκύπτει ότι απαραίτητη προϋπόθεση για την άσκηση του δικαιώματος του εκλέγειν από Έλληνες και Ελληνίδες πολίτες που έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους είναι η εγγραφή αυτών στους εκλογικούς καταλόγους των δήμων της οικείας εκλογικής περιφέρειας, η οποία (εγγραφή) προϋποθέτει ότι αυτοί έχουν περιληφθεί προηγουμένως στις ονομαστικές καταστάσεις που συντάσσουν αυτεπάγγελτα οι δήμαρχοι από 1ης μέχρι τέλους Φεβρουαρίου κάθε έτους.

Συνεπώς, οι γεννηθέντες το έτος 1997, οι οποίοι και δεν είναι γραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους των δήμων που τηρούνται στο Υπουργείο Εσωτερικών, ενόψει του ότι η διαδικασία σύνταξης των ονομαστικών καταστάσεων από τους δημάρχους θα λάβει χώρα την 1η έως και τέλος Φεβρουαρίου του 2015, δεν θα ψηφίσουν στις Βουλευτικές Εκλογές της 25ης Ιανουαρίου 2015.

Επισημαίνεται ότι οι ανωτέρω, που δεν είναι γραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους, δεν μπορούν να ψηφίσουν κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των παρ.4 και5 του άρθρου 8 του ως άνω ΠΔ, δηλαδή με βάση πιστοποιητικό του Δημάρχου από το οποίο προκύπτει η εγγραφή τους στα Δημοτολόγια ή τα Μητρώα αρρένων στα οποία είναι εγγεγραμμένοι, διότι οι διατάξεις αυτές αφορούν εκλογείς για τους οποίους έχει προηγηθεί η διαδικασία της παραγράφου 1 του άρθρου 10 του ΠΔ (σύνταξη ονομαστικών καταστάσεων από δημάρχους), περίπτωση η οποία δεν συντρέχει εν προκειμένω για τους γεννηθέντες το έτος 1997.

Τέλος αξίζει να αναφερθεί ότι η ίδια ερμηνευτική θέση υιοθετήθηκε και στις βουλευτικές εκλογές της 7ης Μαρτίου του 2004.

Σημειώνεται ότι δεν υπάρχει νομική δυνατότητα του Υπουργού Εσωτερικών για οποιαδήποτε νομοθετική παρέμβαση, προκειμένου οι γεννηθέντες το έτος 1997να περιληφθούν σε νέες ονομαστικές καταστάσεις που θα συντάξουν οι Δήμαρχοι και να παρασχεθεί έτσι η δυνατότητα στους πολίτες αυτούς να ψηφίσουν στις Βουλευτικές εκλογές της 25 Ιανουαρίου 2015, διότι:

α) Από το όλο κείμενο του ισχύοντος ΠΔ 26/2012 δεν προκύπτει νομοθετική εξουσιοδότηση προς τον ανωτέρω Υπουργό να νομοθετήσει, προτείνοντας την έκδοση σχετικού προεδρικού διατάγματος. Η παρεχόμενη προς αυτόν με τη διάταξη του άρθρου 133 εδ.α του ίδιου ΠΔ εξουσιοδότηση αφορά αποκλειστικά τη δυνατότητά του να προτείνει την έκδοση προεδρικών διαταγμάτων με τα οποία καθορίζονται μόνο οι αναγκαίες λεπτομέρειες για την εκτέλεση των διατάξεων του εν λόγω ΠΔ και όχι διαταγμάτων που επιφέρουν τροποποιήσεις συγκεκριμένων διατάξεων αυτού και

β) Ναι μεν προβλέπεται από το άρθρο 44 παρ.1 του ισχύοντος Συντάγματος δυνατότητα να εκδοθεί, σύμφωνα με τις οριζόμενες σ’ αυτό προϋποθέσεις, πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, με την οποία να τροποποιείται η προαναφερόμενη διάταξη του άρθρου 10 παρ.1 του ανωτέρω ΠΔ, πλην όμως η εφαρμογή της τυχόν νέας ρύθμισης είναι αντικειμενικά απολύτως αδύνατο να υλοποιηθεί εντός των τασσομένων από το εν λόγω ΠΔ ασφυκτικών προθεσμιών και συγκεκριμένα μέχρι τις 10 Ιανουαρίου 2015, που είναι η καταληκτική ημερομηνία αποστολής από τους Αντιπεριφερειάρχες όλης της Χώρας προς το Υπουργείο Εσωτερικών των αποφάσεών τους περί καθορισμού των συσταθέντων εκλογικών τμημάτων της Επικράτειας.

(Η φωτογραφία είναι από τη Βουλή των Εφήβων)

Παρόμοια Άρθρα

Παρατάξεις