Το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης με την με Αριθμ. Πρωτ.: ΔΙΔΑΔ/Φ.42/5455/ 6584/30-03-2013, έδωσε την παρακάτω απάντηση σε σχετικό ερώτημα:
Σχετ. Το υπ’ αριθμ. 80154,80152/18-2-2013 έγγραφο σας.
Σε απάντηση του ανωτέρω σχετικού, αναφορικά με την μετάταξη υπαλλήλου σε άλλο κλάδο, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 69 του ν. 3528/2007 (Υ.Κ), σας πληροφορούμε τα εξής:
Στις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 69 του ν. 3528/2007 (Υ.Κ.), ορίζονται τα εξής: «Μετάταξη υπαλλήλου σε κενή Θέση άλλου κλάδου της ίδιας κατηγορίας του ίδιον Υπουργείου ή της ίδιας δημόσιας υπηρεσίας ή του ίδιου νομικού προσώπου δημόσιου δικαίου αντίστοιχα, επιτρέπεται είτε με πρωτοβουλία της υπηρεσίας είτε μετά από αίτηση του υπαλλήλου, ύστερα από γνώμη του υπηρεσιακού συμβουλίου του κλάδου στον οποίο μετατάσσεται».
Η γραμματική διατύπωση της διάταξης (Μετάταξη υπαλλήλου………………… επιτρέπεται….) εισάγει την έννοια της δυνητικής εφαρμογής της, δίνοντας στον υπάλληλο δυνατότητα υποβολής αίτησης για μετάταξη σε άλλο κλάδο της ίδιας κατηγορίας. Ωστόσο, η εν λόγω δυνατότητα που παρέχεται στον υπάλληλο σε καμία περίπτωση δεν συνεπάγεται ότι η διενέργεια της μετάταξης αποτελεί δέσμια αρμοδιότητα της διοίκησης.
Ειδικότερα όσον αφορά το ερώτημα που θέτετε επισημαίνουμε ότι εφόσον από τη διαδικασία πρόσληψης δεν προκύπτει οποιοσδήποτε περιορισμός για την παραμονή στον κλάδο ΠΕ Κοινωνιολόγων, από τις κείμενες διατάξεις δεν προκύπτει απαγόρευση μετάταξης του υπαλλήλου σε άλλο κλάδο της ίδιας υπηρεσίας, μετά τη συμπλήρωση διετίας από το διορισμό (αρθρ. 73 παρ. 1 του Υ.Κ. – ν.3528/07). Ωστόσο, δεδομένου ότι η μετάταξη ανήκει στη διακριτική ευχέρεια της διοίκησης, τα αποφασίζοντα όργανα οφείλουν να ελέγξουν καταρχήν τη νομιμότητα, αλλά επιπλέον και τη σκοπιμότητα της μετάταξης βάσει των υπηρεσιακών αναγκών κάθε φορέα.
Η Προϊσταμένη της Γενικής Διεύθυνσης
Ευτυχία Δημητρίου