Aναλυτικά το κείμενο που έδωσαν στη δημοσιότητα οι Απολυμένοι/ες καταστημάτων Metropolis και δημοσιεύει το ertopen.com.
Έχει περάσει σχεδόν ενάμισης χρόνος από τότε που καταγγείλαμε δημόσια ότι η απευθείας ανάθεση της διοργάνωσης του σόου του ελληνικού τελικού της Eurovision στο MAD TV του Ανδρέα Κουρή από την άλλοτε ΕΡΤ και στη συνέχεια από τη ΔΤ και τη ΝΕΡΙΤ αποτελεί μια εξόφθαλμη σκανδαλώδη διαδικασία. Και είχαμε επισημάνει ότι είναι παραπάνω από άξιο απορίας το γεγονός ένας κρατικός φορέας παραχωρεί δωρεάν και ως δώρο μια τέτοια μεγάλη, κερδοφόρα διοργάνωση μαζί με ένα (άγνωστο) μέρος των κερδών της σε έναν ιδιώτη με τεράστιες οφειλές, εκτός των άλλων, και προς το Δημόσιο, λόγος για τον οποίο είναι υπόδικος. Κι όμως, σε όλο αυτό το διάστημα, δεν ίδρωσε το αυτί κανενός εισαγγελέα.
Εντούτοις, το τελευταίο διάστημα έγινε γνωστό ότι θα ξεκινήσει έλεγχος της νομιμότητας της διαδικασίας ανάθεσης των προγραμμάτων που επελέγησαν κατά τη διάρκεια της θητείας του προηγούμενου προέδρου της ΝΕΡΙΤ, ενώ όπως έγινε γνωστό η ΝΕΡΙΤ δαπάνησε 2,5 εκατομμύρια ευρώ σε 3 μήνες με απευθείας αναθέσεις. Και τα δύο αυτά γεγονότα μας δίνουν την αφορμή να επανέλθουμε στο ζήτημα του σκανδάλου της απευθείας ανάθεσης της Eurovision στο MAD TV (ιδιοκτησίας του πρώην εργοδότη μας, που δεν μας έχει καταβάλλει ούτε ένα ευρώ από τα 600.000 που μας οφείλει από χρωστούμενους μισθούς και αποζημιώσεις).
Ξεκινώντας από το 2011 που η ΕΡΤ στον ετήσιο απολογισμό της καμαρώνει για τα αυξημένα νούμερα τηλεθέασης: «Αξιοσημείωτη και για αυτή την τηλεοπτική χρονιά ήταν η απόδοση του 56ου διαγωνισμού τραγουδιού της Eurovision από τη ΝΕΤ. Και αυτή τη χρονιά είχαμε δυο ημιτελικούς (α’ ημιτελικός μερίδιο 33,0% με συμμετοχή Ελλάδος και ο β’ ημιτελικός μερίδιο 18,2%).Τον Τελικό είδαν κατά μέσο όρο 2.904.554 άτομα (28,5% τμλ) και μερίδιο 68,6%».
Εντούτοις, λιγότερο από ένα χρόνο μετά, η ΕΡΤ διαπιστώνει «ξαφνικά» ότι ο διαγωνισμός είναι ζημιογόνος δια στόματος Σίμου Κεδίκογλου στην εφημερίδα «Το Βήμα» (29.11.2012) ο οποίος ανακοινώνει ότι «η δημόσια τηλεόραση δεν θα πρέπει να συμμετάσχει εφέτος στον διαγωνισμό της Eurovision ανταποκρινόμενη στο κυρίαρχο λαϊκό αίσθημα», «εκτός κι αν», όπως αναφέρει το ρεπορτάζ της εφημερίδας, «βρεθεί κάποιος χορηγός που να αναλάβει τα έξοδα».
Δύο μήνες μετά (14.1.2013), το Δ.Σ. της ΕΡΤ με απόφασή του γνωστοποιεί ότι «λαμβάνοντας υπόψη την υψηλή τηλεθέαση της διοργάνωσης, αποφασίζει καταρχήν τη συμμετοχή της ΕΡΤ Α. Ε. στον 58ο Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό Τραγουδιού της Eurovision με την προϋπόθεση ότι η εταιρία δεν θα έχει οικονομική επιβάρυνση αλλά θα επιδιωχθεί να υπάρξει κέρδος. Ο τρόπος συμμετοχής θα αποφασισθεί, αφού διερευνηθούν όλες οι δυνατότητες και προτάσεις και κατατεθεί σχετική εισήγηση στο Διοικητικό Συμβούλιο».
