Ο ρόλος της Παιδείας είναι να «αποδώσει» στο κοινωνικό σύνολο μορφωμένους και πολιτικά σκεπτόμενος νέους-μαθητές, έτοιμους να αναλάβουν ρόλο, να δημιουργήσουν, να συνθέσουν και να έχουν δημοκρατικά εκφραζόμενες απόψεις, σεβασμό, ηθική, κατανόηση, ευελιξία, ευγένεια, προσπάθεια.
Ωστόσο, στην εποχή των μνημονίων, αυτό είναι αποθετικό για τους «ταγούς» της εκπαίδευσης, όπως, για παράδειγμα, τους επικεφαλής της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Δ’ Αθήνας, που θέλουν -όπως φαίνεται- μη σκεπτόμενους πολίτες, μαθητές-πιόνια.
Τι έκαναν; Απαγόρευσαν σε εκπαιδευτικούς και μαθητές της Αργυρούπολης, του Ελληνικού, της Γλυφάδας και του Αλίμου να συμμετέχουν στο διήμερο των διαδηλώσεων εναντίωσης στο ξεπούλημα της περιοχής, που διοργανώνεται την Κυριακή και τη Δευτέρα από την Πρωτοβουλία κατοίκων για τη δημιουργία Μητροπολιτικού Πάρκου. Πρόκειται για «πολιτική διεκδίκηση», ισχυρίζονται!
Από την πλευρά τους, οι εκπαιδευτικοί (ΕΛΜΕ Δ’ Αθήνας) κάνουν λόγο για πιέσεις που ασκούνται στους εκπαιδευτικούς με σκοπό τον εκφοβισμό τους και προσπάθεια να τους παρουσιάσουν ως «εργαλεία εξυπηρέτησης πολιτικών σκοπιμοτήτων».
Η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Δ’ Αθήνας
Ένας από τους βασικούς στόχους του Δημόσιου Σχολείου είναι η διαπαιδαγώγηση των μαθητών στις μεγάλες αξίες της Δικαιοσύνης, της Αλληλεγγύης, της υπεράσπισης του περιβάλλοντος και του Δημοσίου Πλούτου.
Οι εκπαιδευτικοί θεωρούν σημαντικό παιδαγωγικό καθήκον τους να μεταλαμπαδεύσουν αυτές τις αξίες στους μαθητές τους και γι’ αυτό το σκοπό πληθώρα σχολείων, κάθε χρόνο, διοργανώνουν σχολικές δραστηριότητες και υλοποιούν προγράμματα που έχουν αυτό, ακριβώς, το αντικείμενο, με την έγκριση και την επιβράβευση της Διοίκησης.
Προκαλεί οργή και αγανάκτηση στον εκπαιδευτικό κόσμο αλλά και σε κάθε δημοκρατικό πολίτη η απόφαση της Διευθύντριας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Δ’ Αθήνας να απαγορεύσει, ουσιαστικά, τη συμμετοχή εκπαιδευτικών και μαθητών στην εκδήλωση την Δήμων Γλυφάδας, Ελληνικού-Αργυρούπολης και Αλίμου για το Μητροπολιτικό Πάρκο του Ελληνικού.
Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Νότιας Αθήνας καλεί τη Διευθύντρια να ανακαλέσει αμέσως την απόφαση αυτή και να επιτρέψει στα σχολεία να λειτουργήσουν και να ενεργήσουν στο πλαίσιο της αυτονομίας και της αυτοτέλειας των σχολικών τους δραστηριοτήτων.