20.7 C
Athens
Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

4.000 «λουκέτα» στην αγορά Ι.Χ.

Πρόσφατα

Απολύσεις με αποζημίωση αυτοκίνητα, απολύσεις χωρίς αποζημιώσεις και εξώδικα για μη δημοσιοποίηση καταστάσεων σε μεγάλη αντιπροσωπία.

Καλά κρατεί η αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην Ελλάδα και το Σεπτέμβριο καταγράφοντας οριακή αύξηση 0,1%, καθώς πραγματοποιήθηκαν 28.934 μεταβιβάσεις Ι.Χ. έναντι 28.879 οχημάτων τον αντίστοιχο μήνα πέρσι. Μάλιστα, η διατήρηση των μεγεθών και το Σεπτέμβριο οφείλεται στη στροφή των καταναλωτών στα μεταχειρισμένα Ι.Χ. ώστε να γλιτώσουν χρήματα, ενώ το άκρως εντυπωσιακό στοιχείο αφορά πως η συντριπτική πλειονότητα αφορά σε φθηνά αυτοκίνητα αξίας έως 3.000 ευρώ! Σε επίπεδο έτους η αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καταγράφει πτώση μόλις 13,1% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι, καθώς 245.094 Ι.Χ. έχουν αλλάξει ιδιοκτήτες στο εννεάμηνο του 2011 έναντι 282.293 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα πέρσι.

Αδιέξοδο

To μέλος του Δ.Σ. του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος κ. Ευριπίδης Κωνσταντινίδης δήλωσε, στην «Η», χαρακτηριστικά: «Η λάθος πολιτική που εφάρμοσε η κυβέρνηση στο αυτοκίνητο έφερε το σύνολο του κλάδου σε πλήρη αδιέξοδο, με αποτέλεσμα να έχουν μπει ήδη 4.000 λουκέτα, να έχουν χαθεί δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας και να έχει προκληθεί κατάρρευση στα δημόσια έσοδα. Ωστόσο, με απλές κινήσεις η κυβέρνηση μπορεί να αναστρέψει το κλίμα λαμβάνοντας μερικά ουσιαστικά μέτρα, που, μεταξύ άλλων, να περιλαμβάνουν μείωση του ΦΠΑ από 23% σε 19%, κατάργηση των τεκμηρίων, του Φόρου Πολυτελείας αλλά και του Τέλους Ταξινόμησης. Αλλωστε, οι Ελληνες με τους πενιχρούς μισθούς και συντάξεις που λαμβάνουν πλέον δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν ούτε στην καθημερινότητα και η κατοχή ενός αυτοκινήτου σήμερα θεωρείται πολυτέλεια! Τέλος να αναφέρουμε πως επιβάλλεται η άμεση άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη για να «ξεπαγώσει» η αγορά και για τον απλό λόγο ότι οι κινητήρες diesel που ανήκουν στην οδηγία Euro5 είναι πολύ πιο καθαροί από τους αντίστοιχους βενζινοκινητήρες».

«Κατάντια»…

Κανόνια ετοιμάζονται να «σκάσουν» στην αγορά αυτοκινήτου καθώς τόσο τα φορολογικά χαράτσια όσο και η τεράστια πτώση των πωλήσεων, αλλά και της δουλειάς στα συνεργεία, έχουν ρίξει στο ναδίρ τα έσοδα των εισαγωγέων, αλλά και των εξουσιοδοτημένων εμπόρων. Από την άλλη πλευρά, οι ανεξάρτητοι έμποροι αυτοκινήτων προσπαθούν να μειώσουν το κόστος λειτουργίας των καταστημάτων τους και αναζητούν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αξίας έως 1.500 ευρώ, ώστε μετά την πώλησή τους να κερδίσουν από 200 έως 500 ευρώ!

Σύμφωνα, μάλιστα, με επαγγελματίες του κλάδου, η αγορά βιώνει μια πρωτόγνωρη «κατάντια» και σύντομα τα καταστήματα εμπορίας δεν θα ξεπερνούν τις 2.000 από τις 6.500 που υπήρχαν πριν από δύο χρόνια σε όλη την Ελλάδα!