Και μόλις δυο μέρες αργότερα (16.1.2013), δίχως να τηρούνται καν τα προσχήματα, αποκαλύπτεται σε ποιόν πάει το δώρο που λέγεται Eurovision«Το Διοικητικό Συμβούλιο, ύστερα από άκαρπες επαφές με δισκογραφικές εταιρίες και εκτενή συζήτηση σχετικά με τις οικονομοτεχνικές παραμέτρους του ζητήματος και τις ποιοτικές προδιαγραφές, αποφασίζει να αναθέσει στο μουσικό κανάλι MADTV την παραγωγή του ελληνικού τελικού για την επιλογή του τραγουδιού που θα εκπροσωπήσει τη χώρα μας καθώς και όλων των υποστηρικτικών δράσεων για την προετοιμασία της ελληνικής συμμετοχής». Και, όπως φαίνεται, όταν η ΕΡΤ μιλάει για ανάθεση, μάλλον εννοεί την παραχώρηση χωρίς αντίτιμο.
Εδώ γεννιέται το διόλου φιλοσοφικό ερώτημα: από τη στιγμή που η ΕΡΤ δεν θα είχε οικονομική επιβάρυνση, αλλά θα επιδίωκε και κέρδη μέσα από την ανάθεση(!), τη στιγμή που οι επαφές με τις δισκογραφικές εταιρείες ήταν άκαρπες, θα μπορούσε ο Ανδρέας Κουρής ως ιδιοκτήτης του MADTV να εκμεταλλευτεί κερδοφόρα ένα τόσο πολυδάπανο τηλεοπτικό προϊόν;
Η απάντηση είναι ναι, συνοδευομένη με κάποιες μικρές λεπτομέρειες στη σχετική συμφωνία μεταξύ του MAD και της ΕΡΤ. Ο Ανδρέας Κουρής, λοιπόν, διαλέγει το φιλέτο των τηλεοπτικών μεταδόσεων και όλων των event, συμπεριλαμβανομένου και του ελληνικού τελικού της Eurovision,και η ΕΡΤ από την πλευρά της τα χοντρά έξοδα. Με πολλές ευκαιρίες για έσοδα (τηλεοπτικές μεταδόσεις, τηλεοπτικά δικαιώματα, διαφημίσεις, σπόνσορες, εισιτήρια, τηλεφωνική ψηφοφορία) ο ιδιοκτήτης του MAD καταφέρνει να προσθέσει κάποια μηδενικά παραπάνω στον τραπεζικό του λογαριασμό. Κι ας μην παραβλεφθούν και τα μακροπρόθεσμα κέρδη για τον Ανδρέα Κουρή αφού στο επίσημο site της Eurovision, ο ελληνικός τελικός πλέον μετονομάζεται και ξαναβαφτίζεται ως «Eurosong 2014 – a Mad Show». Σε αυτά τα πλαίσια, ακόμα και για τις φωτογραφίες που υπάρχουν στην επίσημη ιστοσελίδα τηςEurovisionτα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στο MADTV. Έτσι, ο Ανδρέας Κουρής, μέσω ενός σχεδόν 60χρονου προϊόντος που ονομάζεται Eurovision κονομάει χοντρά σήμερα και επενδύει για να τα κονομήσει ακόμα πιο χοντρά αύριο.
Και σε ότι αφορά την ΕΡΤ; Μέσα από τις λίγες δαπάνες του κρατικο-δημόσιου ραδιοτηλεοπτικού φορέα που έχουν δημοσιευθεί μπορούμε να καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι τελικά η ΕΡΤ πλήρωσε πολλά για το… MADSHOW. Ας δούμε τα φετινά νούμερα, με τη διαφορά ότι όπου εμφανιζόταν μέχρι το 2013 η ΕΡΤ, πλέον υπάρχει «ΔΤ», «Ειδικός Διαχειριστής Στοιχείων Ενεργητικού και Παθητικού ΕΡΤ ΑΕ και Θυγατρικών της», μέχρι και ο ΕΟΤ.
