Ενεργοποιώντας μια πρόσφατη αμφίβολης συνταγματικότητας ρύθμιση του Ν. 4072/12, το κράτος αρνείται να καταβάλει τη μισθοδοσία στους δικαστικά δικαιωθέντες συμβασιούχους (που επανήλθαν στη δουλειά τους με ασφαλιστικά μέτρα κ.λπ.) εάν οι ίδιοι δεν προσκομίσουν προηγουμένως τραπεζικές εγγυητικές επιστολές, ισόποσες με τον μισθό τους!
Στάση πληρωμών επιβάλλει ουσιαστικά το κράτος για χιλιάδες συμβασιούχους που ξαναγύρισαν στην εργασία τους κερδίζοντας σχετικές πρωτοβάθμιες δίκες, ασφαλιστικά μέτρα, δικαστικές προσωρινές διαταγές κ.λπ.
Ενεργοποιώντας μια πρόσφατη αμφίβολης συνταγματικότητας ρύθμιση του Ν. 4072/12, το κράτος αρνείται να καταβάλει τη μισθοδοσία στους δικαστικά δικαιωθέντες συμβασιούχους (που επανήλθαν στη δουλειά τους με ασφαλιστικά μέτρα κ.λπ.) εάν οι ίδιοι δεν προσκομίσουν προηγουμένως τραπεζικές εγγυητικές επιστολές, ισόποσες με τον μισθό τους!
Στην πράξη οι συμβασιούχοι αυτοί καλούνται από τις δημόσιες υπηρεσίες, προκειμένου να πληρωθούν, να καταβάλουν οι ίδιοι τη μισθοδοσία τους στον ίδιο τους τον εαυτό για να εκδοθούν οι αναγκαίες πλέον εγγυητικές επιστολές τραπεζών.
Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει ουσιαστικά να δουλεύουν «τζάμπα», αφού για κάθε μισθοδοσία θα χρειάζεται ισόποση τραπεζική εγγυητική επιστολή. Το «σίριαλ» αυτό μπορεί μάλιστα να κρατήσει 3-4 χρόνια έως ότου κριθεί αμετάκλητα η τύχη των αναγκών τους από τα δικαστήρια, οδηγώντας ουσιαστικά μια κατηγορία εργαζομένων σε αδυναμία επιβίωσης.
Με έγγραφο του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους προς όλες τις δημόσιες υπηρεσίες γνωστοποιούνται οι νέες διατάξεις του Ν. 4072.12 που, θέλοντας να διαφυλάξει τα οικονομικά του κράτους, περιορίζει ασφυκτικά την εκτέλεση πρωτόδικων δικαστικών αποφάσεων, ασφαλιστικών μέτρων, προσωρινών διαταγών κ.λπ.
Οποιος κερδίζει τέτοια απόφαση για να πληρωθεί πρέπει να φέρει ισόποση τραπεζική εγγυητική επιστολή, έτσι ώστε να διασφαλίζεται το Δημόσιο ότι θα πάρει πίσω τα χρήματα που έδωσε, εφόσον κερδίσει την επόμενη ή τελική δίκη.
Στο ίδιο έγγραφο επισημαίνεται ότι το δικαστήριο μπορεί να μειώσει μέχρι το μισό το ύψος της εγγυητικής επιστολής, ανάλογα με τη φερεγγυότητα του κάθε δικαιούχου ή τις υπόλοιπες εγγυήσεις που μπορεί αυτός να προσφέρει.
Αν και σε πρώτη φάση η ρύθμιση φαίνεται να έγινε για να προστατευθεί το Δημόσιο σε ευρύτερες περιπτώσεις πληρωμών μεγάλων ποσών για προμήθειες, υπηρεσίες, έργα κ.λπ. και να διασφαλιστεί ότι αν εκείνο κερδίσει τελικά τις δίκες, θα του επιστραφούν όσα πλήρωσε, εντούτοις στην πράξη το μέτρο άρχισε να εφαρμόζεται στους εργαζομένους.
ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΕΦΟΡΕΙΑΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ
Αρνήθηκε να προωθήσει μισθοδοσίες
Δύο μέρες μετά το εξαιρετικά επείγον έγγραφο του ΓΛΚ, ο αρμόδιος δημοσιονομικός προϊστάμενος επέστρεψε στην Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων στη Θεσπρωτία τα δικαιολογητικά μισθοδοσίας του προσωπικού της που επανήλθε με ασφαλιστικά μέτρα και προσωρινές διαταγές.
Αρνήθηκε την πληρωμή τους, γιατί δεν επισυνάπτονται ισόποσες εγγυητικές επιστολές τραπεζών, όπως απαιτεί ο ν. 4072/12. Ετσι οι δικαστικά δικαιωθέντες για να πληρωθούν πρέπει να προκαταβάλουν οι ίδιοι τον μισθό τους στην τράπεζα για να βγει εγγυητική επιστολή και να εξασφαλιστεί το Δημόσιο ότι αν κερδίσει αργότερα τις δίκες, θα πάρει πίσω τα χρήματά του!
Ως απολύτως αντισυνταγματικό χαρακτηρίζει τον ν. 4072/12 ο πρόεδρος των Ελλήνων Εργατολόγων Χρ. Νικολουτσόπουλος σημειώνοντας ότι οι προϊστάμενοι που απαιτούν από τους δικαστικά δικαιωθέντες συμβασιούχους τέτοιες εγγυητικές επιστολές υποπίπτουν στο αδίκημα της παράβασης καθήκοντος.
Αναδημοσίευση από ΗΜΕΡΗΣΙΑ, 8-6-2012
Η αναδημοσίευση της ειδησεογραφίας από εφημερίδες, έντυπα και ηλεκτρονικές σελίδες γίνεται για την ενημέρωση των αναγνωστών και δε συνεπάγεται την υϊοθέτηση των απόψεων, που εκφράζονται από την Αυτόνομη Παρέμβαση.