Αλλωστε, το «κούρεμα» του χρέους της Ελλάδας αναμένεται να μειώσει ακόμη περισσότερο τη ρευστότητα των τραπεζών προς την αγορά, αλλά και τους καταναλωτές, με ανεπανόρθωτες συνέπειες για ολόκληρο τον κλάδο.

Τα τελευταία γεγονότα που έχουν διεξαχθεί στην αγορά αυτοκινήτου προϊδεάζουν για το τι μέλλει γενέσθαι, ενώ, παράλληλα, οργιάζουν οι φήμες κατάρρευσης μεγάλων ομίλων.

Εξώδικα

Ανάστατοι είναι οι υπάλληλοι γνωστής αντιπροσωπίας αυτοκινήτων καθώς τους τελευταίους μήνες αυξάνεται ο αριθμός των εξωδίκων που αποστέλει η διεύθυνση προς τους υπαλλήλους της, βάσει των οποίων είτε απολύονται χωρίς αποζημίωση, είτε τους προειδοποιούν με απόλυση αν δεν τηρήσουν απόλυτη εχεμύθεια για τα όσα συμβαίνουν στον όμιλο.

Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες, υπάλληλος απολύθηκε χωρίς αποζημίωση με την αιτιολογία πως δεν έκανε τη δουλειά του σωστά, ενώ κάποιος άλλος αφού περιφέρθηκε από διάφορα τμήματα τελικά απολύθηκε και εκείνος χωρίς αποζημίωση με την ίδια αιτιολογία. Να αναφέρουμε πως και οι δύο υπάλληλοι εργάζονται στην αγορά αυτοκινήτου για περισσότερα από είκοσι χρόνια!

Ομως, το θέμα δεν σταμάτησε εκεί, και άλλοι τρεις υπάλληλοι βρήκαν τοιχοκολλημένα εξώδικα στις πόρτες του σπιτιού τους βάσει των οποίων απειλούνταν με απόλυση αν δεν τηρούσαν σιγήν ιχθύος για τα όσα συνέβαιναν στον όμιλο.

«Τυχεροί»

Πάντως, σύμφωνα με όσα αναφέρουν στελέχη της αγοράς, για το συγκεκριμένο όμιλο υπήρχαν και «τυχεροί» υπάλληλοι, οι οποίοι απολύθηκαν κανονικά αλλά αντί χρημάτων έλαβαν μεταχεισμένα αυτοκίνητα ίσης αξίας με εκείνης της αποζημίωσής τους…

Οσοι υπάλληλοι παραμένουν και εργάζονται στον όμιλο αναγκάστηκαν να υπογράψουν ατομικές συμβάσεις εργασίας, βάσει των οποίων οι αμοιβές τους δεν ξεπερνούν τα 1.000 ευρώ, από τα οποία λαμβάνουν τους τελευταίους δύο μήνες μόλις το 50%, ενώ το υπόλοιπο ποσό θα τους καταβληθεί στο μέλλον, χωρίς να έχει προσδιοριστεί η ακριβής ημερομηνία.

Πτώση 13,1% στα μετα­χειρισμένα

Σε επίπεδο έτους η αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καταγράφει πτώση μόλις 13,1% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι, καθώς 245.094 Ι.Χ. έχουν αλλάξει ιδιοκτήτες στο εννεάμηνο του 2011 έναντι 282.293 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα πέρσι.

Στο ναδίρ τα έσοδα

Κανόνια ετοιμάζονται να «σκάσουν» στην αγορά αυτοκινήτου, καθώς τόσο τα φορολογικά χαράτσια όσο και η τεράστια πτώση των πωλήσεων αλλά και της δουλειάς στα συνεργεία έχουν φτάσει στο ναδίρ τα έσοδα των εισαγωγέων, αλλά και των εξουσιοδοτημένων εμπόρων.

Αναδημοσίευση από ΗΜΕΡΗΣΙΑ, 27-10-2011

Παρόμοια Άρθρα

Παρατάξεις