18.1 C
Athens
Πέμπτη, 18 Απριλίου, 2024

Καταργούνται 46 ειδικότητες και 2.500 θέσεις καθηγητών, σε διαθεσιμότητα οι 2.000

Πρόσφατα

Στη Βουλή, κατατέθηκε το απόγευμα της Τρίτης του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Οικονομικών, του μίνι-μνημονίου, με τα προαπαιτούμενα για την εκταμίευση της δόσης του Ιουλίου. Βάσει του πολυνομοσχεδίου, 2.000 εκπαιδευτικοί θα τεθούν με την έναρξη της ισχύος του νόμου σε διαθεσιμότητα (μέσα στον Ιούλιο δηλαδή).

Σύμφωνα με non paper του υπουργείου Παιδείας, καταργούνται 46 ειδικότητες από τις 110 των τεχνικών λυκείων (Κεφάλαιο Β – άρθρο 82 του μίνι-μνημονίου), με αποτέλεσμα να καταργούνται παράλληλα και 2.500 οργανικές θέσεις. Από αυτές, προκύπτει ότι οι 2.000 εκπαιδευτικοί που θα τεθούν σε διαθεσιμότητα και άλλοι 472 οι οποίοι θα μεταταχθούν σε διοικητικές θέσεις. Οι εκπαιδευτικοί που τίθενται σε διαθεσιμότητα προέρχονται από την επαγγελματική και τεχνική εκπαίδευση και συγκεκριμένα από την κατάργηση του τομέα υγείας και πρόνοιας και των ειδικοτήτων αισθητικής, κομμωτικής και γραφικών τεχνών στα ΕΠΑΛ και στις ΕΠΑΣ.

ΟΛΜΕ: Στέλνουν μαθητές και γονείς βορά στους ιδιώτες
Αντιδρώντας άμεσα, η ΟΛΜΕ πραγματοποιεί στις 12 το μεσημέρι συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο Παιδείας. Όπως σημειώνει σε ανακοίνωσή της (
εδώ), «με ένα non paper καταργούνται τρεις ολόκληροι τομείς στα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ. Χιλιάδες μαθητές που θα αναζητούν από το Σεπτέμβρη το σχολείο τους δε θα το βρίσκουν. Παραχωρείται έτσι ένα μεγάλο φιλέτο της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης βορά στον αδηφάγο ιδιωτικό τομέα. Και έπεται συνέχεια…».

Καταγγέλλει, δε, «αυτή την ανάλγητη πολιτική, που διαλύει κυριολεκτικά το δημόσιο σχολείο πριμοδοτώντας ταυτόχρονα την ιδιωτική εκπαίδευση, στέλνει απευθείας στην ανεργία χιλιάδες εκπαιδευτικούς και καταδικάζει στην εξαθλίωση τις οικογένειές τους».

Τι αναφέρεται στο non paper του υπουργείου Παιδείας
Όπως λέει το υπουργείο στο nop paper, «μετά από συγκριτική μελέτη ευρωπαϊκών συστημάτων τεχνικής εκπαίδευσης, μελέτη αναγκών της εγχώριας αγοράς εργασίας και ανάπτυξη περιγραμμάτων επαγγελμάτων εξήχθη το συμπέρασμα ότι τα επαγγέλματα υγείας όπως Βοηθοί Φαρμακείων, Βοηθοί Φυσιοθεραπευτών, Βοηθοί Ακτινολογικών Εργαστηρίων, Βοηθοί Οδοντοτεχνιτών, Βοηθοί Νοσηλευτών, Βοηθοί Ιατρικών και Βιολογικών Εργαστηρίων και Βοηθοί Βρεφονηπιοκόμων του Τομέα Υγείας Πρόνοιας καθώς και επαγγέλματα όπως Γραφικών Τεχνών, Σχεδίασης και Παραγωγής Ενδύματος, Αισθητικής Τέχνης, Κομμωτικής Τέχνης και Αργυροχρυσοχοΐας δεν υπάρχει σκοπιμότητα να παρέχονται από την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση»…

«Σε πολλές περιπτώσεις αυτοί οι εκπαιδευτικοί που τίθενται σε διαθεσιμότητα είναι απόφοιτοι Κατηγορίας ΔΕ ή πρώην ΚΑΤΕΕ και ΚΑΤΕ, ενώ επισημαίνουν πως οι εκπαιδευτικοί Κατηγορίας ΥΕ (Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης) που τίθενται σε διαθεσιμότητα θα αντικατασταθούν σταδιακά με νέους εκπαιδευτικούς κατηγορίας ΤΕ και ΠΕ».

Από τη διαθεσιμότητα έχουν εξαιρεθεί:

– Εκπαιδευτικοί των σχετικών κλάδων που έχουν οργανική θέση σε Σχολεία Ειδικής Αγωγής.

– Εκπαιδευτικοί των σχετικών κλάδων που έχουν και δεύτερη ειδικότητα γιατί αυτή τους αποδίδει οργανική θέση εκ της δεύτερης ειδικότητας.

– Εκπαιδευτικοί των σχετικών ειδικοτήτων που είναι πολύτεκνοι, τρίτεκνοι και άτομα με Αναπηρίες, οι οποίοι και θα υποχρεωθούν σε μετάταξη σε διοικητικές θέσεις στις εγγύτερες διοικητικές υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας της περιοχής που σήμερα υπηρετούν. 