Στις 14.03.2014 και σε μορφή κατεπείγοντος η ειδική διαχειρίστρια αποφασίζει την πληρωμή 122.000,00 € στην EBU, ένα ποσό που αντιστοιχεί στη συμμετοχή της χώρας μας στο διαγωνισμό.
Δέκα μέρες μετά, η ειδική διαχειρίστρια, θα εγκριθεί το ποσό των 325,00 €, με απευθείας ανάθεση για την παραγγελία ελληνικών σημαιών(!) που θα χρησιμοποιηθούν στη βραδιά του τελικού. Στην απόφαση με ημερομηνία 24.03.2014, λήφθηκε υπόψη ηλεκτρονική επιστολή με ημερομηνία 09.04.2014 (backtothefuture)!
Την ίδια μέρα, με απευθείας ανάθεση και πάλι η ειδική διαχειρίστρια θα εγκρίνει το ποσό των 2.091,00 € για την προμήθεια press kit και διαφημιστικού υλικού. Και πάλι, στην απόφαση με ημερομηνία 24.3.2014 επικαλούνται ηλεκτρονική επιστολή με ημερομηνία 26.03.2014.
Στις 03.04.2014 ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ εγκρίνει δαπάνη 700,00€ για την κάλυψη κόστους φιλοξενίας σε Λονδίνο και Κοπεγχάγη, ελλήνων καλλιτεχνών στο πλαίσιο της προώθησης της ελληνικής συμμετοχής.
Στις 29.04.2014 εγκρίνεται από την ειδική διαχειρίστρια δαπάνη 5.500,00 € για θάλαμο σχολιασμού στο χώρο του ημιτελικού και του τελικού στην Κοπεγχάγη.
Στις 30.04.2014 η ειδική διαχειρίστρια εγκρίνει δαπάνη 498,15€ την προμήθεια Cattering για την 5μελή κριτική επιτροπή που θα συνεδριάσει και θα ψηφίσει τα διαγωνιζόμενα τραγούδια στις 7 και 9 Μαΐου.
Επιπλέον, στις 03.04.2014 ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ εγκρίνει δαπάνη 700,00€ για την κάλυψη κόστους φιλοξενίας σε Λονδίνο και Κοπεγχάγη, ελλήνων καλλιτεχνών στο πλαίσιο της προώθησης της ελληνικής συμμετοχής.
Σε όλα αυτά ας προσθέσουμε και τις δαπάνες που γίνονται κάθε χρονιά, αλλά δεν έχουν ακόμα δημοσιευτεί φέτος, όπως έξοδα μετακίνησης υπαλλήλων και διαμονής καλλιτεχνών και υπαλλήλων.
Συνοψίζοντας καταλήγουμε στα παρακάτω:
Η ΔΤ-ΝΕΡΙΤ αποφασίζει να μην αναλάβει η ίδια τη διοργάνωση της Eurovision, όπως συνέβαινε πάντα, λόγω υψηλού κόστους, αλλά πληρώνει γι’ αυτό πάνω από 140.000,00€ από τα ταμεία της (μας). Ο Ανδρέας Κουρής κρατώντας ψηλά, επί δυο συναπτά έτη, το ελληνικό λάβαρο της Εurovision, αναλαμβάνει το επιχειρηματικό ρίσκο, χωρίς να πληρώσει σχεδόν τίποτα και με άγνωστα σε όλους μας κέρδη. Το κοινό των δύο πρωταγωνιστών σε αυτό το εξόφθαλμο και προκλητικό σκάνδαλο είναι ότι καμία από τις δύο πλευρές δεν λογοδοτεί για τίποτα και σε κανένα.
Οπότε, άλλος μπορεί να κερδίζει κι άλλος να πληρώνει.
ΥΓ. Ο Ανδρέας Κουρής, που τόσο άνετα παίρνει απευθείας δουλειές από το Κράτος, συνελήφθη τον Απρίλιο του 2013 για χρέη 1.300.000 € προς το Δημόσιο.