– Προνοείται όλοι οι εκπαιδευτικοί που τίθενται σε διαθεσιμότητα, εάν δεν τοποθετηθούν σε άλλες θέσεις και απολυθούν, να απασχολούνται κατά προτεραιότητα, όλων των υπολοίπων, ως ωρομίσθιοι σε μαθήματα των ειδικοτήτων τους.

– Το 55% των εκπαιδευτικών που τίθενται σε διαθεσιμότητα υπάγεται σε κλάδους με ειδικότητες απαραίτητες και αναγκαίες των υπηρεσιών του Υπουργείου Υγείας και των σχετικών Μονάδων Υγείας. Γεγονός που προμηνύει την αξιοποίησή τους και την επαναπροσληψή τους στις Υπηρεσίες υγείας του σχετικού Υπουργείου τους προσεχείς μήνες.

– Περισσότερο από το 35% των εκπαιδευτικών που τίθενται σε διαθεσιμότητα υπάγεται σε κλάδους με ειδικότητες που είτε ασκούσαν παράλληλα ελεύθερο επάγγελμα είτε μπορούν να ασκήσουν.

ΠΟΙΕΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ
ΠΟΣΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΣΕ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ

ΔΕ01.01 – ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΤΕΣ 56

ΔΕ01.02 – ΜΗΧΑΝΟΤΕΧΝΙΤΕΣ 84

ΔΕ01.04 – ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ 21

ΔΕ01.05 – ΟΙΚΟΔΟΜΟΙ 1

ΔΕ01.08 – ΗΛΕΚΤΡΟΣΥΓΚΟΛΛΗΤΕΣ 4

ΔΕ01.10 – ΤΕΧΝΙΤΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ 34

ΔΕ01.11 – ΤΕΧΝΙΤΕΣ ΨΥΞΕΩΝ (ΨΥΚΤΙΚΟΙ) 24

ΔΕ01.12 – ΥΔΡΑΥΛΙΚΟΙ 17

ΔΕ01.13 – ΞΥΛΟΥΡΓΟΙ 2

ΔΕ01.14 – ΚΟΠΤΙΚΗΣ-ΡΑΠΤΙΚΗΣ 5

ΔΕ01.15 – ΑΡΓΥΡΟΧΡΥΣΟΧΟΪΑΣ 9

ΔΕ01.16 – ΤΕΧΝ. ΑΜΑΞΩΜΑΤΩΝ 4

ΔΕ01.17 – ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ 35

ΠΕ12.12 – ΜΗΧ. ΚΛΩΣΤΟΫΦΑΝΤΟΥΡΓΙΑΣ 1

ΠΕ14.01 – ΙΑΤΡΟΙ 156

ΠΕ14.02 – ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΟΙ 103

ΠΕ14.03 – ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΟΙ 20

ΠΕ14.06 – ΝΟΣΗΛΕΥΤΕΣ 98

ΠΕ17.09 – ΤΕΧΝΙΚΟΙ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ 6

ΠΕ17.13- ΤΕΧΝΟΛΟΓΟΙ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ 0

ΠΕ18.01 – ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ 80

ΠΕ18.04 – ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ 211

ΠΕ18.05- ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ 0

ΠΕ18.07 – ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ 144

ΠΕ18.08 – ΟΔΟΝΤΟΤΕΧΝΙΚΗΣ 49

ΠΕ18.09 – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 39

ΠΕ18.10 – ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ 388

ΠΕ18.11 – ΜΑΙΕΥΤΙΚΗ 56

ΠΕ18.20 – ΚΛΩΣΤΟΫΦΑΝΤΟΥΡΓΙΑΣ 19

ΠΕ18.21 – ΡΑΔΙΟΛΟΓΙΑ – ΑΚΤΙΝΟΛΟΓΙΑ 10

ΠΕ18.24 – ΕΡΓΑΣΙΟΘΕΡΑΠΕΙΑ 26

ΠΕ18.25 – ΦΥΣΙΟΘΕΡΑΠΕΙΑ 110

ΠΕ18.26 – ΓΡΑΦΙΣΤΙΚΗΣ 46

ΠΕ18.27 – ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΗΣ 52

ΠΕ18.29 – ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ 2

ΠΕ18.33 – ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΟΙ 335

ΠΕ18.37 – ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ 13

ΠΕ18.39 – ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΥΓΕΙΑΣ 4

ΤΕ01.08 – ΧΗΜΙΚΟΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ 9

ΤΕ01.10 – ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΓΡΑΦΕΙΟΥ 15

ΤΕ01.11 – ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟΥ 13

ΤΕ01.12 – ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΗΣ 6

ΤΕ01.14 – ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ 4

ΤΕ01.19 – ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ 84

ΤΕ01.20 – ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ 11

ΤΕ01.25 – ΑΡΓΥΡΟΧΡΥΣΟΧΟΪΑΣ 7

ΤΕ01.26 – ΟΔΟΝΤΟΤΕΧΝΙΚΗΣ 29

ΤΕ01.29 – ΒΟΗΘ. ΙΑΤΡ.ΚΑΙ ΒΙΟΛΟΓ. ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ 18

ΤΕ01.30 – ΒΟΗΘ. ΠΑΙΔΟΚΟΜΟΙ-ΒΡΕΦΟΚΟΜΟΙ 19

ΤΕ01.31 – ΧΕΙΡΙΣΤΕΣ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ 3

Γενικό άθροισμα 2.472

 

Διαβάστε εδώ την Αιτιολογική Έκθεση.

Διαβάστε εδώ το μίνι-μνημόνιο.

Παρόμοια Άρθρα

Παρατάξεις